Preview Spider-Man
Preview Článek Preview Spider-Man

Preview Spider-Man

Jan Kalný

Jan Kalný

33
Platformy PlayStation PlayStation 4

Americký Game Informer měl možnosti si v předstihu zahrát nového Spider-Mana. Ve svém článku autor navíc prozradil i několik nových detailů a uvedl pár věcí na pravou míru. Hned jsme zase o něco chytřejší.

Reklama

Herní Spider-Man, který už od prvních momentů vypadá dobře? Něco takového se stává vážně zřídka. Mluvíme-li hlavně o těch hrách se Spider-Manem, které vznikly v moderní éře videoher - tedy v období na přelomu tisíciletí - tak tou nejoblíbenější byl pravděpodobně Spider-Man 2 z roku 2004. I jiné hry s pavoučím mužem v hlavní roli měly své fanoušky, ale nikdy nešlo o žádnou přelomovou událost, ve které by byl vidět velký rozpočet nebo pořádný čas na vývoj. Tedy až do minulého roku, kdy společnost Sony na E3 oznámila svou verzi Spider-Mana, kterou mají na starost vývojáři z Insomniac Games (Sunset Overdrive, Ratchet & Clank, Spyro).

Sony už dlouhodobě vydává kvalitní tituly, takže mezi lidmi bylo málo pochyb o tom, že bude nový Spider-Man skvělou hrou. A to i přesto, že jsme se až donedávna neměli dostatek informací. To se naštěstí změnilo s vydáním preview v rámci nového čísla amerického časopisu Game Informer, ve kterém měl autor článku možnost se se hrou blíže seznámit.


Informace a obrázky obsažené v tomto článku pocházejí z digitální verze květnového Game Informeru. Zároveň jen upozorňuji, že sekce pod prvním podnadpisem je věnovaná čistě příběhu. Pokud byste o něm tedy rádi věděli co nejméně, můžete sekci rovnou přeskočit.


Tohle není příběh jenom o Spider-Manovi

Hned v úvodu, a to jak originálního článku, tak i hry, se dozvídáme něco, o čem se více či méně mluvilo už předtím. Samotný Spider-Man bude samozřejmě hrát nesmírně důležitou roli, ale spoustu času budeme trávit i mimo oblek, a to v kůži již dospělého, třiadvacetiletého Petera Parkera, který je pavoučím mužem už osm let. Peter bude především bojovat s problémy běžného života, jako jsou vztahy nebo finance.

Úvod hry podle všeho začíná tak, jak by začínal každý den někoho, jako je Peter. Malý byt, ve kterém je bordel s rozházeným oblečením, pár fotek z jeho minulosti nebo jeho tety a strýce, několik novinových výtisků z Daily Bugle (ve kterých jsou například jmenovaní a ukázaní záporáci jako Electro, Scorpion, Rhino nebo Vulture) a samozřejmě nějaké ty návrhy na nové nástroje a zařízení. Na cestě ven si všimne oznámení k vystěhování, ale má na práci důležitější věci, jako je například zastavení Wilsona Fiska, Kingpina. V tom mu bude vypomáhat jeho kamarádka Yuriko Watanabe, šéfka místní policie.

Hned v úvodu vás hra doslova vrhne do vzduchu, kde se naučíte základy pohybu. Po chvilce se přesune na zem, kde na vás zase čeká první souboj. Údajně je ovládání zkrátka naprosto bezproblémové a skvěle to na sebe navazuje - přechod z cut-scény do hry, samotný pohyb, souboje i jednotlivá komba. Peter Parker je Spider-Manem už delší dobu, takže ví, co dokáže, a všechno už zvládá bez větších obtíží.

Úvod hry končí s Fiskem za mřížemi, ale jak už od oznámení víme, na scénu přijde nový záporák. Tím je samozřejmě Mister Negative, Martin Li, se kterým má Peter Parker osobní vztah díky jeho tetičce, která s Lim pracuje v útulku F.E.A.S.T. Tady samozřejmě začíná ten moment, kdy se světy Petera Parkera a Spider-Mana střetnou a vytvoří drtivou kolizi pro „oba hrdiny” tohoto příběhu.

Což je vlastně všechno, co zatím o příběhu hry víme. Peter pracuje jako vědec ve společnosti, jejíž jméno vývojáři nechtějí prozradit, má problémy s financemi, se svým romantickým životem a je to prostě takovej ten nemotornej geek, jakým Peter vždy je. Po boku má svou tetu, v průběhu hry pozná Milese Moralese a je v kontaktu i s Harrym Osbornem a Harryho otcem, který se snaží být znovuzvolen starostou města. Mary Jane je také podle všeho hratelnou postavou (a ví, že Peter je Spider-Man). V New Yorku lze přitom narazit i na věž Avengerů, Strangovu Sanctum Sanctorum nebo Black Pantherovu ambasádu Wakandy.

Premisa hlavního příběhu tedy zní určitě zajímavě. A protože má Mister Negative větší a větší ambice, které městu škodí, Spider-Man bude muset něco udělat. I přesto, že je Martin Li ten nejhodnější člověk, kterého Peter Parker zná. Příběh se přitom má odehrávat v průběhu několik týdnů.

Spider-Man, Spider-Man, does whatever Batman can…

Už od začátku bylo cítit, že se vývojáři hry inspirovali soubojovým systémem populární série Batman: Arkham od Rocksteady. Což je samozřejmě dobře, protože takový systém se ke hře, jakou je právě Spider-Man, hodí, což dokazují i samotné dojmy autora článku.

