Rozsáhlejší implementace ray tracingu či využití DirectStorage.
Před pár dny jsme psali o uniklých HW nárocích pro PC port Ratchet & Clank: Rift Apart, původní exkluzivity pro PlayStation 5, a ty se nyní potvrdily. I včetně toho, že by hra měla alespoň na nízké nastavení fungovat i na HDD, každopádně pro plynulý zážitek vývojáři doporučují SSD. Jediná změna nastala u presetů s ray tracingem, kde zmizely grafické karty od AMD, což je poněkud zvláštní. Na konci nového článku na PS Blogu se píše, že podrobnosti o podpoře RT na grafikách od AMD se dozvíme později.
Článek se dále věnuje novým funkcím, které PC verze přináší. Jako vůbec první hra podporuje Ratchet technologii DirectStorage 1.2 s dekompresí přes GPU (obvykle se pro tento úkon používá procesor), díky čemuž by hra měla zvládat rychlé načítání a plynulý přechod mezi světy. Tvůrci navíc implementovali nástroj, jenž by měl sám určit, jestli je pro váš hardware výhodnější dekomprese přes GPU, nebo CPU.
Zatímco na PS5 hra používala ray tracing pouze pro odlesky, v PC verzi se můžeme těšit také na RT stíny a ambientní okluzi (nepřímé nasvícení v užších prostorech, kde jsou objekty blízko sebe), díky čemuž by měl titul vypadat líp než kdy dřív. V případě, že nemáte dostatečně výkonný hardware pro zapnutí RTAO, a zároveň se nechcete spokojit s klasickou metodou SSAO, má být k dispozici také technologie XeGTAO od Intelu, která nebere tolik výkonu jako RTAO, ale stále nabízí velmi solidní ambientní okluzi.
Ratchet & Clank: Rift Apart vychází na PC už 26. července.