Vita vrací úder s Killzone: Mercenary
Blogy čtenářů Článek Vita vrací úder s Killzone: Mercenary

Vita vrací úder s Killzone: Mercenary

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

FPS, nebo-li střílečka z pohledu první osoby, patří mezi světově nejpopulárnější herní žánry. Především díky Call of Duty a jejímu multiplayeru.…

Reklama

FPS, nebo-li střílečka z pohledu první osoby, patří mezi světově nejpopulárnější herní žánry. Především díky Call of Duty a jejímu multiplayeru. Jenže, na přenosných konzolí tento žánr nemá na růžích ustláno. Je to dáno hlavně tím, že většina dosud vydaných přenosných herních konzolí obsahovala max. jednu analogovou páčku a s tou se, FPS hry nehrají zrovna nejlépe. Až doteď.

Když Sony před rokem uvedla na trh svůj nový handheld PlayStation Vita, tak mezi hlavní přednosti této mašinky, kromě vysokého výkonu, patří i dvě analogové páčky, jak je známe z ovladačů u domácích konzolí. Při představení Vity Sony prezentovala několik videií s hrami, které byly pro tuto konzoli v přípravě. FPS hráče jiste zaujala ikonka Call of Duty a Killzone.

 

Ale popořadě. Jako první "opravdová" FPS byla na Vitu, loni v květnu vydaná hra Resistance: Burning Skies a o půl roku později následoval Call of Duty: Declassified, které připravily vývojáři z Nihilistic Software (nyní nStigate Games) a ne studia, která stojí, za vznikem těchto her na velkých konzolí a PC. Obě hry, dopadaly jedním slovem... katastrofálně.

OK, o něco lépe na tom byl Resistance a to především díky tomu, že na něj měli vývojáři více času. U Call of Duty, podle mnohých použily většinu věcí právě s Resistance např. animace postav atd. Navíc s vývojem této hry, začali až po vydání Resistance. A za půl roku, nikdo neudělá skvělou hru. Ani ti nejlepší. To ví každý.

 

Není se pak čemu divit, že všichni jakékoliv náznaky FPS her na handheldech odsuzují a i hned jim předpovídají, ne zrovna zářivou budoucnost. Jenže to by nebyla Sony, aby se nebála jít do toho znovu. Možná si ve vedení řekli, že už to bude, do třetice všeho dobrého. A vytáhli trumfové eso z rukávu. Když se řekne PlayStation a FPS. Každému se hned vybaví Killzone. Když se řekne Killzone, každý hned ví: Guerrila Games, kteří tuto sci-fi FPS sérii vytvořily.

Guerrila Games, jakožto studio vlastněné Sony svou každou novou hru ukazuje světu, možnosti hardwaru PlayStation konzolí a také je, neustále posouvá dál a dál. K tomu jim právě slouží série Killzone. K čemu by vám byly dokonalé technologie, když by jste je neměli kde ukázat a uplatnit. I když je Killzone sci-fi FPS, tak vývojáři čerpali inspirace pro její tvorbu z naší historie. Především pak z období druhé světové války a po ní.

 

První díl, vyšel ještě na PS2 a i hned se stal hitem, který naplno využíval možnosti této konzole. S příchodem PS3 se vývojářům otevřeli nové možnosti, které se snažily zúročit u Killzone 2, který se na dlouho dobu stal benchmarkem mezi konzolovými FPS. Ale i tak se vývojářům, po čase podařilo nalézt nové skulinky uvnitř PS3 a vylepšení, které ukázali u Killzone 3. A to nesmíme ještě zapomínat na výborný díl na PSP, který se jmenoval Killzone: Liberation.

A právě Guerrila Games, připravuje nový díl Killzone pro PS Vita, který se bude jmenovat Killzone: Mercenary. Je na čase ukázat všem pochybovačům, že i na přenosné konzoli, se dá hrát FPS stejně kvalitně jako v obýváku. Už nyní je tedy nad slunce jasné, že nás čekají audiovizuální orgie. A to doslova. Osobně jsem velkým zastáncem, grafického zpracování celé série. Nejvíce se mi líbily, městské levely v Killzone 2.

 

Na hře pracuje studio Guerrila Cambridge, které ještě pod svým starým názvem SCE Cambridge Studio, vytvořilo skvělé LittleBigPlanet pro PSP. Takže ví, jak udělat výbornou hru na handheld a také dopomáhalo, s vývojem Killzone 2 a 3. Na celý vývoj dohlíží a také se na něm podílí, tvůrci celé série z Guerrila Games, sídlící v Amsterdamu.

 

Je tedy nadmíru jasné, že Sony už nechtěla ponechat nic v náhodě a rozhodla se povolat ty nelepší, z nejlepších. A jak se zdá, tak vývojáři nezůstanou své pověsti, technologických mágů nic dlužni. Novináři, kteří měli možnost si nový Killzone zahrát se shodují v tom, že hra vypadá téměř stejně jako Killzone 3. Přesně tak, PS3 hra. Samozřejmě, při bližším a bedlivějším prozkoumání nemá tak detailní textury, ale za pohybu si toho vůbec nevšimnete.

Jak řekl šéf Guerrila Games Hermen Hulst, "Vita má zhruba stejný výpočetní výkon jako PS3." Což vývojářům umožnilo, vytvořit hru na stejném enginu, který pohání Killzone 3. Samozřejmě, že museli udělat pár úprav, aby přesně seděl potřebám Vity. Pokud jste trojku hráli, tak jistě víte, jaká bestie tento engine. Díky tomu, hra vypadá neskutečně a běží na velmi stabilním a plynulém snímkování.

 

Herní kampaň není nijak odlišná od té, jak ji známe u dílů na PS3. Bude se dát krýt, střílet z poza krytu a přeskakovat překážky, tedy všechno na co jsme zvyklí z minulých dílů. I zbraně znějí a vypadají totožně. A i prostředí, nepřátelé, dopravní prostředky... všechno vypadá a chová se jako, by tohle byla hra na PS3.

 

Celá kampaň pro jednoho hráče bude obsahovat celkem 9 misí. Oficiální údaje pak uvádí, že dohrání jedné mise, zabere kolem hodiny. Což nám dává součet 9 hodin. Nicméně, vedoucí značky Killzone Mathijs de Jonge řekl, že dohrání kampaně zabere mezi 6 až 8 hodinami. Což je standart dnešní doby. Bude také hodně záležet na naších schopnostech, jak rychle budeme z hrou hotoví. Pokud se budete kochat okolím jako já, tak to bude trvat určitě déle.

Mercenary bude také mít novou hlavní postavu. Arran Danner je bývalí voják UCA, nyní je ale členem, rozumějte žoldákem, soukromé vojenské korporace nazvané Phantom. Stejně jako mi ostatní, pracuje za peníze. Na rozdíl od vojáků, kteří bojují za vlast. Dannera zajímá jen to, kdo vysype nejvíce na stůl. Je mu celkem ukradené, jestli zabíjí pro Helghasty nebo pro ISA.

Děj Mercenary, se bude odehrávat těsně po začátku prvního Killzone. Určité mise, by se také měli odehrávat v době druhého dílu. Bude velmi osvěžující a zajímavé sledovat válku z jiného úhlu pohledu, než jaký nám nabízejí předchozí díly. Jedna mise se má podobat začátku Killzone 2, kdy se budeme účastnit, invaze na pláže Helghanu. Další mise, bude třeba obsahovat, evakuaci velvyslance a jeho rodiny z hlavního města Helghanu Pyrrhus.

 

Nicméně, tato evakuace nedopadne zrovna dobře, jelikož se v jejím průběhu má ztratit velvyslancův syn. A jak to tak bývá, tak je to právě tento synek šikovný, který může zvrátit celý průběh války. Je tedy jasné, že Danner bude pověřen tím, najít ho dříve než druhá strana. Jenže v průběhu záchranné mise s Danner začne klást otázku, jestli má cenu tak velké riziko podstupovat. K tomu všemu, nemá Danner svým způsobem žádné fanoušky ani v jednom táboře, takže si prostě musí poradit sám.

Další oblast, ve které má hra excelovat je AI protivníků. Ti na vás nebudou čekat, až si pro ně přijdete a zasadíte jim smrtící úder. Nepřátele vás budou neustále napadat ze stran a nutit vás, využívat kryt k vašemu postupu. Sami vývojáři řekli, že pro AI využívají stejný systém, jaký je u třetího dílu. Kdo hrál Killzone 2 tak určitě ví o čem píšu. Ona celá série, je v tomto ohledu hodně drsná a pokud se nekryjete, tak dlouho nevydržíte. I Rambo by neměl šanci.

 

Ve hře bude také samozřejmě přítomen tzv. “brutal melee” systém, představený v Killzone 3. A co, že to je? Klasický souboj na blízko, kdy protivníkovi vrazíte nůž třeba do zad, do krku, do oka nebo mu zlomíte vaz atd. Na Vitě, se tyto souboje budou ovládat pomocí dotykového ovládání. Přiblížíte se k protivníkovi dostatečně blízko a na obrazovce, se vám objeví šipka, ukazující směr, ve kterém po ní přejede prstem. A je to. Zbytek už Danner udělá sám.

 

Samotné ovládání, bude samozřejmě hodně využívat dotykových ploch konzole. Třeba ovládání a tahání za páky, atd… se bude dělat pomocí dotykového displeje, stejně tak, už výše popsané “brutal melee” útoky. Používání sniperu, bude zase fungovat pomocí naklánění Vity, jako je tomu i u Uncharted: Golden Abyss. Zadní dotyková plocha bude za využívaná pro sprint. Ovládání má být velmi rychlé a přesné, ale podle vývojářů také nebude chybět, určitý pocit “těžkosti” v pohybu postavy, který je pro tuto sérii charakteristický a bez něhož by tohle nebyla pravá Killzone hra.

Vývojáři se také podle svých slov, soustředili na znovu hratelnost. Každá mise v kampani pro jednoho hráče, má mít celkem tři úrovně obtížnosti: Recruit (jednoduchá), Veteran (střední) a Elite (těžká) a čtyři typy kontraktu. Tři z nich: Precision, Covert a Demolition, se vám otevřou po prvním, základním dohrání. Jak už názvy napovídají, každý kontrakt vyžaduje úplně jiný styl hraní, kdy bude také dostávat odlišné finanční ohodnocení. Díky tomuto, by vám měla hra vydržet na pěkně dlouho.

 

Za každé zabití, každý dokončený úkol vás hra odmění Vektanskými dolary. Pro pořádek. Vekta je planeta, na které jsme bojovali v prvním díle Killzone. Tyto dolary bude možné utratit u Blackjacka, což je obchodník ze zbraněmi. V jeho obchodě, který prý vypadá velmi podobně jako PS Store, si budete smět koupit všechno vybavení. Ať už na začátku každé mise, nebo i v jejich průběhu.

 

Blackjack bude nabízet hlavní zbraně, sekundární zbraně, různé vybavení, třeba různé typy granátů, možné bude dokoupit i různá vylepšení zbraní atd… Blackjack by také měl nabízet různé denní akce, takže taková místní obdoba Alberta. Vlastně celá hra se točí kolem peněz. Dokonce šli vývojáři tak daleko, že peníze, které získáte ze singel-playeru můžete utratit za vybavení v multiplayeru a naopak. To díky tomu, že se budou ukládat ne jeden společný účet.

Každá moderní FPS hra, musí také obsahovat multiplayer a Mercenary není vyjímkou. Zdejší multiplayer bude obsahovat šest map, pro osm hráčů a celkem tři herní módy. Dva z nich už známe nyní: team deathmatch mode a free-for-all. Podle všeho tím třetím módem bude, mezi fanoušky populární Warzone, který je založen na plnění úkolů. Každá postava bude mít dvě zbraně, třeba samopal a RPG… Granáty a výměna zbraní, se bude ovládat přes dotykový displej, kdy v jeho pravém rohu, mají být umístěny patřičné ikony.

Podle novinářů, kteří možnost si multiplayer Mercenary ošahat, se hraje o něco pomaleji než třeba singel-player, ale je naprosto věrný samotné značce. V multiplayeru třeba nyní není, žádná pomoc při míření a vývojíří stále neví, jestli ji vůbec do plné hry zakomponují. Podle všeho bude mít o něco slabší snímkování, ale na druhou stranu je údajně velice návykový. Samozřejmě, že se to nehraje jako Call of Duty. Celá série Killzone je svým způsobem, takový protiklad Call of Duty, který se hraje a ovládá, velmi jednoduše. Zatímco Killzone, je co se týče ovládání o něco více "realističtější".

 

V multiplayeru bude stejně jako u "singlu" přítomný "brutal melee" systém. Pokud nějaký hráče, ze zadu atakuje druhého, bude mít útočník výhodu tohoto blízkého zabití a sundá svého protivníka na jednu ránu. Ale pokud budou oba hráči stát proti sobě tváří v tvář, tak se každému na dipsleji objeví náhodné příkazy, obdoba QTE. Tyhle příkazy budou oba dva hráče nutit, rychle je mačkat na displeji, buď aby zautočily, nebo aby zablokovali útok.

Kdykoliv někdo zemře, tak z něho vypadne hrací karta, které zde fungují jako obdoba ranků. Dokonce by měli být i rozházeny po mapě. Něco podobného jako dog-tags v Call of Duty. Když takovou kartu získáte, tak za ni dostanepe peníze, které se vám budou ukládet na zmiňovaný účet. Spousta hráčů multiplayer Killzone přehlíží, ale to je chyba. Je stejně kvaltiní a propracovaný jako třeba ten u Call of Duty, či Battlefieldu. Možná je to proto, že tohle je sci-fi FPS i když, svým způsobem velice realná a ne rádoby vojenská střílečka, jak si na ni jedna z výše jmenovahch sérií jen hraje.

Kdyby na téhle hře pracoval kdokoliv jiný, než Guerrila Games tak bych měl obavy. Ale jelikož, za jejím vývojem stojí její tvůrci s lidmi, kteří měli co dočinění s druhým a třetím dílem, tak jsem v klidu a vy můžete být také. Sony ví, že si už nemůže udělat další chybu. Vita potřebuje, velkou a hlavně dobrou hru jako sůl. Po blamáži s Resistance a Call of Duty, si všichni majitelé Vity konečně zaslouží hru, která nám potvrdí, že naše investice nebyla zbytečná. Guerrila Games je znovu povolána do boje, aby světu ukázala jak se vypořádat s nepřízní situace a očekávání hráčské věřejnosti.

... zde pokračujte v psaní ...

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama