Recenze SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom - Rehydrated
Recenze Recenze SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom - Rehydrated

Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

Bitva o Zátiší Bikin po sedmnácti letech.

Ukecanou žlutou houbu, která žije pod hladinou v jednom podvodním městě, zná pravděpodobně z televizních obrazovek každý (ať už dobrovolně či nedobrovolně). Původní seriál od stanice Nickelodeon totiž v jednu chvíli dobýval svět, kdy se za svou existenci dočkal i dvou celovečerních filmů (chystá se na nás třetí), a dokonce i několika větších či menších videoher.

• Platforma: PC (recenzovaná verze), PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch
  • Datum vydání: 23. 6. 2020
  • Výrobce: Purple Lamp Studios
  • Žánr: 3D platformovka
  • Multiplayer: Ano
  • Dat ke stažení: 7,59 GB
  • Herní doba: 10 hodin - příběhová kampaň
  • Přístupnost: 3+
  • Prodejní verze: Fyzická a digitální
  • Cena: Fyzická - 749 Kč; Digitální - 799 Kč

Mezi ty největší z nich pak patří i skákačka SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom, jíž si v roce 2003 užívali majitelé PC, PlayStationu 2, původního Xboxu, konzole GameCube a Game Boy Advanced. Titul se překvapivě dočkal pozitivní odezvy, což se u podobných her nestávalo často. I proto se vydavatelství THQ Nordic rozhodlo spojit s vývojáři z Purple Lamp Studios, kdy společnými silami dali dohromady remake této 3D platformovky, u něhož už tak dlouhý název natáhnuli ještě o dovětek „Rehydrated“, předznamenávající fakt, že se můžeme těšit na plnohodnotný remake, který originál přetvoří k nepoznání. Mělo ale smysl se vrhnout do předělávání zrovna tohoto kousku? Inu, to zjistíme.

Kdo žije v ananasu na dně moří?

Hlavní kampaň pro jednoho hráče (bohužel se přidání kooperace do tohoto režimu nekoná) žádným způsobem přímo neadaptuje děj z nějaké epizody či filmu. „Válka o Zátiší Bikin“ přináší zcela původní zápletku, ctící ducha původního materiálu. To se točí kolem toho, že zlotřilý Plankton, jenž se již roky snaží získat recept Evžena Harolda Krabse na ty nejlepší hamburgery, které můžete široko daleko ochutnat, opět začal střádat plány na to, jak tuto zázračnou formuli ukrást. Proto se rozhodl vyrábět nebezpečné roboty, kteří by mu jako poslušní otroci sloužili.

Pokud však znáte alespoň trochu předlohu, tak víte, že tyto jeho plány většinou končí kritickým nezdarem, kdy výjimkou není ani tento. Při spuštění robotů totiž posune páčku na ovladači na špatnou pozici, čímž jim dá zcela volné ruce, a ti si velice rychle začnou žít vlastním životem, přičemž terorizují místní městečko i jeho přilehlé lokality. Proto se Plankton rozhodne požádat našeho hlavního hrdinu o pomoc. Ten této žádosti vyhoví, což ho vyšle na dobrodružství, jehož cílem je zničit tyto „chodící automaty na kafe“ a nastolit tak klid a mír v jeho domovině. Tedy alespoň do té doby, než nastanou další patálie.

„Válka o Zátiší Bikin“ přináší zcela původní zápletku, ctící ducha původního materiálu.

Rozhodně se nejedná o žádné rozsáhlé literární dílo z ranku Božské komedie, avšak jako potřebné lepidlo mezi jednotlivými úrovněmi funguje velice dobře, nehledě na to, že je titul zaměřen především na menší publikum, které zajisté uvítá fakt, že byla zcela zachována ona nenáročnost a infantilnost předlohy, jenž je napěchovaná kupou zábavně přiblblých hlášek. Překážkou by ale mohla být absence české lokalizace, ovšem hra nevyžaduje příliš velkou znalost angličtiny a překládání většiny dialogů vaší ratolesti by neměl být problém.

Barevností vstříc oku lahodícímu vizuálu

A snaha o zachování ducha seriálové předlohy se odráží i na předělaném vizuálu. Celá hra v podstatě vypadá jako seriál, který byl pouze doplněn o třetí rozměr (o což se snažily už i filmy). Dočkáte se tak vyloženě obrovského množství všemožných barviček, které jsou čas od času doplněné o fotorealistické prvky, jako je třeba lidská ruka při pádu z mapy či mluvící ryba. Za zmínku pak stojí i zpracování jednotlivých lokalit, ve kterých si fanoušci seriálu budou vyloženě chrochtat blahem, jelikož neustále budou poznávat ta místa, která již důvěrně znají, přičemž se dočkají i mnoha zcela originálních a hravých nápadů (například snová sekvence ke konci hry).

Celá hra v podstatě vypadá jako seriál, který byl pouze doplněn o třetí rozměr.

Tato silná stylizace má následně za výsledek to, že se na hru skutečně skvěle kouká, avšak díky ní téměř vůbec nezatopí vašemu PC, kdy zcela bez problémů dosáhnete vysokých hodnot u počtu snímků za sekundu (u konzolových verzí to může být jinak).

Letmo zmínit musím i hudební doprovod, k němuž mám vysloveně ambivalentní vztah. Abych vám jej nastínil, tak se jedná o takovou tu hudbu, kterou při poslechu nesnášíte, avšak po čase zjistíte, že je natolik vlezlá, že se přistihnete u toho, jak si ji po vypnutí hry broukáte a nemůžete ji dostat z hlavy. A nejhorší na tom je, že každá z lokací má své vlastní téma, které je pokaždé podobně chytlavé. Krásný příklad definice love/hate vztahu.

Skoč sem, hop tam

A jak se to tedy vůbec celé hraje? Inu, vlastně naprosto identicky, jako tomu bylo i před 17 lety. Snažíte se proskákat skrze již zmiňované jednotlivé úrovně, v nichž na vás čekají nepřátelé, které musíte umlátit a překážky, které musíte pokořit (většinou formou dobře načasovaného skoku). Všechno toto hopsání působí krásně plynule a přirozeně, takže je radost vaše kresleného svěřence ovládat (překvapivě i na klávesnici).

Snažíte se proskákat skrze již zmiňované jednotlivé úrovně, v nichž na vás čekají nepřátelé, které musíte umlátit a překážky, které musíte pokořit.

Skrze tyto úrovně pak sbíráte několik důležitých věcí. Tou první jsou tzv. „zářivé objekty“, sloužící zde jako herní měna, za kterou si otevíráte nové možnosti v rámci levelu, či je směňujete u pana Krabse za další ze sběratelských předmětů, kterým jsou zlaté obracečky. Ty zde figurují jako potřebný prvek, otevírající přístup do dalších lokací (během hraní se mi nikdy nestalo, že bych se kvůli nim musel někdy vracet do již projité úrovně a vždy jsem měl jejich dostatek). Předposledním sběratelským předmětem jsou Patrickovy použité ponožky, které u něj můžete směnit za další zlaté obracečky. Posledním z této řady jsou pak zlaté spodky SpongeBoba, zvyšující maximální počet životů.

Ve třech se to lépe táhne

Samotné poměrně nenáročné skákání a bojování je oživováno tím, že nás autoři v podstatě až do samotného konce zásobují novými mechanikami či nepřáteli, udržujících pozornost hráče během celé herní doby, rovnající se zhruba deseti hodinám. Příjemná je i možnost hraní za tři hratelné postavy (přepínat mezi nimi můžete na předem určených místech) - titulního hrdinu, jeho kamaráda Patricka a drsnou veverku Sandy, kdy každa z nich oplývá svými vlastními speciálními schopnostmi, jejichž zdárnou kombinací se dostanete na jinak nedostupná místa, což začne býti klíčové především v poslední třetině hry.

...poměrně nenáročné skákání a bojování je oživováno tím, že nás autoři v podstatě až do samotného konce zásobují novými mechanikami či nepřáteli, udržujících pozornost hráče během celé herní doby...

Tvůrci ještě k tomu všemu do tohoto remaku zaintegrovali hru pro více hráčů, v níž se budete v kooperaci s dalším kolegou snažit přežít na jedné z 27 map, na nichž na vás budou nabíhat vlny nepřátel, které je třeba odrazit. Nejedná se sice o nic, co by vás u hry udrželo o moc déle, než samotná kampaň, avšak určitě jde o dostatečnou zábavu, abyste zde nějakou tu hodinu strávili. Nehledě na to, že multiplayer podporuje jak lokální, tak i online hraní, dělající z tohoto režimu vhodného kandidáta pro rodinné večery.

Shrnutí

Purple Lamp Studios se tedy velice zdárně povedlo převést sedmnáct let starý titul do moderních standardů, kdy se vše hýbe a vypadá jednoduše skvěle. Přidaná hodnota v podobě multiplayeru sice díru do světa neudělá, avšak i tak je jeho existence rozhodně vítaná. Z hlediska hratelnosti pak vše zůstalo při starém, kdy se můžeme těšit ze zábavné 3D skákačky, která vám s rozumem dávkuje jednotlivé herní mechaniky, díky čemuž poměrně bezpečně udrží vaši pozornost až do samotného konce, pokud tedy máte zrovna chuť na hru podobného ražení, kterých v dnešní době přeci jen není moc.

Hru si můžete zakoupit v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk

Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex 2020.

Zlotřilému Planktonovi se opět nepovedl plán, jak ukrást zázračný recept na výrobu burgerů pana Krabse, kdy tentokrát do městečka Zátiší Bikin a jeho okolí vypustil tlupu nebezpečných robotů. Jedinou nadějí se tak stává chrabrý SpongeBob a jeho kamarádi, kteří skrze jednotlivé úrovně musí sbírat zlaté obracečky a ničit přítomné nelítostné plecháče, aby se jim tuto situaci povedlo uklidnit. To všechno v podobě plynulé 3D skákačky, která těží především z výborně aktualizovaného vizuálu, designu úrovní a chytrého dávkování jednotlivých mechanik. Jako remake skvělé, jako samostatná hra rozhodně zábavné, především pokud jste fanoušky seriálu.

Barevný vizuál věrný předloze a běh hry
Design úrovní
Hromada správně přiblblých hlášek