Ubisoft přidává drobné RPG prvky do Far Cry: New Dawn
Novinka Ubisoft přidává drobné RPG prvky do Far Cry: New Dawn

Ubisoft přidává drobné RPG prvky do Far Cry: New Dawn

Jiří Šmerda

Jiří Šmerda

6
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Kreativní ředitel Jean-Sebastien Decant řekl, že nové prvky dají hře větší hloubku.

Reklama

Francouzská společnost Ubisoft má zajímavou schopnost při vytváření Far Cry her. Ať už totiž střílíte blázny v Pacifiku, pohřbíváte rodinu na Himalájích nebo řešíte problém se zfanatizovanými Američany, pocit ze samotné hry se v základu nijak moc nemění. Pokud tedy nehrajete kooperativní hru, singleplayerové zápolení se od 3 dílu nikterak moc neposunulo. Vzhledem k blížícímu se spin-offu pátého dílu s názvem Far Cry: New Dawn se fanoušci začínají zajímat, v čem bude tento nový “polodíl“ inovativní.

Nové mechaniky nám ve vývojářském Q&A představil kreativní ředitel Jean-Sebastien Decant: „Přidali jsme do hry něco, co nazýváme “drobné RPG“ abychom dali hře hloubku. Takže budete moci vytvářet zbraně, které budou mít určitou hodnost, a tyto hodnosti budou použitelné proti nepřátelům, které také budou mít nějakou hodnost. Máme také zcela novou domovskou základnu nazvanou Prosperity, do které hráč bude moci investovat, aby získal lepší vylepšení.“

Změny se dočkali i nepřátelské kempy, které teď tak budou fungovat na tzv. eskalačním systému. Ve Far Cry 5 to fungovalo tak, že jste zabrali kemp, místní se do něj nastěhovali a základna byla navždy vaše. V New Dawn budete mít na výběr. Buďto kemp zaberete stejně jako v předchozích dílech a všechny zásoby budou vaše, nebo ho prostě opustíte a necháte, aby se nepřátelské jednotky nastěhovali zpátky. Tím se ale zvýší jeho obrana a získat zpět ho bude těžší, zároveň ale bude i vyšší odměna za jeho znovuzískání. Tím by se měla vytvořit nová výzva, za lepší odměny.

Otázkou tak zůstává, jak moc dané novinky pozmění hratelnost. Všechno totiž závisí na tom, jak důležité se bude jednotlivým prvkům věnovat. Vzhledem k tomu že je to Far Cry, tak si myslím, že po několika málo hodinách už nebudete potřebovat nějaké zásoby a tak eskalační systém bude jen možnost, jak si hru ztížit a prodloužit herní čas, nežli opravdu nezbytná součást za lovem potřebných zásob. Stejné platí pro vylepšování základny a vytváření zbrání. Jak všichni víme, Far Cry je akční FPS střílečka, ve které vždycky a zásadně jde o střílení a moc bych se divil, kdyby autoři přidali výrazné survival prvky, zásadně ovlivňující hru.

Rád bych se ale pletl, protože možná právě tato hloubka by mohla sérii Far Cry trošičku oživit a ozvláštnit. Jak to všechno dopadne, se dozvíme už 15. února, a to na PS4, Xbox One a PC. Hru předobjednáte na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama