O hrách převážně nevážně aneb stoka herního průmyslu - 1. díl
Speciály Článek O hrách převážně nevážně aneb stoka herního průmyslu - 1. díl

O hrách převážně nevážně aneb stoka herního průmyslu - 1. díl

Filip Němec

Filip Němec

7

Nový formát článků z oblastí herního průmyslu, které je třeba brát s rezervou a humorem.

Reklama

O hrách převážně nevážně aneb stoka herního průmyslu vzniká za podpory čtenářů našeho/vašeho magazínu Zing.cz. Děkujeme všem, kteří nám přispívají a pomáhají rozšiřovat zpravodajství Zingu.

Herní průmysl sám o sobě je především o zábavě, ale někdy to vydávání trailerů či oznamování a odkládání her není zase taková sranda. Pokud se chcete pousmát nad všemožnými zvěrstvy, které se v herním průmyslu dějí, jste tu správně. Představujeme vám nový formát článků, kde najdete vše, co se do klasického zpravodajství nevešlo nejen kvůli zbytečnosti, ale především bizarnosti. Vítejte ve stoce herního průmyslu, kde se o hrách bavíme převážně nevážně.

House Party dočasně odstraněna ze Steamu

Mladší ročníky si teď budou mumlat cosi o kopírování The Sims, ale já si vybavuji především český textový simulátor Playboy z dílny Petra Říhy a jeho Victory Softwaru. Potrénovat balení slečen by chtěl snad každý teenager a právě pro ně byla vytvořena hra House Party, kterou jste mohli ještě nedávno najít v programu Early Acces na Steamu. Na četné žádosti hráčů však byla dočasně odstraněna.

Ve hře se ocitáte na klasické teenagerovské párty, kde je vaším cílem navázat kontakt s dostupnými slečnami, správně volit konverzaci, všemožně jim lichotit a samozřejmě se věnovat i dalším obvyklým aktivitám, jež na takové párty mohou nastat. Můžete se tak třeba i pobít s kamarádem, pokud se na něčem zrovna neshodnete. Hlavním cílem celé hry je pak samozřejmě zaskórovat u některé ze slečen, v tomto směru se však inspirace The Sims rozhodně nekoná. Ne, že by titul House Party fušoval do řemesla některým japonským simulátorům milostného života, ale s cenzurou si hra rozhodně starosti nedělá. Tedy až do teď. Před pár dny už byl titul House Party uveden zpět a pro fanoušky původní verze bohužel už s řádnou cenzurou. Součástí problému však nebyla jenom odhalenost určitých partií, nýbrž také možnosti, jak se svým přirozením můžete nakládat. V tomto ohledu je hra až netradičně svobodná a kreativní.

Simulátor života bezdomovce

Při vymýšlení názvu této rubriky jsme ještě netušili, jak moc trefně se bude hodit k této hře. Hobo Tough Life je totiž simulátor života bezdomovce, a to se vším co k tomu patří, tedy i prolézání odpadních stok. Hlavní složkou hry je samozřejmě snaha přežít, a jelikož jde o simulátor jako řemen, nečekejte žádné sci-fi. Vybírání popelnic, prohledávání kontejnerů, stavění si přístřešků z kartonových krabic a samozřejmě žebrání, to jsou hlavní aspekty hry, z nichž nejvýznamnějším je právě posledně zmíněné žebrání, kterému sekundují drobné krádeže. Nečekejte však, že volba mezi žebráním a loupením bude mít snad nějaký vliv na formování vaší postavy. Bez ohledu na to, jestli se vám zdá koncept hry dobrý či naopak, Hobo Tough Life nepředstavuje co do herního umění žádný zázrak. Vizuálně podprůměrné prostředí, velké množství technických chyb, opakující se dialogy či nudné a opakující se minihry.

Nutno dodat, že hra je v současnosti na Steamu v Early Acces programu. Obáváme se však, že s výjimkou velkého množství technických chyb se ale do budoucna nedá počítat s významnějším zlepšením hratelnosti, pokud se však pleteme, budeme pouze rádi. Hra má však jedno velké specifikum, které alespoň našincům přidá pomyslný bodík k dobru. Za hrou totiž stojí české studio Perun Creative, které vzniklo spojením dvou malých celků T4J a Moravia Tales. České kořeny hra samozřejmě nezapře, vše se totiž odehrává ve známém pražském prostředí. Našince potěší především věrné textury dopravních značek, specifické architektury, a především věrné modely popelnic a kontejnerů, které najdete v našich městech. Přestože nejde o nikterak kvalitní herní tvorbu (pevně doufáme, že velkou měrou za to může prozatímní fáze vývoje), kromě Čechů zaujal simulátor života bezdomovce také Youtubery díky svojí bizarnosti.

Zaklínač omalovánky pro dospělé

Většinu z nás už asi omalovánky příliš neuchvátí. Jenže co když si v nich můžete vymalovat svého oblíbeného herního hrdinu? Pořád nic? A co když dodáme, že jde o omalovánky “pro dospělé”? V případě Zaklínače tento přídomek značí především fakt, že hojně používanou pastelkou bude červená, i když na nějakou tu lehkou erotiku zcela jistě dojde také.

Na devadesáti šesti stránkách si budete moci vymalovat kromě Geralta také třeba Ciri, Klepnu, Yennefer nebo Shani. Omalovánky má na svědomí vydavatelství Dark Horse a prodávat by se měly začít letos v listopadu. Předobjednávat můžete na Xzone.cz.

Kdyby Rocket League vyšlo v roce 1998

Přiznám se, že při recenzování Rocket League jsem neměl vůbec tušení, jakou spoušť tahle originální hra dokáže napáchat na poli e-sportu. Nepřestává udivovat, jaké kousky jsou schopni hráči provádět, tentokrát se však podíváme na něco trošku jiného. Fanoušci této hry si dali tu práci a ukázali nám, jak by hra vypadala, kdyby vyšla v roce 1998. Nevím jak vy, ale už tehdy to mohla být dost dobrá zábava, co říkáte?

U Rocket League ale ještě zůstaneme. V nedávno proběhlém mistrovství světa zvítězil suverénně tým USA, který prošel základní skupinou, aniž by inkasoval jediný gól. Ve čtvrtfinále se sice fanoušci týmu Spojených států zapotili, protože Anglii favorité udolali až v prodloužení. Ve finále pak celku Finska vstřelili čtyři góly a na senzaci bylo zaděláno. Zajímavostí je nejenom nula ve sloupci vyhraných zápasů, za kterou se nyní může stydět tým Skotska, o nic lépe na tom nejsou ani Italové, kteří dostali od Angličanů rovných deset gólů. To je velké číslo ať už jde o jakýkoli sport, kde se snažíte dostat do branky cokoli kulatého, nemluvě o tom, když jeden zápas má pouze pět minut. Mistrovství světa bylo pořádáno německou organizací League of Rockets a přestože nebyl doposud oznámen další ročník, vzhledem k oblíbenosti Rocket League jde ale téměř o jistotu.

Holé zadnice do televize nepatří

Představte si, že se dostanete do světového finále ve hře Street Fighter, který bude dokonce vysílat sportovní stanice ESPN. Jenže v době, kdy se chcete už soustředit na finální přípravy, vám dorazí příkaz z televize, že vaše Cammy (postava ve hře Steet Fighter) je moc odhalená na to, aby mohla vystupovat v televizi. Jediné štěstí, že byl k dispozici pro Cammy poněkud více zahalující skin z DLC.

Díky tomu vše dopadlo relativně dobře, ale dokážete si představit, že něco takového by mohl být problém, díky kterému by se nakonec televizní vysílání nekonalo? Na druhou stranu televizní standardy jsou pevně dané, takže se v tomto ohledu není čemu divit.

Neradi chodíte nakupovat? V Čině pro vás mají řešení

Jistě to znáte. Zatímco se vaše drahá polovička prohrabuje tunami svršků, které si stejně obleče jen jednou, vy se opíráte o zábradlí před obchodem, v lepším případě se uvolní nepohodlná lavička a vy si můžete alespoň na chvíli sednout. Že je tento segment znuděných věšáků na tašky narůstající hrozbou si všimli v Čině, kde v jednom z nákupních center umístili speciální budky, ve které se můžete v klidu usadit a zahrát si nějakou pořádnou gamesu. Pokud v ní nezapomenete některou z tisíců tašek, dost možná si vaše přítelkyně vůbec ničeho nevšimne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama