Zpět na článek

Diskuze: Stop Killing Games: EU uznala skoro 1,3 milionu podpisů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
včera 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

👍

cruxos
cruxos
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PlayStation
včera 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z mého pohledu je to smíšené ... líbí se mi projekt GOG Preservation Program ale ten vnímám spíše u single player her.

U mulťáků je to složitější, ta infra něco stojí, herní branže, i když nám to jako hráčům někdy nedochází, je prostě business a když nevychází business case, tak to prostě zastavím.

Je pak otázka zda je fér se stavět proti tomu, když si chce někdo rozjet komunitní server, ale tady zase přichází na řadu chránění investice - respektive umožnění vydělat na mojí investici někomu jinému. Zase z pohledu hráče to je jasné, mě to nezajímá, ale jako majitel firmy, mnohdy "zodpovědný" akcionářům ...

Ukázka může být i "kauza" módu pro Cyberpunk pro VR. Problém není mód (i když to není mód čistě pro Cyberpunk, ale pro různé hry), ale jde o to že díky němu a "produktu třetí strany tedy CD Projektu" někdo vydělává.

MrN00b
MrN00b
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PlayStation
včera 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruxos Souhlasím, že u live servis a mp her je to složité, ovšem tohle mi přijde jako dobrý kompromis, pokud ukončí severy tak prostě poskytnout hráčům možnost a nástroje na provoz vlastních serverů. Pokud je ta hra populární a má nějakou komunitu, tak vzniknou jako například Warhammer Online, kde jsem neskutečně rád, že tohle MMO hráči udržují při životě. Nebo nutnost vydat nějaký patch, umožňující ten produkt i když v omezené míře dál používat.

Minimálně nějaký závazek by tam měl být, pokud za produkt zaplatím 70-80eček.

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 27 Level 27
dnes 08:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruxos A co v případě, že hra obsahuje single-player, ale i ten je podmíněný připojením na server? Příklad: Need for Speed 2015. Normální single-player arkádová závodní hra s příběhem (pochybné kvality, ale srandovní). Vyžaduje připojení k serveru. Proč? Prostě tak -- vydavatel se tak rozhodl. Vypne servery - vypne hru. Šmitec. Krabičku se hrou můžete hodit po psovi. A to jste si ji koupil třeba den před vypnutím...

Souhlasím, že s hrami, které vyžadují aktivní server kvůli multi-player hře, to je problematické. Vydavatel/vývojář (prostě majitel) hry by měl mít práva se hrou třeba v budoucnosti nějak ekonomicky nakládat (remaster, remake, reboot apod.). Ale vynucování always-online u SP her a tím i agresivní majetnictví je zhůvěřilost.

cruxos
cruxos
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PlayStation
dnes 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert v hubertusu Jasně tady je čisté - jak píšu v úvodu rozporuju mulťáky u single player her se "online" nutnost rovná zhovadilosti...

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
včera 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fandím im a verím, že je tu solídna šanca na úspech. Európska komisia je v týchto digi a elektro prípadoch častokrát na strane zákazníka a v minulosti už vyjednala viacero dobrých vecí. Unifikácia nabíjačiek, celoeurópska záruka, povinnosť posielať tovar do každej krajiny EÚ (pamätám nie tak dávno, že predajca na Amazone do Wolfsthalu v Rakúsku nemal problém poslať tovar, no o 3 km ďalej do Bratislavy už áno). Live service hry síce nehrám, ale trend je jasný a napr. už aj taký Fallout 76 je always online a snahy sú, aby bolo horšie. Treba sa tomu postaviť.

Lord Matouš
Lord Matouš
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: Xbox
včera 14:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlasovalo tolik Němčourů? Za chvilku to bude jak u voleb.

Reklama
AdamsCzech
AdamsCzech
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
včera 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně by ta EU mohla udělat i nějaký dobro.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PC
včera 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AdamsCzech EU dělá spousty dobrých rozhodnutí. Ale víte jak, co může být dobrý pro Vás, může milión jiných hodně srát.

Holt, nejde jen o náš píseček.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
včera 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AdamsCzech Ona totiž žádný dobro nikdy neudělala, že? Mnohým dodnes nedochází, že tady existuje třeba taková maličkost jako schengen a možnost volat a datovat v rámci EU za stejné ceny. Obrovská věc, kterou dneska už každý vnímá jako samozřejmost. Jasně, že spousta věcí taky není nic moc, ale mnohdy si za to můžeme sami, protože mnohonásobně zpřísňujeme evropské směrnice, případně jsme si nebyli schopni vyjednat výjimky, které mají jiné státy.

AdamsCzech
AdamsCzech
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
včera 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 EU jako to co měla být a byla dřív je samozřejmě výbornej nápad. A neřikám že nepřinesla nikdy nic dobrýho. Já mluvil spíš o stavu dnešní EU.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PC
dnes 09:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AdamsCzech Za stav dnešní EU mohou pouze voliči.

Zase je to o tom, že většině voličů to vyhovuje. Jinak EU v rozhodnutí vždy nabízí mantinely konání. To, že naši líní nebo vychcaní poslanci vždy vyberou tu nejhorší možnost pro občany je dané tím, že to je bez práce a navíc to lobby někomu z horních 10 tisíc vyhovuje. No a český volič? Otevře pivo a nadává.

Reklama
Reklama