PixelJunk Shooter 2 - akce v útrobách
Preview Článek PixelJunk Shooter 2 - akce v útrobách

PixelJunk Shooter 2 - akce v útrobách

Jiří Markvart

Jiří Markvart

2

Studio Q Games bojuje den co den proti videoherní šedi. Chcete-li si také zabojovat, naskočte do raketoplánu a vrhněte se do světa PixelJunk Shooter.

Reklama

O čem to vlastně je?

Hráčů, kteří se přímo setkali s poutavou arkádou PixelJunk Shooter bude pramálo. Proto si ještě předtím, než se pustíme do společného těšení se na dvojku, dovolme připomenout díl první.

Ačkoliv je PixelJunk Shooter na první pohled velmi podobný oblíbené PSP plošinovce Loco Roco, smysl hry tkví v něčem docela jiném. K dosažení co možná největší stručnosti si vystačíme s faktem, že ovládáte malou raketku a v podzemních doupatech nebezpečných tvorů a bestií zachraňujete uvězněné vědce. Jednoduchý nápad s miliónovým provedením.

Hlavní slovo totiž ve hře dostávají skupenství kapalné a plynné a především s nimi spojená promakaná fyzika. Zatímco pevné struktury slouží jako mantinely prostředí, případně barikády k prostřílení, různé tekutiny a emulze dodávají vašemu putování ten správný šmrnc. Vaše „vesmírná“ loď je stavěná pro pohyb ve vodě, ale taková láva nebo hořlavý plyn jí vůbec nedělají dobře a po delším pobytu v takto nepřívětivém prostředí následuje přehřátí, exploze a game over. Vaším úkolem je tedy proplout úrovní co možná nejrychleji, bez zbytečného poškození a s dostatečným počtem zachráněných vědců.

Nové a ještě nepřátelštější

Ve druhém díle se dočkáme rovnou několika vylepšení a dokonce i zásadního posunu v příběhu. Tím je skutečnost, že vás i s vaší raketkou sežere ohromná podzemní příšera, v jejíž útrobách se budou odehrávat všechna další dobrodružství. Nový herní svět se k vám ovšem staví ještě nepřátelštěji, než nevlídné podzemí a přináší několik nových prostředí, která vám budou ztěžovat cestu k cíli. Konkrétně se jedná třeba o pěnu, ve které prakticky ztratíte kontrolu nad svojí lodí a budete nuceni k pohybu používat vystřelovací hák. Anebo kyselina, jež sama o sobě působí velmi podobně jako láva, s tím drobným rozdílem, že velmi snadno ulpívá na povrchu karoserie lodi a zbavit se jí dá pouze pomocí důkladného průletu vodou. Těchto nových skupenství se ve hře nachází více a autoři sypou z rukávu jedno za druhým, takže sami pořádně nevíme, co všechno na nás bude nakonec čekat.

Jisté už je, že oproti jedničce, se dočkáme několika pasáží ve tmě, kdy je viditelnost extrémně snížena a vaše zranitelnost naopak zvýšena (podezřelá světla lákají hladové a nepřátelské tvory z temných zákoutí). Možností, jak získat světlo, je několik. Buď najdete nějaký „vypínač“, rozstřílíte nějaké fosforeskující kameny, případně si obstaráte „světlušku“, což je jakýsi tvor, který je ochoten vás na krátkou dobu následovat a poskytovat vám existencionálně důležité světlo.

Zábavná klání

Hlavní doménou PixelJunk Shooter bude ovšem online multiplayer. Vedle mnou tak proklamované kooperace, s níž jsme se mohli setkat již v prvním dílu, na nás čeká několik režimů, ve kterých si to budete moci rozdat s hráči z celého světa (prosím, nehledejte v předcházející větě žádné dvojsmysly).

Například „Online Battle“ vám nabídne pětikolový souboj s dalším hráčem, v němž se střídáte v roli aktivního a pasivního zachránce. Zatímco aktivní hráč má za úkol brouzdat po mapě a sbírat civilisty, pasivní hráč nemá jiný cíl, než svého soupeře zničit. Ztížené to má tím, že soupeřovu loď nevidí, dokud se k ní nedostane na dostřel, takže může postupovat jenom tak, že prohledává všechna zákoutí herní mapy, případně sleduje, jestli nejsou někde nějací civilisté vtahování do pro něj neviditelné lodi. Jakmile skončí kolo nebo pasivní zachránce toho aktivního zničí, hráči si prohodí role a pokračuje se nanovo. Vítězem se celkem logicky stává ten, kdo má na konci všech kol na svém účtu více zachráněných vědců. Obdobných režimů najdeme v rámci multiplayeru hned několik.

Vylepšování arzenálu

Atraktivní může být, že i zde se v multiplayeru projevuje v těchto dobách velmi oblíbené sbírání zkušeností a navyšování levelu, které poprvé masově přivedla série Call of Duty. V praxi tak za každý vyhraný zápas získáte několik zkušenostních bodů, které vám poté odemknou přístup k novým zbraním a schopnostem.

Takto se dá získat například schopnost vyvolání tsunami, které spláchne všechny soupeře, nebo možnost změnit gravitaci celé úrovně, což ostatním hráčům dozajista zamotá hlavu. Důmyslnější zbraní je pak schopnost vydávat se za civilistu – trosečníka, čímž přilákáte soupeře na takovou vzdálenost, kdy už nebude složité jeho loď několika dobře mířenými střelami poslat do křemíkového nebe.

Toto všechno a ještě mnohem víc nás čeká již v prvním čtvrtletí příštího roku exkluzivně na PlayStation Network. Dovolím si však upozornit, že hra měla být venku již v létě tohoto roku, ale místo toho jsme se dočkali pouze dalších výpisů lákadel a upřesnění. Není tedy jisté, jestli vás dřív potěšíme nějakou novinkou či už rovnou recenzí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama