Šéf studia Lionhead Peter Molyneux se nechal slyšet, že má senzorové ovládání od Microsoftu s pohybem ve hře velké problémy.
V rozhovoru pro Gaming Union Molyneux řekl, že je navigace ve hře bez tlačítek dost problematická. „Přiznávám, že má Kinect problémy, především co se ovládání pohybu týče,“ dodal. „Nemáte k dispozici žádná tlačítka, jak je tomu u PS Move, hýbat s postavou tedy občas může být těžké.“
Naopak kamera dostala velkou pochvalu za dobrou citlivost a pocit z pohybu. Ne všechno je tedy u Kinectu tak špatné.
Vývoj nejnovějšího titulu studia, Fable: The Journey, začal přibližně před sedmi měsíci, kdy Microsoft požádal vývojáře, aby vytvořili zbrusu nový Kinect zážitek. Celé studio si pak muselo sednout a řešit problémy s tím spojené. Jak udělat hru pro Kinect více interaktivní a zážitkovou.
Nehledě na všechnu snahu bude Kinect stále „bezovladačovou“ platformou a i když některé vychytávky díky tomu dostávají skvělý futuristický nádech, bez pořádného ovladače si akční střílečku nejspíše nezahrajeme. Možná nás ale Microsoft překvapí.