Assassins Creed: Revelations recenze
Blogy čtenářů Recenze Assassins Creed: Revelations recenze

Assassins Creed: Revelations recenze

Poznámka: Tato recenze obsahuje vypovědění děje! Pokud si chcete nechat překvapení, nečtěte! :)

Sbohem Itálie

Ano. Je to tak. Pokračování jedné z nejúspěšnějších séríí s podtitulem Revelations (odhalení), se nebude odehrávat v renesanční Itálii, ale na místo toho nám vývojáři předali Konstantinopol. Ale je to dobře? Je! I když jsme si dva výborné díly zasazené do Itálie užili, je na čase dát sbohem a jed se podívat napříč celým světem. Naše loď kotví v Turecku, přesněji v Konstatninopol. Zde taky začíná honba za diamantem. :) Než se ale vydáme směrem do Turecka, čeká na nás starý dobrý Masyaf, kde za tu chvilku stihneme zlikvidovat pár templářů a najít tajné dveře... Hned potom se ale vydáváme do Istanbulu. Ezio musí najít 5 Masyafských klíčů, které jsou cestou k porozumění, co se týče Altaira...

Starého psa novým kouskům naučíš

Potom, co se Ezio naučil v Itálii, se v Turecku přiučí ještě něco navíc... Přesto, že už není nejmladší, je schopen skákat po střechách, rozbíjet obchody, zabíjet templáře a oslňovat ženy. Hned potom, co se vydáte cestou tureckého "blahovyžníka" vás přivítají s rukama v náručí... Nejvíce ze všeho ale zajímáte Yusufa. Ten je zástupcem asasínské sekty v Istanbulu. Když ale vidí, jak se bráníte a jak zvládáte skoky přes střechy, ukáže vám lepší a bezpečnější cestu. Cestu v podobě háku (hookblade). Naučí vás, vyzkouší vás a hned vám dá úkoly, pro jejíchž úspěšnost využijete právě hookblade. To by ale Assassins Creed musel být jenom o skákání po střechách. Kromě již zmíněného háku, se naučíte pár nových komb. Co je ale velká změna oproti ostatním dílům? Bomby. Bomby dostaly v Revelations úplně nový směr. Pokud si vzpomínáte, ve druhém díle bylo taky něco na způsob bomby, zde to ale zachází o něco dál. A sice v tim, že vám je nedá, ale pro jejichž vlastnění si je musíte taky sami vyrobit. Pro výrobu ale potřebujete ingredience. Ty sežene po celém Istanbulu, nebo v jiných městech... Samozřejmě si je nevyrábíte v kapsách, ale po městě jsou "továrny" na bomby. Tam si je vyrobíte, popřípadě vylepšíte. Kromě Yusufa na váš čeká vaše bratrstvo a krásná Sofia. Bratrstvo má stejný úkol, jako v Brotherhood. Nevyužijete ho tolikrát, ale hodí se. Co se týče Sofie, ta vlastní obchod s knihami a ve hře vám bude neskutečně nápomocná. (kromě jiného). :)

Hrdinové skáčou, nepřátelé padají

Revelations není tak uplně hra "jednoho" hráče, ale třech. A to nemluvím o MP, nýbrž jsem zůstal u SP. :) Namísto ostatních dílů, kde jsme mohli hrát za Desmonda a hrdiny (Ezia, Altaira) se nám v Revelations dostává do ruky něco jiného. Ano, je tu Desmond. Ano, je tu Ezio. A ano, je Altair. Vývojáři nám předal "šifru". Proč tam jsou oba dva hlavní hrdinové? Jsou tam proto, aby nám konečně vysvětlili jejich existenci. Zatímco Desmond se zotavuje s vraždy svě přitelkyně, Altair řeší problém s jablkem ráje. Pařba za něj je vskutku parádní. Altairova "hra" začíná ještě před koncem prvního dílu, kdy je mladý a tvrdohlavý. Postupem hry ale stárne a tím se taky přibližujeme ke konci... Samozřejmě  si za něj zabijeme nějaké ty templáře. A v tom jsem právě cítil zklamání. Systémový souboj v prvním a v Bratrstvu se lišil, zde se ale jedná o to samé, co v případě Bratrstva. Je v tom vidět, že nehrajete za Altaira, ale jen jste se převtělili do jeho mysli. Souboje ale nejsou jen špatné. Občas se převtělíte do podivného kostýmu, se kterým budete dělat dosti zábavné mise a budete bojovat!!

Assassins Creed: Revelations recenze

Assassins Creed: Revelations je podobný, jako Bratrstvo. Když pominu jeho krátkou dějovou linii, dostalo se mi do ruky mistrovské dílo.

Grafika