Novinka od Firaxis se prý pochlubí postupně generovanou krajinou, zničitelným prostředím a novým bodovacím systémem.
Návrat ke strategickým kořenům prostřednictvím nového dílu Enemy Unknown byl oznámen teprve nedávno, již se ale začínají rýsovat zajímavé informace a herní prvky. Oficiální fórum 2K odhalilo tunu detailů z časopisu Game Informer a některé ždíbky jsou opravdu chutné.
Každá mise tak například bude nabízet postupně generovanou krajinu se zničitelným prostředím a namátkovým rozmístěním nepřátel. Prvek „Fog of War“ bude přítomen taktéž, což přiblíží XCOM blíže strategii Civilization.
Akční body byly zcela vyjmuty a nový systém nyní dovoluje přímočařejší pohyb. Jednotky se nyní mohou buď pohnout a zaútočit, nebo dvakrát pohnout během jednoho kola. Kdykoliv se jednotce zvýší úroveň, dostanou do vínku nové perky a schopnosti, jež jsou specifické v každé třídě.
Překvapivě jsou vytyčeny i rozdíly mezi PC a konzolovými verzemi hry. PC verze se má prý pochlubit vylepšeným a zdokonaleným uživatelským rozhraním, jak tomu bylo např. v titulu Dragon Age: Origins.
Další detaily:
- vozidla mohou být využita během misí. Po zničení se však již nevracejí.- některé třídy nelze naverbovat. Napřed musíte vycvičit nováčky, a poté je přiřadit do té které třídy.
- 2D znázornění velitelství, viděné v jednom z nových screenshotů, bude ve hře přítomno, stejně jako odemykatelné upgrady.
- ve hře je celkem 16 zemí, které budete muset prozkoumat a vyčistit od havěti.
- přizpůsobení týmů je velmi důležité. Každý bude mít několik druhů zbraní a jiných částí inventáře.
- s výjimkou několika příběhových misí se prý nikdy nestane, aby se něco opakovalo dvakrát. I po stém hraní jedné a té samé mise narazíte na něco nového a nečekaného.
XCOM: Enemy Unknown se připravuje na tento rok pro PC, PS3 a Xbox360,