Preview InFamous 2 - puls stabilní, místo krve čistý proud
Blogy čtenářů Článek Preview InFamous 2 - puls stabilní, místo krve čistý proud

Preview InFamous 2 - puls stabilní, místo krve čistý proud

Anonymní

Anonymní

"Activation plus six minutes, pulse is 45, respiration 10... looking good, Cole." - říká vám to něco? Ale no tak, snad si vzpomenete na vaše druhé já…

Reklama

"Activation plus six minutes, pulse is 45, respiration 10... looking good, Cole." - říká vám to něco? Ale no tak, snad si vzpomenete na vaše druhé já z budoucnosti, které nechalo zemřít celou svojí rodinu a vrátilo se časem jen proto, aby vás pozoruhodným způsobem donutilo zastavit entitu, která mu zničila život. Že se vám to nestalo? Tak to buď nejste majitel PS3 nebo blázen, protože tak elektrizující akční TPS Sandbox exkluzivitu, jako je InFamous , Sony ještě nevyplázlo (Uncharted sérii zatím nechme stranou). To se však velmi brzy změní. Cole je totiž zpět v novém... eh, ano, doslova. Je zpět v novém tričku.

 

JAK ZNIČIT MĚSTO BĚHEM PĚTI MINUT

 

Možná si říkáte, že to není "až zase taková legenda", že dva miliony prodaných kusů není tolik. To je pravda, ale... omlouvám se, blbost, jste vedle. Ona to totiž legenda je, protože spojení tolika zajímavých prvků jsme mohli vidět v době vydání jen u Uncharted a protože i přes relativně malý počet koupených kopií si to hráči užili od začátku až do konce. Příběh byl nudný a ničím nezajimavý... tak to musí být vtip - a dost nepovedený. Příběh InFamous byl totiž plný tolika zvratů, tolika překvapení, tolika epických chvil, že při Credits budete muset opravdu přiznat - tohle stálo za to, pak si dáte restart a jedete ho nanovo. Chcete příklad? Vzpomínáte si na pocit při druhém sjetí Mass Effectu 2? Ano? Tak v InFamous si ho v plné parádě zopakujete, protože pro restart máte hned několik důvodů. Asi největší z nich je systém karmy - klasika, když lidem pomáháte, obětováváte se a tak dále, získáváte kladné body. Lidé vás milují, oslavují, získáváte také power-upy pro dobráka a příběhem jdete s jistým sklonem trochu jinak. Naopak, když všechny pozabíjíte, na každého druhého střílíte tlakovou vlnu, jedete zápor - a to nejen tak, že vás budou lidé okřikovat, "jakej ste hnusák", ale místo modrých blesků metáte červené, celá atmosféra města je temnější, máte možnost používat mocnější power-upy a pro vaše kamarády jste ztělesněním zla. Suckerpunch se sice ještě nevyjádřil k možnosti nahrání savů z prvního Infamous, je ale vysoce pravděpodobné, že to půjde - za opravdu zlého Cola tedy The Beast při zničení Empire City uštříte práci.

IF YOU GOING TO NEW MARIAS...

 

Kessler... ten bídák (Spoiler: Kessler je přezdívka vašeho druhého já, které žilo dál a dál, oženilo se s vaší holkou, bla bla bla, najednou se mu však v životě zjevila entita The Beast, která všechno zničila a zabila jeho rodinu - Kessler se vrací v čase do doby, kde žije Cole (on sám mladý) a rozhodne se ho na souboj připravit, aby to nedopadlo, jako prvně - velmi zjednodušeně řečeno). Nejenom, že vás pěkně štval svými záhadnými hláškami celým prvním dílem, ale on změní i celý průběh dílu druhého. Díky událostem z InFamous totiž The Beast značně posílila, a když se z ničeho nic objeví v Empire City, Cole se prostě musí pokusit s ní bojovat. Je však ale jasné, jak tento souboj dopadne. Epic fail, samozřejmě. Náš hrdina je tedy nucen opustit svoje milované městečko a přesunout se někam dál, někam, kde nalezne nový domov... bingo! New Marias - nová lokace v InFamous 2 a příhodná parodie na New Orleans. Klobouk na hřebík si tam ale nepověsí, ve městě totiž operuje organizace, která naprosto odsozuje kohokoliv s jakoukoliv superschopností. Vrátit se je už dopředu zamítnuto, Empire City mezitím zmizelo z mapy a The Beast se právě z tohoto směru blíží k s jediným cílem - zabít Cola. Ten tedy začíná nový trénink a boj o svůj vlastní život.

 

LETS WEAR SOME FLOWERS IN OUR HEADS

 

První, a to velmi zásadní změnu, jsme mohli vidět na našem drahém Coleovi. Ten jakoby omládl, narostly mu feš vlasy a z kombinézáka se stal frajer. Jeho nový vzhled se mi líbil, protože vypadal prostě... prostě dobře. Navíc - herně řečeno, silně zmutoval, - reálně řečeno, byl změněn dabér. Pro tuto prácičku byl vybrán Eric Ladin, kterého můžeme znát například z Left 4 Dead 2. Ono tomu všemu tak ale není, tedy, alespoň většině ne. Suckerpunch totiž z důvodu ohlasů fanoušků (negativních vůči vzhledu) ještě jednou změnil desing Cola, a to tak, že se víc podobá předloze z prvního dílu. Tedy žádné černé tričko, žádné delší vlasy, žádný frajerský postoj (dabér naštěstí zůstal stejný). Pro uklidnění ale vývojáři naštípli, že by ten "nový" Cole mohl být jako odemikatelný skin, tak uvidíme. Další změna je příjemnější - větší zaměření na boje z blízka. Cole byl vybaven stylovou vidličkou (officální jméno: The Amp), kterou díky své síle dokáže nabít a bušit do nepřátel stylová comba, která v případě úspěšnosti jsou zakončena Slow Motion doděláním. Kamera je k tomu vždy přizpůsobena tak, aby z každého zabití byl dokonalý zážitek. Tím jsem nakousnul kameru - ano, ta se vážně mění, a tak to nebude jako v prvním díle pořád stejný pohled, ale nejprve zoom 0%, poté 50% a nakonec 75%. Nedivil bych se, kdyby vás při každé změně pohledu a zabití hra povzbuzovala hláškami typu "uber cool", "you're second cole!" nebo "electrizious".

 

THE HOME OF RISING SUN

 

Bez povšimnutí nesmí zůstat ani grafika - ta je samozřejmě skvělá. Ono, co by se od troj-áčkového titulu v dnešní době dalo čekat, že ano. Colovy shockwavy a elektrické střely vypadají o něco reálněji, textury jsou vyhlazenější a celá atmosféra hry už nepůsobí tolik tajemně. Když už jsme u Colových schopností, ty dostali také nový říz, a to pořádný. Od elektrického tornáda, přes posouvání objektů elektrickou silou až po ježdění po skoro jakémkoliv typu železných okapů, rour, potrubí a podobně. Cole si však nebude tentokrát hrát jenom s "pouhou" elektřinou (a svojí masivní vidličkou), ovládání elementů se totiž také posunulo na větší úroveň. Když se bude chovat hezky a slušně, bude obdařen schopností ovládat led. Když si však zvolí cestu zla, bude to element, který ho zřejmě nejlépe znázorňuje - oheň. Také se spekuluje o možnosti telekniky (již zmiňované posouvání objektů, to se ale zdá být používáno elektrickou silou). K žádné z těchto možností ale nebyly uvěřejněni žádné bližší informace a jediným důkazem, že to buď ve hře mělo být nebo že to ve hře skutečně bude, je konec prvního traileru, kdy po hlášce "Some sh*ts never changes" Cole stojí uprostřed náměštíčka obklopen sněhem a krystaly z ledu, jejichž energetický zdroj vychází Colovi z ruky (následuje black Screen a hláška "Well, maybe somethings" - jak trefné...) Navíc, Colova síla je konečně skutečně znát, a tak s jeho všemi frajeřinami už budeme moct ničit větší část věcí - to znamená, že sice nezničíme Lighting Strormem celý dům, ale na balkóny a podobné prkotinky stačí pár Shock Grenades a jsou dole - jednoduše řečeno lépe zničitelné prostředí, než u předchůdce. To vám dodá opět pocit, že pánem jste tu vy.

 

VŠICHNI MÁME RÁDI PARKOUR

 

Základní principy hratelnosti zůstávají stejné, zábavné skákání po budovách, přejíždění přes dráty umístěné mezi budovami umožňující rychlý pohyb, všechno, jak to známe z prvního dílu. Už je tu jen pár drobností, které ale podle mého také stojí za připomenutí. Kromě toho, že záporáci, které jsme v prvním díle nezabili (Alden a Sasha), by se měli objevit i v druhém díle, je to několik postav nových - především dvojice Kuo a Nix. Kuo je agentka NSA (?), kterou Cole osvobodí ze spárů organizace proti superhdrinům a bude reprezentovat Colovy kladné rozhodnutí (Good karma). Nix je naopak chladné děvče, které vůdce organizace proti superhrdinům vyvraždil celou rodinu a bude zastupovat Colovy naopak špatné (zlé) rozhodnutí - Evil karma. Nix je, pro zajímavost, velmi podobná Sashe z prvního dílu. Zeke se nám se svými přitroublými názory mimochodem také vrátí. Na Karmu se nyní sází ještě víc a spekuluje se i o ještě jednom přídavném systému, o něm se prozatím ale moc neví. Nutností jsou i edice pro ty z nás, kteří chtějí něco víc - zatím byla oznámena Hero edice obsahující Colův baťůžek, jeho figurku, komiks vyplňující mezeru mezi díly, pár atworků, Soundtrack, In-Game bonusy a samozřejmě samotnou hru. Kromě ní má vyjít i obyčejná sběratelská edice, ta však k datumu zveřejnení článku ohlášena nebyla. Snad se dočkáme i u nás.

 

PODLE TRIKA NEPOZNÁŠ ČLOVĚKA

 

Werich říkával, že šaty dělají člověka. To je pravda, svatá pravda. Pokud bychom ale podle toho měli hodnotit Cola, tak je to náckovitý frajer - a to on není. To, co se tu snažím naznačit, je to, že mnoho lidí odsoudila InFamous 2 po shlídnutí debut traileru. Někteří si ani neuvědomili, že je to Cole. Někteří se zachvěli, že má příběh něco společného s pramenem mládí. Ne. To vážně nemá. Úvahy to byly naprosto špatné a nesmyslné. Podle změny hlavní postavy nejde posuzovat celá hra, hlavní je to v ostatních aspektech. Ano, hrdina hraje taky nějakou roli, ale ten je i přesto také skvělý, tak v čem byl problém? Nechápal jsem. Odtuď táhla hlavní kritika hry. Díky bože, že tomu dali chytří páni ze Suckerpunch stopku předěláním vzhledu Cola. A aktuální názory? "Bude to super!", "Nemůžu se dočkat!" . Ano, hoši. Konečně správně. Ona to bude velmi dobrá hra, a pokud se Sony podaří na ní upozornit, udělat velký marketing a vážně epické reklamy, nebude litovat nikdo. Ani ti, co nepoznají svého známého po půl roce. Zmiňovaný trailer přidávám, ikdyž ho ale zřejmě většina viděla. Zkuste se na něj ale podívat znovu a zamyslet se. Byly vážně ty ukvapené názory nutné?

 

 

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RjuGRibISYE?fs=1&amp;hl=cs_CZ"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RjuGRibISYE?fs=1&amp;hl=cs_CZ" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="390"></embed></object>

 

KONEČNÝ DOJEM JE VÝBORNÝ

 

Shrnutě, InFamous 2 bude bez nejmenších pochyb a jakéhokoliv komentáře vůči této poznámce výtečná hra. Pocit vážného frajera, který si skáče po budovách a drtí své nepřátele nejrůznějšími udělátky jsme zažili už v sérii Assassin's Creed. K tomu si připočtěte jiné prostředí, jiný příběh, elektrickou specializaci hlavního hrdiny a spoustu dalších plusek... máte InFamous 2. Pokud se hra ještě více vyladí, přidají bonusy, zkompletují zajímavé power-upy a dá se dohromady (co o tom vůbec pochybuju, omg) zajimavý příběh, nebude to už jenom výtečná hra. Bude to pokračování legendy, které se legendou samo stalo - sice v podstínu pokračování, ale stalo. Hra bude na druhé straně světa (Amerika) vydána 7.6.2011 a je zřejmé, že u nás to nebude jinak - pokud ale ano, zpoždění bude minimální. Tak šup, The Beast si už brousí zuby.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama