Zpět na článek

Diskuze: Nvidia vrací podporu pro 32bitový PhysX u nejpopulárnějších titulů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Eastern
Eastern
Level 1 Level 1
5. 12. 2025 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super, to jsou dobre zpravy. Mam 5090 a vedle ni mam zapojenou GT 1030 na ktery bezi PhysX :D Funguje to vsak skvele!

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
5. 12. 2025 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Akorát jsem upgradoval na 5070 Ti, tak jsem hned zapnul Mirror's Edge a opravdu už to běží zase dobře i s tím sklem, látkou a mlhou. Upřímně je to daleko působivější než když jsem zkusil v GTA V Enhanced zapnout RT na max a rozdíl je na první pohled téměř nulový.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
5. 12. 2025 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až do Unreal Engine 5.1 (rok 2022!) měly všechny hry na UE simulaci fyziky (a informace o kolizích ve scéně) přes PhysX. Nevím přesně, co běželo na CUDA jádrech, ale tipuju, že těch her bylo obrovské množství. Nemluvě o tom, že samozřejmě PhysX nebylo nijak vázáno na UE. Po PhysX musí sáhnout každý, kdo nechce Havok nebo Bullet.

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
5. 12. 2025 13:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert v hubertusu @Hubert v hubertusu Bylo to ovšem velmi povrchní provedení bez využití CUDA jader, jelikož to muselo běžet na všech platformách (využití physx globálně v rámci UE). Byly ovšem i UE hry už od UE 2.5 co nabídly rozšířený PhysX na Nvidia kartách (dříve Ageia pcie akcelerátory než je NV koupila). Vybavuju si například tehdy neuvěřitelný Ageia island z Ghost Recon Advanced Warfigher 2, to bylo před zhruba 20 lety šílené. Pak také Borderlands 2, Batman: AA atd.

smoula
smoula
Level 30 Level 30
4. 12. 2025 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je těžký to tam nechat? já doufám že zmizí i ten jejich flex, protože si mi to u her pořád zapíná...

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
4. 12. 2025 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smoula @smoula Tím myslíš co ? Nvidia reflex = lepší latence (+ pro tebe)
DLSS 4 = lepší obraz, než nativní, lepší fps (+pro tebe)
Frame generation zapni nebo vypni podle sebe

smoula
smoula
Level 30 Level 30
5. 12. 2025 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek myslím flex (ne reflex), co je např v killing floor 2. Jsou to pohybující se části, např části střev, apod... Mám rtx 3060 a stále padají fps, je to nehratelné. Implementovali to tam a vykašlali se na optimalizaci.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
5. 12. 2025 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @smoula
To je problém toho, že hra běží na Unreal Engine 5. Ne problém Nvidie.

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
5. 12. 2025 06:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @smoula Taky jsem si říkal, jak si to konečně s GTX 1080 Ti zapnu, ale když jsem viděl ty fps, tak jsem to zase vypl, i když to vypadá super. No možná RTX 5070 Ti by to dala, ale zrovna jsem to smazal. Ale stará Mafia 2 na tom s fyzikou oblečení (APEX?) nebyla jinak, takže jsem stejně dělal úpravu, aby oblečení mělo obyčejnou fyziku a GPU PhysX zůstalo jen na ostatní efekty.

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
5. 12. 2025 13:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @smoula Flex běží hůř na novější NV kartách, u Killing Floor 2 si vybavuju jak jsem hrál s Flex naprosto plynule na GTX980, 1070Ti a poté s 3070 už to bylo nehratelné. To samé PhysX ve Falloutu 4, funguje na všech kartách až do GTX 1xxx řady, na jakékoli RTX kartě hra okamžitě spadne v případě povolení a výstřelu do čehokoliv.

Pront
Pront
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
5. 12. 2025 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek on mluví o starém KF2, to jede na Unreal Engine 3.

smoula
smoula
Level 30 Level 30
5. 12. 2025 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek co je špatného na unreal engine 5? Enginy dříve potřebovaly daleko méně zdrojů než dnes. To je cena za rychlejší a pohodlnější vývoj a více možností.

Jan Vyskočil
Jan Vyskočil
Level 4 Level 4
4. 12. 2025 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dokud nebudou mít grafiky alespoň 24-32GB VRAM, tak jinou už nekoupím a zůstanu u 4080 .... na hry stačí a novou bych bral jen kvůli opensource AI, u kterých jsem dost limitovaný VRAM.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
4. 12. 2025 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď už jen přinést stabilní podporu PCIE 5.0 a Reflex Wrap neboli Reflex 2, kterej byl nejspíš hlavním tahákem RTX 5000, ale celý rok se o tom mlčí.

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
4. 12. 2025 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Milé překvapení. Jelikož jsem právě koupil RTX 5070 Ti, tak ještě víkend před tím jsem se po 12 etech vrátil dohrát Alice Madness Returns a že si GTX 1080 Ti nechám v šuplíku právě pro PhysX, když stejně už nejde prodat za víc než možná sotva 3 tisíce. Tak teď si to ještě rozmyslím. Ale byla to nejlepší grafika, co jsem měl. Nebýt touhy jezdit nové simulátory ve VR, tak by se mnou ještě vydržela.

Dubis1995
Dubis1995
Level 4 Level 4
4. 12. 2025 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No to je dost.To už měli mít zmáknutý od začátku.Taková ostuda to byla.Ted už to davá větší smysl si karty ze série RTX 5000 koupit.Po této kritické chybě kterou opravili už se dají rozhodně považovat za lepší než série RTX 4000.Ted už jen zvednout videopaměti a bude to dokonalí.Jenže s pamětmi to do budoucná nevypadá příliš dobře kvůlí spotřebě na AI.Nejdřive zdražují ramky a pak to nejspíše bude pokračovat k sdd diskům a grafickým kartam 🙃🫣.Vypadá to zatím na další krizi pro PC hráče jako tomu bylo před léty a konec je v nedohlednu😫😒.

mike123
mike123
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
4. 12. 2025 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no to bylo na čase o physx je velký zájem velký než o ray tracing pokud bude nová verze physx přejdu zpět k Nvidia

Reklama
Reklama