Před hraním jsem o hře neměl moc informací, ale očekával jsem podobnou hratelnost jako Planescape Torment. Bylo to podobné, jen souboje byly tahové a bylo jich naprosté minimum. Čeho bylo naopak víc, bylo čtení. Mraky čtení. Dohrání mi zabralo téměř 55 herních hodin, ale přes 3 měsíce reálného času. U hraní jsem se hodně bavil, ale mnohdy bylo toho textu tolik, že jsem potřeboval pauzu. Příběh byl ale skvěle vystavěný a i přes relativní přehršel informací se v něm dalo dobře orientovat. Systém ideovln mi trvalo chvíli pochopit, nakonec se z toho stala skvělá mechanika jak profilovat svou postavu. Nad všemi společníky vyčnívala Rhin, kterou jsem si nejvíc oblíbil. Jenom jsem moc nepochopil tu hromadu předmětů, které jsem za celou dobu prakticky nevyužil. A ty tahové souboje, které víceméně ani povinné nebyly (spousta cest se dala vyřešit i jinak) bych ve hře nemusel mít vůbec. Konec příběhu mě nakonec přišel uspokojivý. Doufám, že na Numeneru se bude po letech vzpomínat podobně jako na Planescape, určitě by si to zasloužila.
krásná estetika a grafika
skvěle vystavěný příběh
zajímavý společníci, hlavně Rhin
mnoho cest v příběhu
ideovlny jako způsob profilování hrdiny
levelování
skvělá encyklopedie
i prohra dokáže posunout vpřed
pro mě otravné souboje
občas únava ze čtení
spousta zbytečných předmětů