Známe HW nároky PC verze Ratchet & Clank: Rift Apart
Novinka Známe HW nároky PC verze Ratchet & Clank: Rift Apart

Známe HW nároky PC verze Ratchet & Clank: Rift Apart

Jan Urbančík

Jan Urbančík

19
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5

Hra má podle nich běžet i na HDD.

Reklama

Vydání PC verze původní PS5 exkluzivity Ratchet & Clank: Rift Apart se pomalu blíží. A přestože systémové požadavky stále oficiálně venku nejsou, na Steamu se na chvíli objevily poněkud dřív, než měly, čehož si hráči rychle všimli a tabulka už koluje internetem. Je poměrně rozsáhlá a můžete se na ni podívat níže.

Nemá smysl tady vše vyjmenovávat, nicméně za vypíchnutí určitě stojí fakt, že minimální požadavky (720p, 30 FPS, Very Low) uvádí jako úložiště HDD, byť SSD je doporučeno. Jak dobře ale hra na pevném disku poběží, to je otázka, protože rychlé načítání je pro ni poměrně klíčové a jde o jeden z důvodů, proč vyšla pouze na PS5, a ne i na PS4. Zároveň nikde není uvedeno, že by se doporučovalo NVMe SSD, bude tedy stačit klasické SATA SSD? Asi nezbývá než si počkat, odpovědi ukážou až první testy.

Zdroj: Steam
Zdroj: Steam

I další uvedené požadavky nejsou nic nesplnitelného a následně se škálují podle očekávání. Za zmínku stojí, že na minimum stačí pouze 8 GB RAM, u vyšších rozlišení a nastavení grafiky 16 GB, na maximum pak 32 GB.

A když už jsme u toho maxima, vývojáři z Nixxes, kteří za portem pro PC stojí, zde zmiňují velmi vysoké nastavení ray tracingu. Je docela možné, že půjde ještě o krok dál než implementace na PlayStationu 5. Ray tracing je zde použit pro odlesky, stíny a ambientní okluzi. Zároveň je doporučeno, abyste při jeho zapnutí použili jednu z upscalovacích technologií, těch hra podporuje hned několik: DLSS od Nvidie, FSR od AMD, XeSS od Intelu a také vlastní upscaling od studia Insomniac, jež stojí za původní hrou.

Nad rámec požadavků ještě doplním, že hra bude používat technologii DirectStorage (umožňující rychlé načítání), konkrétně její verzi 1.2, jež podporuje dekompresi přes GPU, díky čemuž se uleví procesoru. Půjde o vůbec první hru s takovou funkcí (Forspoken používalo starší verzi bez GPU dekomprese). Zároveň se má přizpůsobovat streaming textur podle hardwaru hráče, což by mělo na jednu stranu zabránit překročení VRAM limitů grafické karty, ale zároveň z ní vytěžit co nejvíc.

Ratchet & Clank: Rift Apart dorazí na počítače 26. července.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama