recenze Syndicate
Blogy čtenářů Recenze recenze Syndicate

recenze Syndicate

Jaké to asi je na něco se hodně těšit, očekávat až to příjde a potom mít zkažený celý den? Zažítek na tento způsob nám přináší snydicate, remake…

Jaké to asi je na něco se hodně těšit, očekávat až to příjde a potom mít zkažený celý den? Zažítek na tento způsob nám přináší snydicate, remake legendy, kterou doporučuji všem zahrát. Poslední dobou zažívají remaky velký boom, bohužel ne všechny jsou tak zdařilé jako Deus Ex: Human Revolution, ale i tak nám občas nabídnou solidní zábavu. Ale mezi ty Syndicate zapadá jen z hodně malé části a své herní předloze, původnímu Syndicate se nepřiblížil ani trošku. O syndicate se mluvilo jako o hře, která má být hodně podobná Deus Exu, ale nedělejte si  naděje, tyto hry si nejsou moc podobné ani v hratelnosti ani v kvalitě. Upřímně lituji těch kteří si koupili hru za plnou cenu.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/zJY58Kq1UJg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

... zde pokračujte v psaní ...

Syndicate je titul,  který si dal za cíl opravdu těžký úkol a můžeme říct že prakticky nesplnitelný. I tak se dá alespoň trošku poukázat na snahu tvůrců, alespoň v určitých pasážích hry ( tedy hlavně na začátku ). Syndicate je další z řady titulů od kterých se na začátku čeká že se do nich jednoduše vžijete, a tak se o to snažíte pořád dokola. Nějak se ztotožnit s hlavní postavou, vytvořit si v ní jakési alternativní já, bohužel zkoušíte to znovu a znovu a najednou je konec hry. A vaše pocity? Hm dobrý, tak opět nic, není to tak silný příběh aby vám učaroval na několik hodin a donutil vás k tomu aby jste ho hráli podruhé, potřetí a možná ještě párkrát. Syndicate je prostě hra kterou si vytáhnete ze šuplíku jenom když ho potřebujete vyčistit a nebo když se sakra nudíte.

Hra jako taková nelíčí budoucnost ve které se odehrává vůbec pozitivně. Světu vládnou zločinecké organizace a lidé trpí a teď jste tu vy, aby jste dokázali porazit zlo a dát ten svět trošku do pořádku. Bohužel je to tak nějak už klišé, které kdyby bylo alespoň vyprávěno nějak zajímavě, zasloužilo by si nějakou pozornost. Nečekejte příběh ve stylu frajerů z bioware, zdejší příběh je spíše jen doplněk hry, která působí jako koridorová přímočará střílečka, která po chvíli nudí. A tak to přesně je, vše co budete dělat je to že budete plnit úkoly typu vystřílej tamtu oblast aby jste se v příběhu posunuli od ničeho k ničemu. A tak to přesně je příběh začíná nikde a celou tu dobu se prakticky nehne z místa. Vy navíc jako poslušná cvičená opice plníte úkol za úkolem, prakticky beze slova.

Takže je to přímočará střílečka, bez náboje. Ten jsme čekali od schopností, které měli být ve hře obsazeny a měli výrazně zpestřit hratelnost a udělat z nudy alespoň trošku zábavy. Zatímco v Deus Exu jste měli schopností k dispozici mraky a mohli si dělat co jste chtěli, tak Syndicate vám dal k dispozici ovládání nepřátel ve smyslu toho že se buď zabije, odzbrojí a nebo se přidá k vám a začne beze smyslu střílet po svých druzích. A to je tak nějak všechno, hm docela chudé. Ve hře je i systém krytí, který není až tak úplně spatný, ale chybí mu pár základních prvků jako je vyklánění se do boku, která by vám občas přišlo vhod. Navíc se hra snaží navodit dojem že máte postupovat takticky, kombinovat střílení s používáním vašich “úžasných“ schopností a vytvořit s toho něco co vás bude bavit. Navíc po nějakém čase na vás čeká nějakej boss, bohužel ani boj s ním není nijak záživný a pokud je to opravdu něco silnějšího, čeká vás poměrně obtížný úkol. Buďto jsem jaksi zakrněl ve světě stříleček jako homefront a CoD nebo je syndicate poměrně těžký a dá vám občas slušně zabrat. Budete umírat a to od začátku do konce, já jsem hrál na prostřední úrovni obtížnosti, snižit jsem ji nechtěl, to by mi svědomí nedovolilo, ikdyž několikrát jsem měl vážné nutkání to provést.

Co se týče technické stránky věci není to tak úplně špatné. Tvůrci řekli že půjde především o okolní svět, v příběhu to vyzní do prázdna, protože tady to co je kolem nehraje žádnou roli a jen občas vám dojde pro co vlastně bojujete a potíte krev. Ale co se týče vizuálu je to asi nejpovedenější věc na celé hře, výjma co-opu, který mě poměrně bavil a asi by byl jediný důvod proč hru doporučit, ikdyž to bych vážně neudělal. Ale zpět k vizuální stránce věci. Nenajdete zde prakticky nic co by působilo nějak odflákle nebo ošklivě. Naopak hra nabízí skvělé scenérie a svět kolem vás je ztvárněn opravdu moc hezky a občas by se vyplatilo se zastavit a podívat se kolem sebe. Co se týče zvuků ve hře je to už horší, zbraně působí nějak divně, skoro bych řekl jako dětské kuličkovky a zpětný ráz a další věci, které by vám měli dát pocit že střílíte z opravdového kanonu, které dokáže nepřítele rozprsknout na zeď chybí, Bohužel, se zbraněmi si tvůrci opravdu nepohráli dostatečně. Co mě také štvalo divný hlas vašeho představitele ve hře, nevím proč ale jednoduše mi k němu neseděl a to se neměnilo ani po druhém dohrání. AI vaších nepřátel je celkem solidní a hodně vám zatopí v některých sitacích, nepřítel se snaží taktizovat, kryje se jak to jen je možné. Nic to ale nemění na tom že občas se ukáží vážné trhliny v inteligenci vaších nepřátel. Takže kolem vás prostě jen projdou nebo se do vás netrefí ze dvou metrů, což je tak trochu komické.

Tak co dodat? Zmínil jsem snad vše co bych chtěl, hra jako taková za těch třináct stovek opravdu nestojí  a nejspíše nikdo kdo by předem věděl jaká hra je by si ji koupil za plnou cenu. Jak říká můj starší brácha, dobrou FPSku poznáš podle toho že vidíš sebe v reálném světě. Tím není myšleno jen to že vidím svoje nohy, když se podívám dolů, ale že se vidím i v postavě a ztotožňuji se s věcma které dělá. Bohužel toto syndicatu chybí, ikdyž nohy vidět jsou. Syndicate bohužel nenaplnil moje očekávání ani z půlky, škoda.

recenze Syndicate

Grafika
AI nepřátel