Zpět na článek

Diskuze: Ženské hráčky jsou opomíjenou příležitostí pro rozšíření průmyslu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kof ola
kof ola
Level 1 Level 1
včera 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediný důsledek téhle aktivisticke masirky o "hardcore candy crush hračkách" "toxickych hracich" je, že sem se na tyhle kecy stal alergiky a hry s "ženskou hrdinkou" atp prostě začínám ignorovat.

Naštěstí uz existujíci hry tihle profesionální nasírači zprasit nemůžou, takže nic nového ani nepotřebujeme

Peter Eter
Peter Eter
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2026 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čísla ve druhém odstavci moc nechápu. Téměř polovinu z globální populace tvoří ženy, to není rozhodně zanedbatelné procento. A k jakému číslu se vážou ta 4 % mi uniká úplně.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
5. 3. 2026 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Peter Eter Jestli jsem to dobře pochopil... tak ženy jsou 48%, muži 52%, tedy rozdíl jsou ty 4%. Ale taky jsem zmatený z toho, že by někdo bral 48% jako pocitově zanedbatelné číslo, když je to téměř polovina. :D

Peter Eter
Peter Eter
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2026 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Pokud je to tak, což ví jen autor, pak se ta zanedbatelnost týká zřejmě těch rozdílových 4 %. Formulace v článku je matoucí, ale dali jsme to asi dohromady. ;-)

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2026 20:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Akože naozaj budeme považovať 40-ročné mamče na leveli 8961 v Candy Crush za "hráčky"? Na ktoré, by sa mali akože viac zameriavať štúdiá? Mobilný segment je úplne iný ako počítačový a konzolový, to ani nie sú hráči podľa nás. Šmatlú tam po tom mobile len z dlhej chvíle v čakárni, na porade, pri kojení a ani jeden z nich nemá v hlave - "Už sa neviem dočkať ako prídem domov, sadnem si na hajzel a zahrám si Mahjong/Asphalt. Som zvedavý, akú parádnu reklamu dnes uvidím pri dobíjaní života."

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
5. 3. 2026 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Je to tak. Nic proti hraní na mobilu, každý ať se baví jak chce, ale s největší pravděpodobností tam hrají právě tyto klikačky a ne nějaké AAA hry. To je jako se považovat za sečtělého člověka a pak říct, že čteš jen magazíny.

svina
svina
Level 44 Level 44
5. 3. 2026 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak opomíjené, že se protlačují v RPG ženské hrdinky navzdory statistikám viz CP77 nebo ME3. 🤡

kiara7777
kiara7777
Level 38 Level 38
5. 3. 2026 21:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Ano opomíjené. Ty ženské hrdinky jsou dělané pro chlapy.

svina
svina
Level 44 Level 44
5. 3. 2026 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kiara7777 "According to BioWare statistics, approximately 18% of players chose to play as female Shepard ("FemShep") in the Mass Effect trilogy," Myslím, že ne, Time.

kiara7777
kiara7777
Level 38 Level 38
5. 3. 2026 22:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Byl jsi u toho jak vycházela ME trilogie? MShep byl default ve veškerém marketingu, o FShep ani zmínka. Až před vydáním ME3 BioWare/EA vyslyšelo fanoušky a FShep se začala řešit.

Můžský hráč a můžská postava je stále pro mnoho vývojarů defaultní myšlenkou. A když už je možnost výběru pohlaví, tak často je ženská postava dodána "jenom aby se neřeklo".

svina
svina
Level 44 Level 44
včera 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kiara7777 "MShep byl default ve veškerém marketingu, o FShep ani zmínka. Až před vydáním ME3 BioWare/EA vyslyšelo fanoušky a FShep se začala řešit."
Zajímavé, já si to pamatuju teda jinak a koukám, že statistiky taky. 🤔

MrN00b
MrN00b
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PlayStation
včera 22:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Má pravdu, MShep byl v cinematic trailerech deafault jak v ME1 i ME2, důvodem bylo i to že face model byl Mark Vanderloo, teprve až u ME3 dostala FShep defaultní podobu a i vznikaly dvě verze cinematic traileru. Byla s tím spojená i kontroverze, kdy hráče hlasovali o vzhledu FShep, kdy to vyhrála blond verze, pak se strhla nějaká diskuze že je to moodrooká bloncka, nakonec tedy vzali zrzku, už si to nepamatuji, byla to strašná hloupost. :D Podívej se na i na trailery k ME1 a ME2. Teprve až v Legendary edici zpětně dali FShep tvář z ME3 do předchozích dílů.

I v komiksech byla použita mužská silueta, takže nevím co si pamatuješ, FShep se v propagačních materiálech skutečně začala používat až při ME3, možná někde v nějakým gameplay záběru jí možná použily ale rozhodně to nebylo nic běžného.

kiara7777
kiara7777
Level 38 Level 38
včera 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Pamatuješ si špatně. Jaké statistiky?

Peter Eter
Peter Eter
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2026 22:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kiara7777 A mužští hrdinové jsou dělaní pro ženský, ale o tom článek není.

PS. Hlavně to neberte toxicky, jen mi přišel tento úhel pohledu vtipný :-)

kiara7777
kiara7777
Level 38 Level 38
5. 3. 2026 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Peter Eter Můžské postavy se také dělají pro chlapy - power fantasy. Kdyby se dělali pro ženy, tak by vypadali jinak.

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 46 Level 46
včera 04:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kiara7777 Jak? Jakože by ženy byly skromné a mužské postavy najednou měli pleš a pupek? Naprostá většina mužských postav jsou modelové s perfektní hairline a břišáky, tedy stejná situace jako u ženských postav. Power fantasy se odráží od vzhledu jen okrajově.

Teď vyšel RE9 tak dejme jako příklad Leona. Klasická krasotinka s blonďatým přehozem, svaly, drsný hlas a spodní čelist jako z mramoru. Chceš nám tu nalhat, že podle ženských představ by měl vypadat jinak?

Souhlasím, že žena je bohužel pořád v jistých kruzích zábavního průmysl sprosté slovo, ale zas si tu nemusíme lhát. Ženská je úplně stejně vizuální tvor jako chlap a nerealistické ideály se jich týkají zrovna tak.

MrN00b
MrN00b
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PlayStation
včera 12:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Leonův vzhled spíš odpovídá idealizovaným standardům krásy Japonců, než že by tam byla snaha se zalíbit hráčkám. Ovšem je pravda, že se v určitých vizuálních bodech tyhle dvě skupiny prolínají. Věnuji se designu už nějaký pátek a je nepopiratelný fakt, že spousta mužských protagonistů ve hrách je nějaký archetyp pro power fantasy, stejně jako ženské postavy dlouhá léta byla tvořena s ohledem na male gaze jeko defaultním publikem. Neřeším zda je to správně nebo ne, to je mimo debatu. Často se teď i řeší o rovnosti sexualizace jak mužských tak i ženských postav, kde spousta lidí si myslí že když mají stejně odhalenou kůži, nebo oba mají plavky, tak je si to rovno ale tak tomu není. Je rozdíl mezi sexualizací žen v designu a sexualizací mužů pro opačné pohlaví, protože muži i ženy to vnímají jinak. Conan pobíhající v kožených slipech prostě ženy moc brát nebude, přestože je to polonahý svalnatý chlap :D

Pro většinu chlapů by tenhle outfit nebo tenhle opravdu nesplňoval jeho power fantasy představu o mužském hrdinovy :D Tohle je ale hodně přestřelené, ovšem na těhle komiksových příkladech se to nejlépe ukazuje.

kiara7777
kiara7777
Level 38 Level 38
včera 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Díváš se na to mužským pohledem. Je pravda, že jsme všichni vizuální typy, ale ženy chtějí od mužských postav ještě něco navíc a pro mnohé je to mnohem důležitejší než vzhled - emoce.

Hrdina, který se je nebojí emoce projevovat a bavit se o nich. Může dělat více než jenom projevit trochu smutku či radosti ve specifické cutscéně. Bohužel hodně můžských hrdinů je jako přes kopírák - minimum projevených emocí, všechno dusit v sobě, jediné co je dovolené volně ukázat je zloba/vztek/agrese.

Co se týče třeba Leona souhlasím s MrN00b. Capcom je asijská společnost. V Asii mají kult dokonalé krásy. Co si teď vzpomínám, tak snad většina her od asiatů obsahuje krasné a mladé lidi.

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 46 Level 46
včera 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kiara7777 Aha... Takže ženy chtějí emocionální hloubku a muži chtějí kozy, chápu. Není to náhodou tak, že je to člověk od člověka, hra od hry, žánr od žánru a studio od studia?

Ano, Korea či Japonsko mají vyhrocený kult krásy, což se odráží jak v objektivní kráse postav, tak především v jejich stylizaci, kdy ten obličej ani nemá realistický kontury. A teď mi ukaž ty ošklivý hlavní postavy u západních studií... V zásadě nejsou. Protože to dělají všichni, ne jen Asiati. Asiat to akorát má všechno o 20 let mladší, protože vedle krásy je druhá největší obsese věk. Ona se obecně moderní obrazová média vyhýbají průměrným a ošklivým - od her, přes film, až po reklamu.

Průměrnej hloupej Lojza za ošklivou Laru Croft hrát nechce, průměrná hloupá Maruna spíš mávne rukou nad tím, že se jí postava nelíbí a bude hledat třeba tu emoci, s tím souhlasím. Když se ale Marunky zeptáme, jak by si teda tu postavu představovala, opět skončíme u nerealistických ideálů. A nebo Marunce křivdím, ale jestli existuje něco jako "mužský pohled", tak si trochu té generalizace taky mohu dovolit.

totalgibon
totalgibon
Level 31 Level 31
Hlavní platforma: PC
včera 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Zrovna ženská V je IMO mnohonásobně lepší než mužský V.

svina
svina
Level 44 Level 44
včera 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@totalgibon A jak se to pozná? Jsem chlap, hraju chlapa. Úplně nevím, v čem by mě v rámci imerze mělo přesvědčit hrát za ženu. Lepší dabing? Lol.

MrN00b
MrN00b
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PlayStation
včera 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svina Jednoduše, buď si dabéry poslechneš na youtube nebo strávíš pár minut tím, že si zahraješ za oba a pak se rozhodneš, nic těžkého :D Tak třeba pro mě osobně to hraje podstatnou roli, nejsem někdo kdo by se do postav extra vžíval a většinou se neprojektuji do nich, takže třeba u CP77 jsem rozhodně volil FemV protože mužský hlas bych nevydržel poslouchat po desítky hodin, stejně tak Alexios v AC Odyssey byl neposlouchatelný, tak jsem zvolil Kassandru. Je to pro mě mnohem podstatnější než vzhled nebo pohlaví postavy.

Reklama
Reklama
Reklama