Rozhovor s tvůrcem Populous a Black and White o jeho současném projektu
Speciály Godus Článek Rozhovor s tvůrcem Populous a Black and White o jeho současném projektu

Rozhovor s tvůrcem Populous a Black and White o jeho současném projektu

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

13

Co nám řekl Peter Molyneux ve svém posledním rozhovoru?

Reklama

Peter Molyneux je jedním z nejvýraznějších vývojářů v Británii. Za svou práci dostal dokonce i řád britského impéria. Jako vývojář se podílel na skoro 23 hrách. Některé z nich dokonce ovlivnily zásadně vývoj herního průmyslu. V řadě svých projektů se však ukázal jako snílek, který byl ochoten kvůli nim i mlžit a lhát. Bude tentokrát otevřenější, anebo znovu spadne do spirály lží a polopravd?

Na Kickstarter přišel s pěkným nápadem božské hry, na který vybral celkem slušný finanční obnos (£526 563). Čas plynul a jeho Godus se začal pomalu, ale jistě formovat. Vývoj, který zafinancovala komunita, šel ale trošku jiným směrem, než by měl. Po X hodinách v Molyneuxově světě jsem se rozhodl, že se ho zeptám na pár zásadních prvků, které mě na jeho projektu zaujaly.

- Přečtěte si naše dojmy z hraní Godus.

Co vůbec stálo za vznikem vaší KS kampaně a Godusu jako celku?

Za vznikem naší kampaně stála touha zapojit lidi do vývoje her.

Které hry vás inspirovaly při tvorbě Godusu?

Největší inspirací při tvorbě naší hry byly mé předchozí díla; Black and White a Populous.

Váš titul sleduji prakticky od jeho začátku. V průběhu vývoje prošel řadou změn. Která z nich se podle vás odrazila na hře nejvíce?

Na hře se nejvíce odrazila časová osa, která ukazuje určitý pokrok, který hráč v průběhu hraní Godusu udělá.

Proč jste se vlastně na začátku tohoto roku rozhodli pro celkovou změnu konceptu, který slušně fungoval? Mně se například původní verze s hlavou líbila víc a měl jsem skutečný pocit Boha

Nevím přesně, co tím myslíte, že se hra kompletně změnila. Podle mého nebyl koncept od vydání alfa verze prakticky změněn. Jistě, některé prvky jsme přidali a některé odebrali, ale tyto kroky jsme udělali pro lepší plynulost. Duše hry a její základní koncepty ale zůstaly nezměněny.

Současný update vypadá skutečně zajímavě. Značně urychluje hru. Myslíte, že zrychlení pomůže napravit reputaci a posunout hratelnost Godusu? Jak by měl podle vás vypadat na úplném konci vývoje?

Náš současný update byl jen prvním krokem v postupném vylepšování a vyvíjení PC verze Godusu. V následujících měsících se pokusíme plně zaměřit na tento bod, s cílem vylepšit hratelnost a hru jako celek pro hráče na PC. Sice to bude určitou dobu trvat, ale upřímně doufáme, že nám to pomůže změnit dosavadní vývoj.

Často je vám vytýkáno, že se jedná o další Farmvill. Myslíte, že je to oprávněné?

Tomu nevěřím. Upřímně řečeno Godus sdílí určité elementy her, které fungují ve free-to-play modelu. Pokud ale jde o otázku peněž, hra je naprosto jedinečná. Prakticky nenajdete na trhu mobilních her nic jemu podobného.

Proč jste se rozhodli dát Godus na mobilní zařízení zadarmo? Nepřijde vám to jako menší podraz vůči lidem, kteří váš projekt podporovali již od samého začátku?

Free-to-play je pravděpodobně jeden z nejvíce populárních a hlavně efektivních obchodních modelů na mobilních zařízeních, jak z pohledu vývojářů, tak i hráčů. To, že jsme dali hru zdarma, nám umožnilo dosáhnout daleko větší hráčské základny, než kdybychom chtěli peníze. Nenutíme hráče, aby za Godus platili, ale dáváme jim na výběr. Mohou buď hrát pomaleji anebo zainvestovat pár korun a svůj vývoj o něco zrychlit. Jak jsem již ale řekl, nikdo hráče k placení za naši hru nenutí.

V průběhu vývoje nastala pauza, která trvala pár měsíců. V té vaše společnost vůbec nekomunikovala se světem, proč tomu tak bylo?

Za prvé je důležité si uvědomit, že v herním průmyslu je několik měsíců velmi krátký časový úsek, ve vývoji her tato doba prakticky nehraje žádnou roli. Je to totiž hodně pomalý a komplexní proces. To, že je hra ve vývoji řadu let, není v herním průmyslu nic neobvyklého. Často jsou to dlouhá období, kdy se práce plně zaměří na základní technické aspekty a zásadní prvky hry, které jsou občas zaplaveny bugy a nedostatky. Přesně takové období u nás v uvedeném čase nastalo, proto jsme se rozhodli, že nebudeme komunikovat s veřejností.

Jak na vás působí to, že většině hráčů a kickstarterových podporovatelů Godusu se současný stav hry nelíbí?

Na mobilech byl Godus přijat velmi dobře. Máme na nich velkou základnu hráčů, kteří si naši hru velmi užívají. Musíme však uznat, že PC verze se nám moc nevydařila. Proto se jí v současnosti chystáme vylepšit. Jak jsem již dříve v některých rozhovorech uvedl, při zpětném pohledu mi přijde, že jsme nedokázali plně využít Kickstarter. Prakticky jsme vystavili hráče titulu, který byl v rané fázi vývoje, což je pochopitelně naplnilo pocitem, že toho stále hodně schází.

V současnosti se snažíme přidat řadu dalších, které budou zásadní pro lidi, kteří zafinancovali náš projekt.

Oznámili jste, že chystáte nový titul. Co bude tedy s Godusem, dočkají se hráči podoby slibované v průběhu KS kampaně?

Godus není v žádném případě hotov. Jeho vývoj bude nadále pokračovat se samostatnou skupinou vývojářů, která na něm bude pracovat. Jedním z našich cílů pro tento rok je vytváření odměn a zástav pro lidi, jenž zafinancovali naši kampaň na Kickstarteru. Godus se značně vyvinul. Udělali jsme značný pokrok a již se nemusíme držet původního návrhu, který jsme uvedli v kampani. Hlavní pro nás je naší hře dodat ducha, který mu podle některých hráčů schází.

Některé z vás možná udivila krátkost tohoto rozhovoru. Ta byla způsobena ignorací některých otázek. I přesto jste se snad dozvěděli řadu nových informací o přístupu Petera Molyneuxe k jeho projektům.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama