Dva analytici přicházejí se svým pohledem.
Každým rokem narůstá počet her prodaných digitálně. Na jejich úkor se postupně snižuje prodej fyzických verzích. Vydavatelé a vývojáři navíc mají z digitálních prodejů větší marži, zejména potom ti, kteří provozují vlastní platformu, jako je například Origin od Electronic Arts (FIFA, Battlefield, Need for Speed, The Sims) nebo Battle.net od Blizzardu a Activisionu (World of Warcraft, StarCraft, Call of Duty, Destiny). Analytici Michael J. Olson a Yung Kim z Piper Jaffray předpokládají, že do několika let fyzické edice her vymizí a hry si budeme kupovat výhradně digitálně. Kdy k tomu dojde?
Načasování je těžké určit. Realistickým odhadem je podle analytiků rok 2022, tedy za čtyři roky, což není žádná vzdálená budoucnost. V té době má být na trhu již
nová generace konzolí od Microsoftu a Sony. Je více než jisté, že se před oznámením nástupců Xboxu One a PlayStationu 4 bude opět spekulovat o absenci mechaniky, stejně jako tomu bylo před příchodem současné generace herních přístrojů.
Analytici poukazují na jednu skutečnost. Zejména u Microsoftu vidíme větší soustředění do předplatného v podobě výhodného Xbox Game Passu. Sony má zase streamovací službu PlayStation Now, která u nás oficiálně nefunguje. Analytici očekávají, že v následujících třech až pěti letech budou hlavní vydavatelé stále více testovat a komerčně rozvíjet nabídku streamingových her z cloudu, pro něž nebude potřeba vlastnit výkonný hardware. Tím by se výrazně zvýšila základna hráčů, která po součtu platforem je v současné době nějakých 150 až 250 milionů.
Zmínit se hodí i změna na poli počítačových her, kdy v krabičce většinou nalezneme akorát DVD s aplikací Steam a kód k aktivaci hry na této digitální platformě od Valve, jež je nejvyužívanější službou na PC.
Co myslíte, mají analytici z Piper Jaffray pravdu a skutečně do pár let vymizí krabicovky? Spousta věcí k tomu postupně spěje. Je ovšem otázkou, zda se ve fyzické podobě nebudou dát koupit alespoň sběratelské edice.
Zdroj: wccftech.com