Sekiro: Shadows Die Twice je akční RPG s možnostmi stealthu a taktizování
Sekiro: Shadows Die Twice Novinka Sekiro: Shadows Die Twice je akční RPG s možnostmi stealthu a taktizování

Sekiro: Shadows Die Twice je akční RPG s možnostmi stealthu a taktizování

Jan Kalný

Jan Kalný

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Tentokrát nás nečeká žádná obdoba multiplayeru nebo jolly kooperace a budeme se moci znovu oživit na místě smrti.

Reklama

Nedávno oznámené Sekiro: Shadows Die Twice od tvůrců Dark Souls a Bloodborne bylo rozhodně překvapujícím projektem, který na první pohled vypadal od tzv. soulsborne her dostatečně odlišně, aniž by se zároveň jednalo o něco opravdu nového; něco naprosto neznámého, od čeho bychom nevěděli, co vlastně čekat.

Díky živému Q&A v průběhu E3 jsme se o hře dozvěděli několik dalších detailů. Sekiro se odehrává ve fiktivním světě, který si bere prvky ze sengokukské éry Japonska. Čekat nás mají například i mohutné hrady, které by ve skutečnosti existovat nemohly. Ačkoli velké podrobnosti kromě zběžného popisu (viz oznamovací novinka) o příběhu zatím nevíme, tak víme, že ze začátku bude příběh o něco stravitelnější než v jiných fromsoftích titulech. Sekiro by ale přeci jenom mělo pořád mít universum plné historie a náznaků, přesně tak, jak jsme zvyklí.

Vývojáři podle všeho také opustili od class/tříd a „specializaci” naší postavy si budeme vytvářet až během hraní. To není od Dark Souls nebo Bloodborne tak odlišné, ale zdá se, že výběr počátečních statistik prostě zmizí. Jednou z větších změn Sekiro oproti jiným hrám od FromSoftware z posledních let, je fakt, že hra bude nabízet i různé stealth mechaniky. Pořád půjde o rychlou, akční, brutální RPG hru, ale k dispozici má být i stealth, který nám pomůže vyvážit zdánlivě nemožnou bitvu před námi a dá nám možnost k ní přistupovat více takticky a s rozmyslem. Přitom má být ve hře hned několik útoků a možností během stealthu, které, když jsou použité správně, nám mohou dát opravdu velkou výhodu.

Druhou novinkou je možnost znovuzrození, resp. oživení přímo na místě. Zatím nevíme, jak přesně to bude fungovat, ale budou tam nějaké limitace. Vývojáři se ovšem dušovali, že penalizace za úmrtí „bude zajímavá” a nemusíme se bát, že by to udělalo hru lehkou. Oživení přitom může být strategickou pomůckou, pokud se například znovuzrodíme v momentě, kdy jsou k nám nepřátelé otočeni zády.

V neposlední řadě jsme se také dozvěděli, že hra nebude obsahovat žádnou formu multiplayeru. To údajně autorům pomůže navrhnout hru s jinými principy a dovolí jim trochu více experimentovat, například s navrhnutím bossů a podobně.

V rozhovoru pro GameSpot se Hidetaka Miyazaki také zmínil, že Sekiro je dost možná ještě náročnější než Dark Souls nebo Bloodborne. Zároveň také dodal důvod, proč jeho hry nemají výběr obtížnosti. Podle něho by to zbytečně dělilo komunitu na další části a jeho cílem je, aby všichni měli stejné zážitky na stejné úrovni a mohli o hře debatovat se stejnými zkušenostmi.

Pro IGN naopak Yasuhiro Kitao z FromSoftware řekl, že struktura světa Sekiro bude podobná té z prvního Dark Souls. To znamená, že jednotlivé lokace na sebe budou krásně navazovat, budou do sebe různě propletené a ke každé z nich vede hned několik cest. Údajně bude zcela na nás, jakou cestou se vydáme.

Sekiro: Shadows Die Twice vyjde na začátku roku 2019 pro PC, PS4 a Xbox One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama