World of Tanks - tankistou z obýváku
Blogy čtenářů Recenze World of Tanks - tankistou z obýváku

World of Tanks - tankistou z obýváku

Jan W

Jan W

Her s tématikou druhé světové války máme dnes nepočítaje. Od leteckých simulátoru jako IL-2 Sturmovik, které odrovnají ne jeden joystick, FPS jako…

Reklama

Her s tématikou druhé světové války máme dnes nepočítaje. Od leteckých simulátoru jako IL-2 Sturmovik, které odrovnají ne jeden joystick, FPS jako třeba Medal of Honor, až po strategie, které dají vašim kolečkům v hlavě co proto.

 

Už nějaký ten pátek je dostupná i hra, která se zaměřuje úzce na tématiku těžké vojenské techniky z této doby. Jak již nadpis tohoto článku napovídá, ano, jedná se o tanky. Hra World of Tanks (dále jen WoT) se momentálně (dnes posledním dnem) nachází ve stádiu open bety. Dnešní půlnocí, jakmile odbijí hodiny, se servery na půl dne vypnou a hra nabude titulu „ostrá verze“. Pojďme se podívat, oč vlastně jde…?

 

Oč vlastně jde…?

Škrábete se momentálně na hlavě a říkáte si „Oč sakra v této hře jde?“? Pojďme se ve stručnosti podívat, co a o čem vlastně WoT je. Princip této hry je jednoduchý ale zároveň silně chytlavý.

Stanete se majitelem garáže, přesněji tankového hangáru, ve kterém na vás čekají tři základní tanky. Při prvním rozkoukávání po garáži zjistíte, že ve hře se nacházejí tři vývojové stromy a to SSSR, Německo a Amerika (brzy přibude i Francie). Oči Vám spočinou na úchvatném Tiger II a tak si jej hned chcete koupit, ale co to? V obchodě Tiger nikde. Smutně se odporoučíte tedy ke svému nablýskanému Leichttraktoru a hurá do bitvy…

 

Od Traktoru až po Mause…

Jak jsem již v minulém odstavci naznačil, vozidla se zde řadí do tří stromů a v každém najdeme vývojové větve jednotlivých typů tanků – dělostřelectvo, tanky a tank destroyery. Za bitvy získáváte zkušenosti a peníze, díky jimž si můžete odemykat nové vybavení a tanky. Ovšem aby to nebylo jen tak jednoduché a nepřeskákali jste za víkend celou větev, musíte se i zde držet vývojové linie tak, jak to bylo ve skutečném světě. Nechápete?

Určitě je vám jasné, že inženýři po vyvinutí například takového Pz.Kpfw. IV ( Panzer IV) ihned nevytvořili Tigra. Vývoji nového tanku předcházelo vylepšování současného, jehož vylepšené části se podepsaly jako základní právě v novém modelu. A ve stejných šlépějích jde i systém vylepšování ve WoT.  A právě touha dosáhnout lepšího vás stále žene do dalších bitev.

Opomenout nesmím ani různé vedlejší vylepšení vašeho plechového miláčka - jako je například kamuflážní síť (jen škoda že se po zakoupení neobjeví na tanku), hydraulické nabíjení děla, nebo třeba takovou lepší optiku. Pro ty, co nechtějí na bojišti skončit po prvním prostřeleném pásu, zde najdeme „spotřebák“ (věci na jedno využití), ve kterém nalezneme například takové opravářské nářadí, lékárničky či například lepší palivo.

 

Na bojišti…

Bitva začala, sedíte ve svém Leichttraktoru, plní adrenalinu co se bude dít. Prudce dáte rychlostní páky na doraz dopředu s doufáním, že vystartujete rychlostí, o které by se kdekomu mohlo jen zdát… 5km/hod… 10km/hod… 13km/hod!!!  Najednou se celý tank zastaví na místě, zmateně koukáte co se děje, vždyť jsem chtěl jen sjet malý skalnatý kopeček, který by sjel každý puberťák na svém kole levou zadní, ale ono to nejde, divné…

Ano, bohužel takto bych asi započal část článku, ve které bych se chtěl věnovat bojišti jako takovému. Jednou z největších pro mě nepochopitelných nedostatků jsou tzv. neviditelné zdi. Chcete sjet kopeček, který by tank neměl nějak omezit, poškodit či cokoli jiné, ale ono to prostě zaboha nepůjde. Co už, hodím zpátečku a objedu to…

Aby to nevypadalo, že mám v plánu na bitvy házet jen špínu, uklidním Vás. Toto je asi jediná z chyb, kterou bych bojišti vytkl. Dále jen chvála. Map zde nalezneme dobrých dvanáct, přičemž všechny jsou vytvořené s precizností a své místo si zde najde každý, ať se jedná o městskou zástavbu či rozlehlou pláň kde nikdo není v bezpečí. Skvělou vlastností jsou zde aspekty jako je schování za keř, díky jemuž se snižuje šance, že budete zpozorován nepřítelem. Nesmím opomenout zničitelnost velké části prostředí (od chatek, přes zdi, vagóny až po stromy), která vás ale naopak prozradí.

 

Realismus? Napůl…

Věcí, kterou se tato hra může opravdu pyšnit je realismus tanků, hlavně jejich poškozením. S touto věci si páni vývojáři opravdu velice pohráli. Osobně jsem v žádné hře ještě neviděl, že by se kulky odrážely od tanků při určitém úhlu dopadu, že by se tanku prostřelil pás, či zasáhl motor, a proto tank začne v horším případě hořet, v lepším pouze zpomalí. Přidáme li si k tomu různé vlastnosti různých nábojů (protipancéřové, podkaliberní či výbušné), nastává pro Vás z pohledu střelce otázka: „Kam a čím mám střílet?“. Na tuto otázku vás nechám odpověď hledat samotné. My se v této časti článku přesuneme na druhou stranu bojiště, tedy z pozice cíle na pozici střelce.

Zde vysvětlím proč je v nadpise „Napůl…“. Právě problematika střelby toto způsobuje. Něco jako balistickou dráhu kulky zde bohužel nenajdeme, sice grafický efekt letící kulky je obloukovitý, ale ve skutečnosti kulka letí rovně. Je to škoda, jelikož s nutností počítat s tímto faktem by bylo střílení o mnoho větší zábavou. Snad v některém z budoucích patchů.

 

Shrneme-li si to...

World of Tanks je jako nedodělaná socha. Základ již stojí, vypadá úchvatně a hraje se ještě lépe. Ovšem páni z Wargaming mají před sebou ještě nějaky kus práce, pokud chtějí svoji „sochu“ dodělat k dokonalosti a já jim budu držet všechny čtyři palce co mám.

Závěrem snad jen připomenu to, co jsem zmínil již začátkem článku, a to že zítra (tj 12.4.2011) startuje ostrá verze World of Tanks která je Free to Play!!! Takže až vás zničí náboj od tankisty „winkja“ víte, kde si stěžovat…

World of Tanks - tankistou z obýváku

Verdikt

Wargamingu se povedlo vytvořit hru která jakožto FTP nemůže odradit alespoň na zkoušku nikoho. Teď jen dodělat nedodělané a bude to...

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Free to Play
Vozový park
Možnosti úpravy vybavení
Masivní česká komunita
Snaha vývojářů o neustále zdokonalování
Detaily tanků
"Hrátky" s municí
Neviditelné zdi
Nevyrovnanost týmu
Do ostré verze jde v určitých směrech nedodělaná hra
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama