Recenze Far Cry 5 - Hours of Darkness (Hodiny temnoty)
Far Cry 5 Článek Recenze Far Cry 5 - Hours of Darkness (Hodiny temnoty)

Jan Kalný

Jan Kalný

23
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Moderní Montana dokázala zaujmout, ale povede se to samé i Vietnamu v 60. letech v první expanzi pro Far Cry 5?

Oznámení Season Passu pro Far Cry 5 (recenze hry) někdy před vydáním nebylo nic neočekávaného. Když jsme se ale dozvěděli, co vlastně nabídne, kdekoho hned začal zajímat. Už na první pohled bylo jasné, že tři přídavky, kterých se dočkáme, budou něčím víc než jen dalšími misemi v Montaně. Čekají nás totiž expanze Hours of Darkness, Dead Living Zombies a Lost on Mars, které nás zavedou do Vietnamu, za zombíky a na Mars. Včera vyšel první z přídavků - Hours of Darkness, v češtině Hodiny temnoty - na který se v tomto článku podíváme.

Hodiny temnoty - Hours of Darkness

Datum vydání: 5. června 2018

Cena: 11,99€ (300 Kč) nebo jako součást Season Passu za 29,99€ (775 Kč)

V expanzi Hodiny temnoty se vžijeme do kůže Wendella Redlera, amerického vojáka, který kvůli nepřátelské palbě a nehodě zůstal zcela sám na pospas osudu v nehostinné, nepřátelské a Vietkongem zamořené džungli. Jeho úkol je ovšem v zásadě prostý - dostat se ke zbytku přátelských jednotek tři kilometry daleko a zmizet odsud. Ano, příběh prvního DLC je přesně tak prostý, jak zní a na seznamování se s novými postavami nebo obecně na nějaké dějové momenty opravdu nedojde. Tady jde především o hratelnost.

Hodiny temnoty se snaží přijít se dvěma novými herními mechanikami, které podporují samotnou náplň a atmosféru nepřátelské džungle. První takovou mechanikou jsou letecké nálety, které můžete využít kdykoliv chcete. Není vůbec problém s nimi vybombardovat celá území. Háček je ovšem v tom, že náletů můžete povolat nebo mít v jednu chvíli maximálně pět. To, kolik jich vlastně máte k dispozici, určují tzv. žetony. Co nálet, to jeden žeton pryč. Dají se ovšem snadno obnovit plněním vedlejších aktivit, jako je dobývání stanovišť, osvobozování vězňů nebo ničení protivzdušných děl (která vám v dané oblasti zabraňují nálety povolat, dokud je nezničíte). Není tedy třeba se desítky minut rozmýšlet nad tím, zda-li nálet využít, protože žetony získáte celkem rychle a snadno. A navíc, jak už jsem zmiňoval, můžete jich mít jenom pět najednou, takže šestý žeton nikdy nedostanete a tudíž zbytečně propadne, pokud splníte vedlejší aktivitu s pěti žetony v inventáři. Zároveň ale není dobré nálety vyčerpat okamžitě a pro nic za nic, protože jsou situace, kdy se hodit můžou.

Druhou zajímavostí Hodin temnoty jsou instinkty přežití. Pokud nepřítele tiše zabijete, ať už zblízka nebo na dálku, získáte jeden ze čtyř instinktů, které jdou v konkrétním pořadí. Každý z instinktů zvýší vaší účinnost v boji; mohou zrychlit vaší chůzi v pokleku nebo automaticky označovat nepřátelé poblíž. Ovšem na rozdíl od hlučných výbuchů z náletů, instinkty slouží pro tichý postup. Pokud vás totiž odhalí libovolný nepřítel, o všechny instinkty opět přijdete, dokud je znovu nezískáte dalším opakovaným tichým zabíjením.

Pokud jde o náplň DLC mimo tyto dvě změny, tak nečekejte nic, co by výrazně vybočovalo z toho, co už znáte z původní hry. Největší změnou je samozřejmě prostředí, kde nás tentokrát místo prosluněné Montany čeká zelená džungle s řekou, krokodýly, bambusovými chatrčemi a sítěmi podzemních tunelů všude okolo. Nejde ovšem o nijak zvlášť velkou nebo obsahem napěchovanou oblast. Struktura Hodin temnoty je totiž spíše lineární. V jádru je vaším úkolem se dostat z jednoho konce na druhý, a tudíž jít po takové „hlavní cestě”, ze které můžete čas od času odbočit, abyste udělali jednu z několika vedlejších aktivit a pak se zase na tu cestu vrátili a šli dál.

„Hodiny temnoty se snaží přijít se dvěma novými herními mechanikami, které podporují samotnou náplň a atmosféru nepřátelské džungle. První takovou mechanikou jsou letecké nálety, druhou zajímavostí jsou instinkty přežití.”

Všechno tohle vám přitom vydrží na zhruba dvě hodiny, když se budete věnovat plnění všech nebo většiny aktivit. A mnohem méně, pokud džunglí doslova prosvištíte. Vývojáři ze šanghajského Ubisoftu se snaží celkem krátkou herní dobu vyrovnat ještě dvěma dalšími obtížnostmi, které se po prvním dokončení odemknou. Obtížnost Přežití vám dá méně zdraví a inventář omezí pouze na jednu hlavní a jednu boční zbraň, zatímco obtížnost Akční film vám naopak dá čtvrtý slot pro zbraně a nechá vás používat letecké nálety i s nepřátelskými protivzdušnými děly poblíž. Ovšem bych neřekl, že je to dostatečný důvod si Hodinami temnoty projít podruhé nebo potřetí.

V rámci vydání DLC se také rozšíření dočkal editor map Arcade. V případě původní hry lze navíc nově využít také ikonickou útočnou pušku M16, odstřelovačku SVD, lehký kulomet M60-V a samopal MP5SD se speciálním skinem, dva speciální obleky vietnamského a amerického vojáka, tři varianty náklaďáku 1956 Hierarch Force a vrtulník Kaumbat OH-04B Foxfly. Tím ale obsah Hodin temnoty víceméně končí.

Za zhruba tři stovky tedy dostanete vietnamskou jednohubku o délce jednoho průměrného filmu, která nabízí pár zajímavých, byť ne nijak komplexních nápadů, pěkné, i když ke konci monotónní prostředí a nějaký ten obsah do původní hry a do Arcade. Nemohu říct, že bych z toho byl kdo ví jak zklamaný, ale přeci jenom by to chtělo víc. Něco, co by mělo dlouhodobější dopad. Snad budou Dead Living Zombies nebo Lost on Mars o něco ambicióznějšími přídavky.

Hodnocení: 5/10

Další DLC:

Dead Living Zombies - červenec 2018