Tvůrci Medal of Honor: Allied Assault pracovali na zrušeném datadisku Half-Life
Half-Life Novinka Tvůrci Medal of Honor: Allied Assault pracovali na zrušeném datadisku Half-Life

Tvůrci Medal of Honor: Allied Assault pracovali na zrušeném datadisku Half-Life

Martin Cvrček

Martin Cvrček

9

Nikdy nedokončený datadisk Half-Life: Hostile Takeover měl hráče dostat do role G-Manova kandidáta, který by spolupracoval s hrdiny původního Team Fortress.

Reklama

Jak to tak vypadá, zrušených projektů využívajících značky Half-Life je skoro víc než těch, které se dočkaly svého dokončení. Všem je jistě známá třetí epizoda Half-Life 2, přičemž se má za to, že došlo k jejímu zrušení a místo ní se pracuje na plnohodnotném Half-Life 3. Párkrát jsme informovali i o čtvrté epizodě Half-Life 2 známé jako Return to Ravenholm, na níž pracovali tvůrci Dishonored a Dark Messiah of Might & Magic ze studia Arkane.

Epizodu Half-Life 2 plánoval i tvůrce prvního Deus Ex Warren Spector a jeho tým Junction Point Studios. Ke zrušení hry došlo poté, co studio odkoupila společnost Disney a začalo se v něm pracovat na Epic Mickey.

Fanstránka ValveTime.net se dnes podívala na zoubek dalšímu zrušenému Half-Life projektu, který není ani zdaleka tak známý. Jde o Half-Life: Hostile Takeover, datadisk pro první díl, na němž pracovali tvůrci Medal of Honor: Allied Assault ze studia 2015. Původní tým 2015, vzešlý z řad modderů Quaka, později zformoval jádro Infinity Ward, autorů Call of Duty. V době, kdy se na Hostile Takeover začalo pracovat, už přitom v Gearboxu připravovali první datadisk pro první Half-Life, Opposing Force.

Ve chvíli zrušení projektu v roce 2000 měl být projekt hotový zhruba z 60% a k dokončení mělo zbývat 90 dní. Vývojáři se dostali do fáze, v níž bylo možné hru projít od začátku do konce, nicméně není zcela jasné, proč vlastně ke zrušený došlo. Zaměstnanci studia 2015 však spekulovali, že se někdo z Valve nebo Sierry, tehdejšího vydavatele Half-Life, bál, že by s vydáním dalšího datadisku Half-Life došlo k přesycení trhu.

Hostile Takeover se mělo původně odehrávat v komplexu Black Mesa, v průběhu vývoje však došlo ke změně zasazení do podpůrného zařízení Black Mesy nazvaného Allied Processing. V jeho útrobách dřímal interdimenzionální portál používaný na těžbu v cizích světech a přivážení vzorků, které se zkoumaly a zpracovávaly v Black Mese.

Hráč se měl ujmout role jakési obdoby G-Mana, opět naroubované do obleku. Datadisk pracoval s myšlenkou, že G-Man na něco testuje potenciální kandidáty, přičemž scénárista série Half-Life Marc Laidlaw hráčovu postavu popsal jako „Junior G-Mana“. Cílem bylo uniknout z Allied Processing, na které si po událostech v Black Mese posvítila vláda, a bojovat proti vojákům, kteří tam byli posláni a kteří měli plnit úlohu hlavních nepřátel.

Pomáhat měli naopak hrdinové z prvního Team Fortress. Jednotlivé herní třídy tedy měly být uvedeny do světa Half-Life a měly plnit úlohu obránců Allied Processing. Žoldáci z Team Fortress, s nimiž se měl hráč setkat na povrchu po útěku z podzemních částí komplexu, zprvu hráčově postavě nedůvěřovali, ale postupem času ji v návaznosti na události měli začít respektovat a měli pomoci v útěku před katastrofou.

Kromě žoldáků z Team Fortress se měl hráč setkávat i s techniky, kteří mohli opravovat určité objekty. Jedním z herních prvků měla být nutnost svítit technikům na cestu i na opravu v potemnělé místnosti a zároveň se vypořádat s nepřáteli, což určitě leckomu připomene některé pasáže z Half-Life 2: Episode One. Hra měla obsahovat i určitý druh povrchu, na nějž se hráč mohl pověsit a ručkovat po něm.

Hostile Takeover měl nabídnout také nové zbraně. Vortigaunt Gun byla zbraň vizuálně podobná Gravity Gun z Half-Life 2, s jejíž pomocí by bylo možné absorbovat energii a střílet energetické výboje, které používají sami vortigaunti. Nechyběl ani Satellite Orbital Laser, s nímž bylo možné povolávat letecký útok, a auto na dálkové ovládání vybavené kamerou a bombou. Tedy něco na způsob RC-XD z multiplayeru Call of Duty: Black Ops.

V určitých momentech se také hráč mohl ujmout řízení tanku. Tvůrci plánovali úrovně, v nichž by hráč bojoval proti ostatním tankům a v nichž by nechyběly ani zničitelné budovy. Takže jde opět o něco, co lze víceméně vidět v Call of Duty, pro změnu zejména v prvních dílech.

Noví nepřátelé měli zahrnovat velké bratry malých Houndeye, jejichž energetické výboje měly hráče odstrčit na velkou vzdálenost, což by bylo zvlášť nebezpečné v oblastech se srázy a útesy. Poslední zajímavost je Zombie Monkey, tedy opice napadená headcraby, která se měla chovat podobně jako Fast Zombie v Half-Life 2. Zombie Monkey měla být dalším způsobem, jak umocnit hororovou atmosféru.

Tohle všechno zní určitě zajímavě a bezesporu je škoda, že nikdy nedošlo ke zdárnému dokončení. Rozhodně ale nejde o poslední slibný Half-Life projekt, který nikdy nespatřil světlo světa. A jen tak pro zajímavost, hrdinové prvního Team Fortress nakonec našli uplatnění v nejnovějších komiksech Team Fortress 2. Nakonec se tedy stali součástí vlastního světa TF2, jenž nemá s univerzem Half-Life/Portalu nic společného.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama