Vývoj Watch Dogs spolkl přes 50 milionů eur
Watch Dogs Novinka Vývoj Watch Dogs spolkl přes 50 milionů eur

Vývoj Watch Dogs spolkl přes 50 milionů eur

Michal Burian

Michal Burian

26

To prosím ještě před samotným odložením na jaro 2014 <strong>+ kolik stojí vývoj dalších titulů</strong>.

Reklama

Zástupce Capcomu se nedávno nechal slyšet, že vývoj next-gen her je zhruba 8x až 10x složitější/pracnější než pro předešlou generaci. Pokud si to nedovedete představit, tak by mohl posloužit příklad hackerské akce Watch Dogs od Ubisoftu. Francouzský vydavatelský dům se rozhodl pro vývoj zbrusu nové herní značky, která má v určitých ohledech konkurovat velmi oblíbenému Grand Theft Auto od Rockstaru.

Watch Dogs vzniká ze zrušeného Drivera, který se jednoduše Ubisoftu nezamlouval. A tak byl projekt kompletně restartován a začalo vznikat něco jiného, z čeho se nakonec vyklubalo ambiciózní Watch Dogs. Cesta k titulu byla trnitá a pravděpodobně ještě nějakou dobu bude.

Ubisoft na Watch Dogs ale hodně záleží, vydavatel má v plánu udělat z nové značky populární sérii. Není divu, investici chtějí zpět. Vždyť vývoj Watch Dogs podle informací od výkonného producenta Stéphanea Decroixe spolkl přes 50 milionů euro (bez reklamy). A to prosím ještě před samotným odložením, alespoň takový stanovil Ubisoft rozpočet. Ten se pochopitelně po odložení na jaro 2014 musel ještě rozrůst.

Watch Dogs mělo původně vyjít v listopadu loňského roku - Ubisoft hlásal, že dva měsíce v Los Santos (GTA V) musejí hráčům stačit. Nakonec to ale nevyšlo a odklad byl zdůvodněn tak, že od počátku přijali vývojáři postoj, že za žádných okolností nebudou zlevňovat na kvalitě. Kvůli tomu si vyžádali více času, aby mohli ve Watch Dogs doladit každý detail a přinést nám nezapomenutelný a výjimečný herní zážitek.

Nezbývá než si počkat, zda se dobrodružství prvotřídního hackera Aidena Pearce Ubisoftu vyplatí.

Na závěr pro vás máme ještě seznam, kde naleznete kolik stál vývoj několika her od roku 1982 až do 2014 (thx Kotaku).

1982

  • E.T. - $23 milionů (licence)
  • Frogger - $5 milionů (marketing)

1983

  • Dragon's Lair - $3 milionů – 1,3 milionů stáli jen ruční animace

1992

  • Ultima VII: The Black Gate - $1 milion

1993

  • Ground Zero: Texas - $3 miliony

1994

  • Mortal Kombat II - $10 milionů (marketing)
  • Wing Commander III - $5 milionů

1995

  • Full Throttle - $1,5 milionů
  • Twisted Metal - $0,8 milionů

1996

  • Crash Bandicoot - $1,7 milionů (pravděpodobně jen rozpočet na vývoj)
  • Wing Commander IV - $10 milionů – 8,5 videosekvence

1997

  • Crash Bandicoot 2 - $2 miliony
  • Oddworld: Abe's Oddysee - $2,5 milionů
  • PaRappa the Rapper - 90 milionů jenů
  • Riven - $20 milionů - 10 milionů vývoj, a 10 milionů marketing

1998

  • Grim Fandango - $3 miliony
  • Thief: The Dark Project - $3 miliony
  • The X-Files Game - $6 milionů

1999

  • Crash Team Racing - $2,4 milionů
  • EverQuest - $3 miliony
  • Gabriel Knight 3 - $4,2 milionů
  • Resident Evil 2 $1 milion
  • Shenmue - $47 milionů
  • System Shock 2 - $1,7 milionů
  • Unreal Tournament - $2 miliony

2001

  • Black & White - $5,7 milionů
  • Dark Age of Camelot - $3,1 milionů
  • Dave Mirra Freestyle BMX 2 - $4 miliony (marketing)
  • Jak and Daxter - $14 milionů

2002

  • Freedom Force - $2 miliony
  • Hitman 2 - €3,5 milionů
  • Lord of the Rings: The Two Towers - $20 milionů
  • NFL 2K3 - $15 milionů

2003

  • Enter the Matrix - $67 milionů (47 milionů stálo studio a licence)
  • Jak II - $15 milionů
  • Toontown Online - $18 milionů
  • Uru: Ages Beyond Myst - $12 milionů

2004

  • Call of Duty: Finest Hour - $8,5 milionů
  • City of Heroes - $7 milionů
  • Driv3r - $34 milionů
  • Half-Life 2 $40 milionů
  • Halo 2 - $20 milionů
  • Jak 3 - $10 milionů
  • World of Warcraft - $200 milionů

2005

  • Advent Rising - $4 miliony
  • Call of Duty 2 - $14,5 milionů
  • Guild Wars - $20 až 30 milionů
  • Guitar Hero - $1,7 milionů
  • Jak X - $10 milionů
  • King Kong - $20 milionů
  • The Matrix Online - $8,5 milionů
  • Mortal Kombat: Shaolin Monks - $20 milionů
  • Quake 4 - $15 milionů
  • Psychonauts - $11,8 milionů

2006

  • Anno 1701 - €8 milionů
  • Empire Earth III - $10 milionů
  • Gears of War - $10 milionů
  • Ghost Recon Advanced Warfighter - $18 milionů
  • Lost Planet - $40 milionů
  • Red Steel - €10 milionů
  • Scarface: The World is Yours - $2,5 milionů (zvuk)
  • Test Drive Unlimited - €15 milionů
  • Unreal Engine 3 - $40 milionů

2007

  • Age of Conan – 20 milionů norských korun
  • BioShock - $15 milionů
  • Black College Football Experience - $9 milionů
  • Crackdown - $20 milionů
  • Crysis - €15 milionů vývoj
  • Halo MMO – rozpočet $90 milionů, hra ale nikdy nevyšla
  • Heavenly Sword - $20 milionů
  • Marathon 2: Durandal - $0,3 milionů
  • Rock Band - $20 milionů
  • Strangehold - $30 milionů
  • Stuntman: Ignition - $20 milionů

2008

  • Braid - $0,2 milionů
  • The Chronicles of Narnia: Prince Caspian - $20 milionů (marketing)
  • Gears of War 2 - $12 milionů
  • Golden Axe: Beast Rider - $15 milionů
  • Guitar Hero: Aerosmith - $5 milionů (marketing)
  • Left 4 Dead - $11 milionů (marketing)
  • The Witcher - 20 milionů zlotých

2009

  • The Beatles: Rock Band - $20 milionů (marketing)
  • Borderlands - $30 až 35 milionů
  • Brütal Legend - $24 milionů
  • Call of Duty: Modern Warfare 2 - $200 milionů (50 milionů vývoj)
  • Fortress - $16,5 milionů
  • Free Realms - $20 až 30 milionů
  • Ghostbusters - $15 až 20 milionů
  • Left 4 Dead 2 - $25 milionů (marketing)
  • Star Wars: Clone Wars: Jedi Alliance - $15 milionů

2010

  • God of War III - $44 milionů
  • Gran Turismo 5 - $60 milionů
  • Heavy Rain - €40 milionů
  • Stargate Worlds - $25 milionů

2011

  • Allods Online - $12 milionů
  • Battlefield 3 - $2,75 milionů (reklama a marketing na Facebooku)
  • Call of Duty: Elite - $50 milionů
  • Dead Space 2 - $5 až 10 milionů (marketing)
  • Dead Island - $40 milionů
  • Homefront - $50 milionů
  • Real Racing 2 - $2 milionů
  • Rift - $60 až 70 milionů
  • Star Wars: The Old Republic - $200 milionů (možná bez marketingu)
  • Warhammer 40k: Dark Millenium Online - $30 milionů
  • The Witcher II - 25 milionů zlotých (5 milionů marketing)

2012

  • DC Universe Online - $50 milionů
  • Ghost Recon: Future Soldier - €50 milionů
  • Papo & Yo - $1,5 milionů
  • The Secret World - $50 milionů

2013

  • 1666 - $35 milionů
  • Beyond: Two Souls - $27 milionů
  • Defiance - $70 milionů
  • Disney Infinity - $100 milionů

2014

  • Destiny - $140 milionů (milion prý na marketing)
  • Watch Dogs - $68 milionů (vývoj)
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama