Novinka Studio 11 bit už kompletně přešlo na Unreal Engine

Studio 11 bit už kompletně přešlo na Unreal Engine

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Vývoj Frostpunku 2 a Alters pokračuje dobře, třetí projekt má stále problémy.

Reklama

Polská společnost 11 bit v úterý pořádala tradiční konferenci pro investory, jejíž záznam krátce nato vydali také na YouTube. Kromě finančních záležitostí, které pro běžné hráče asi nejsou tolik zajímavé, se však řešily také projekty, na nichž studio momentálně pracuje.

Od loňské konference nastala velká změna. Tehdy jsme sice věděli, že vývojáři pracují na třech hrách, ale znali jsme je jen pod kódovými označeními. Nyní už jsou však dvě z nich oznámené.

Studio 11 bit už kompletně přešlo na Unreal Engine

Tou první je samozřejmě Frostpunk 2 (Projekt Eleanor), pokračování velmi úspěšné survival strategie. Na konferenci jsme se dozvěděli, že na hře momentálně pracuje 65 vývojářů a tým se stále rozrůstá. Na konci loňského roku proběhly první externí testy a údajně přinesly nadějné výsledky. U hráčů si pak hra vede vyloženě skvěle, na Steamu jde momentálně o 8. nejpřidávanější titul do seznamu přání.

Vývoj jde zatím podle plánu, přestože se musela měnit technologie. Všechny projekty totiž přecházely na Unreal Engine od Epicu, který si studio 11 bit vybralo.

K Frostpunku se pak pojí ještě jedna zpráva, společnost ho totiž bere jako svůj první opravdový "brand". Kromě původní videohry, už tu máme knihy, deskovou hru či mobilní hru. Jednoduše jde o rychle se rozšiřující univerzum, které hodlá 11 bit podporovat minimálně dalších 10 let. Dokonce bychom se mohli dočkat seriálové adaptace, jež má být momentálně v jednání. Studio však zatím nechtělo prozradit detaily.

Druhým titulem je nedávno oznámené The Alters (Projekt Dolly). Tým nyní čítá přibližně 35 vývojářů a také se nadále rozrůstá. Vývojáři navíc měli zapracovat na interním "R&D programu" a vytváří nové technologie, které mají v budoucnu velmi ulehčit práci všech týmů. Hra se prý může chlubit velmi dobrou interní zpětnou vazbou a vývoj jde podle plánu.

Studio 11 bit už kompletně přešlo na Unreal Engine

Třetí projekt, který stále nese pouze označení "8", je sice ve vývoji nejdéle, ale zatím jako jediný nebyl (až na jeden teaser) oficiálně představen. Už loni studio mluvilo o tom, že se vývoj protáhne, neboť je mnohem náročnější, než čekali. A to se nyní opět potvrdilo. Při testování hry, na níž nyní pracuje asi 45 vývojářů, totiž byly odhaleny zásadní problémy, což celý vývoj prodlouží. Studio však tvrdí, že nechce dělat kompromisy a odklad bude stát za to.

Připomenu, že Projekt 8 je 3rd person akce se silným zaměřením na příběh, jež má opravdu velké ambice. Loni polští vývojáři tvrdili, že se chtějí rovnat například s akcí Control od Remedy.

Kromě svých interních projektů 11 bit vydává také další hry. Studio oznámilo, že nový titul od studia Fool's Theory (kódové označení Vitriol) představí už letos v létě, na konferenci jsme se dočkali krátkého teaseru. Má jít o RPG s temným příběhem, jež vzniká na Unreal Enginu 4.

Studio 11 bit už kompletně přešlo na Unreal Engine
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama