S vývojem se loučí hlavní designér. Beta je v plánu na konec tohoto roku.
Nevšední klid naznačoval, že by se to mohlo stát. Nakonec se tak stalo. Duchovní nástupce Planescape: Torment byl odložen. Studio inXile potřebuje na vývoj více času a slibuje, že Torment: Tides of Numenera vyjde v dosud nespecifikovaném měsíci příštího roku. Letos bychom se měli dočkat pouze betatestu. Tedy za předpokladu, že vše půjde podle plánu, což není tak úplně jisté. Vývoj totiž opustil hlavní designér Kevin Saunders, kterého nahradil Chris Keenan. Druhý jmenovaný pracoval na Wasteland 2.
Saunders se na oficiálních stránkách tvůrčího celku dušuje, že Torment: Tides of Numenera přenechal schopným lidem a neměly by hrozit žádné problémy. Je však otázkou, zda Saunders odešel dobrovolně nebo byl vyhozen.
Odklad Torment: Tides of Numenera fanoušci očekávali, přeci jen, studio se věnovalo Wasteland 2 a nemělo dostatečné kapacity na to, aby zvládalo zároveň dva velké projekty. Snad vše půjde podle plánu a v příštím roce Torment: Tides of Numenera vyjde v kvalitě, kterou každý od tohoto titulu očekává.