Ty ovšem nejdou tak do detailů a neprozrazují nic zvlášť nového nebo něco, co bychom nedokázali z videí posoudit sami. Pohyb mezi budovami je rychlý, adrenalinový a snadný na ovládání, souboje jsou záživné, plné různých možností od kombinování útoků po využívání gadgetů či prostředí, a všechno to vypadá a běží krásně (na klasické PS4 i PS4 Pro při 30 snímcích za sekundu). Pomocí R2 se můžete zhoupnout, s L3 se ve vzduchu zase „ponoříte” a naberete rychlost a kdykoliv můžete stisknout křížek, čímž vystřelíte druhou pavučinu, která změní vaši trajektorii. A to i na rozích budov. R3 vám zase dovolí skenovat prostředí, čímž odhalíte různé předměty a aktivity.

Samotné souboje přitom budou zaměřeny hlavně na kombinování útoků a využívání prostředí. Pokud si v nich navíc povedete dostatečně dobře, budete mít možnost využít okamžité takedowny, které jsou podle všeho výborně naaminované. Focus Meter, po jehož naplnění můžete tyto speciální útoky udělat, lze ovšem využít i pro uzdravení.

V článku jsou ale zmíněny přeci jen zajímavější věci, které se týkají samotné hratelnosti a atmosféry. Jak se zdá, samotné město bude svou vlastní postavou. Můžete se zhoupnout z jedné budovy na druhou, nebo můžete seskočit na ulici. Někteří lidé už si vás po těch letech ani nevšímají, jiní na vás fanouškovsky hulákají, další skupina se s vámi chce například vyfotit, což můžete a nemusíte. Můžete zajít do parku a zkusit basket, pózovat na lidi a pak se zase vyšvihnout do vzduchu. Zároveň jsme se ale dozvěděli, že to vypadá, že až na určité příběhové momenty se nebude ve hře měnit herní doba a budeme poskakovat za slunečního svitu. Ani Andrew Reiner si tím ale není stoprocentně jistý.

Titul má svůj levelovací systém, který funguje tak jako v každé jiné hře. S dostatečným množstvím nasbíraných zkušeností získáte novou úroveň, za kterou si můžete odemknout nějaké vylepšení, jako je například větší rychlost, a určitě není od věci i něco jako více zdraví, silnější údery a podobně. Hra navíc obsahuje rychlý přesun, který funguje podobně jako například v Deus Ex: Mankind Divided, kdy musíte najít vstup do metra a během načítání vás čekají různé mini-cutscény.

Během hraní máte v levém horním rohu minimapu, která ukazuje silnici a vedlejší aktivity, které můžete dělat, a je jich údajně vážně spousta. Jednou takovou je nalezení Peterových starých batohů, které někam přilepil. Batohy přitom budou obsahovat i různé audionahrávky, které prozradí Spider-Manův příběh z jeho minulosti. Čas od času můžete narazit i na náhodné zločiny, jako je třeba loupež v obchůdku nebo honička. Můžete se pokusit zločin zastavit, nebo si ho můžete nevšímat. Ve hře není žádný údaj nebo měřič, který hodnotí, jak vás má město rádo, takže je zastavovat skutečně nemusíte. Nečekejte tedy nic na způsob karmy ze série InFamous.

Další zmíněnou aktivitou jsou výzvy Taskmastera, za jejichž splnění získáte craftovací součástky. Jak se zdá, crafting bude hrát ve hře důležitou roli a budeme ho moci využívat na vytváření nových gadgetů a obleků, kterých má být hned několik. Dočkat se máme například nejen toho klasického kostýmu, ale i Spider-Punka, noirové verze, jeho zápasnického obleku a spousty dalších. Většina z nich má navíc nabídnout unikátní schopnost (zmíněn byl například Area of Damage útok s kytarou - ale jak to má fungovat, vážně netuším). Pokud jde o samotné gadgety, tak v článku se mluví například o klasických pavučinách, trip wire na steatlh, web bomb na boj proti skupině a Spider-Drone, který vám bude vypomáhat střílením vlastních pavučin. Je ale zajímavé, že zrovna oblek Spider-Punk (a dva další, které zatím nebyly odhaleny) a Spider-Drone byly oznámeny jako předobjednávkové bonusy.

Podle všeho je ale potřeba s různými nástroji nakládat opatrně, a to především proto, že jich nemáte nekonečno. Klasické fackování nepřátel hezky zblízka je samozřejmě hlavním útokem, ale nepřátelé vám to dají pěkně sežrat. Budete muset dobře uskakovat a využívat nové taktiky proti novým a novým nepřátelům, kteří se objeví. Jde například o nepřátele se štíty, kteří umí blokovat Spider-Manovy údery, nebo raketometčíky, kteří když vás zasáhnou, tak to zabolí.

A co dál?

Během včerejšího oznámení data vydání došlo také k oznámení dvou edic a předobjednávkových bonusů, o kterých jsem krátce psal o pár odstavců výše. Mnozí si určitě všimli, že součástí obou edic je i The City That Never Sleeps. Což je ve skutečnosti jenom takový hezčí název pro Season Pass. Každý z dodatečných balíčků nabídne nového záporáka, příběh, mise, výzvy a obleky. Prvním dodatečným obsahem má být The Heist, který se zaměří na Black Cat v muzeu. Více informací ale nevíme, ani kolik bude dodatečný obsah stát.

Čím více se přiblíží datum vydání hry (7. září), tím více informací se budeme dozvídat. Už teď je ale jasné, že Spider-Man bude trhákem a hrou se Spider-Manem, na kterou se čekalo velmi dlouho dobu. Nejde tedy jinak, než sdílet závěrečná slova Andrewa Reinera z Game Informeru: „Insomniac Games jsou odhodlaní udělat pro Spider-Mana to, co v Rocksteady udělali pro Batmana.

Spider-Man vyjde 7. září 2018 exkluzivně na PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro. Hru předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama