Indie blog č.2 Arma 3 Alpha - Dojmy
Blogy čtenářů Článek Indie blog č.2 Arma 3 Alpha - Dojmy

Indie blog č.2 Arma 3 Alpha - Dojmy

ResRat

ResRat

Znáte nějakou akční hru, které by mohla uspokojit, jak běžného hráče, tak i hardcore milovníka? Od 5. 3. už jí znám. Je to Alpha verze vojenského…

Reklama

Znáte nějakou akční hru, které by mohla uspokojit, jak běžného hráče, tak i hardcore milovníka? Od 5. 3. už jí znám. Je to Alpha verze vojenského simulátoru Arma 3. A právě Arma 3 mě přesvědčila o tom, že Bohemia Interactive je schopna měnit vodu ve víno, protože vývojový skok, kterým Arma prošla je obrovský, což taky dokazuje, jak velký zájem o pouhou Alphu je.

Tímto článkem bych Vás tedy rád seznámil se svými dojmy ze hry.

 

Animace

Animacemi bych velice rád začal, protože dle mého názory, právě animace prošly největší evolucí. Hra byla rozšířená o velké množství pohybů a postojů a postava se teď mnohem lépe a hbitěji ovládá, je to tedy podobné jako ovládání třeba v BF3 (jen v jistém směru samozřejmě), ale navíc je obohacena o úrovně postojů. Tedy v každém základním postoji (stání, klečení, ležení), máte tři „podpostoje“. Tahle fíčura se dá velice dobře použít, jak jsem zjistil, v PvP a TvT hrách. Přiběhnete k nízkým rourám, skrčíte se tak nejníže, jak to jen jde, a jakmile uvidíte nějaký ten cíl, tak prostě trochu povylezete a zlikvidujete ho. Novinkou je také, tak zvaný „Tactical Pace“ mód, při kterém můžete běžet a mířit a střílet zároveň, což se velice hodí na boj zblízka. Pastvou pro oči jsou také specifické animace přebití zbraně, takže můžete zapomenout na kouzelné mávání rukama z Arma 2, kterým jste zbraň přebíjeli. Další pokrok je v hodu granátem. Ne jen, že hod dostal vlastní tlačítko „G“, což u klasického Arma hráče činí ze začátku problém, protože pod tímto tlačítkem bylo původně prohlížení vybavení,  kvůli čehož jsem si pod nohy hodil granát, ale i jednodušší animaci, která nezamkne vaši postavu do 5 sekundové animace vytažení granátu z opasku a pak 15 sekundové animace napřažení a hození.

 

 

 

 

Fyzika

Ta je podle mě na druhém místě, co se týče rozdílu mezi Arma 2 a Arma 3. Jak se zdá PhysX Armě hodně prospěl a jízda v autě je teď nyní i celkem zážitek, Nejen že řidič konečně drží ruce na volantu a volant se netočí sám sem a tam, jak kormidlo lodi při největších vlnách, jak tomu bylo v Arma 2, ale i fyzika vozů jako takových je teď mnohem reálnější. Novinkou je taky ruční brzda, která v předchozích dílech nebyla, takže příliš kolmé zatáčky můžete řešit smykem, který je i řádně ozvučen. Co mě ale velice nadchlo, je ragdoll. Víte, jak v Arma 2 někoho zabijete a on ještě nějakou chvíli stojí, ba se i dokonce ještě zastaví, než umře? Tak to je teď pryč, ragdoll totiž všechno vyřeší a postará se, aby se každý mrtvý voják sesypal, jako domeček s karet.

 

 

Grafika

Arma 3 se bezesporu zlepšila i po grafické stránce. Nový engine využívá lepších shaderů a DirectX 11, takže odlesky na vojácích, vozidlech a vrtulnícíh vypadají skutečne parádně. Velkého pokroku dosáhly i světla. Přestřelka v noci je nyní skutečný zážitek hlavně kvůli právě lepším světlům a zášlehům ze zbraní, které prošly od Army 2 doslova revolucí.

 

 

 

 

Herní obsah

Alpha obsahuje 4 mise prezentující vlastnosti Army 3 a to: pěchotní boj, vozidla, vrtulníky a potápění. Nejvíc mě chytla mise pěchotní, nejen že AI se v ní chovalo velice přirozeně, ale i dabing mě velice zaujal. Pak rovněž potápění, které je pro Armu úplně novou dimenzí a infiltrace základny od moře mi přišla jako skvělá „agentovská“ mise. Misí ve hře pravda moc není, avšak hra má plnou modérskou podporu a tak komunita škálu misí, ale i zbraní, vozidel a map pomalu rozšiřuje.

 

 

 

Optimalizace?

Toť nejčastější otázka lidí, které Arma 3 zajímá. Odpovědí je taky rovněž požehnaně a moje odpověď zní, že Arma 3 je o něco málo náročnější, než Arma 2, ale nabízí vetší škálu nastavení, než měli předchozí tituly a tak si hru můžete optimálně nastavit i pro slabší sestavy a notebooky. Při vypnutí několika nedůležitých systémů (Vsync, Antialiasing, PPAA) a podobně, můžete rozjet hru i na sestavách, které již z dnešního pohledu a z hlediska vývoje HW, patří minulosti.

 

Alpha je Alpha

Jelikož jde o vývojářskou verzi hry, tak je samozřejmostí, že ve hře jsou nedostatky a nedodělky. Zvuky vozidel potřebují ještě hodně práce, aby byli dokonalé. Zvuky zbraní zní sice úžasně, ale sem tam vytvoří nějaký ten pazvuk. V aktuální verzi také postrádám možnost zvolit nastavení grafické paměti, což v případě Arma 2 mi pomohlo k optimalizaci na slabších strojích. Přesto, že se řízení v Armě 3 zlepšilo, AI potřebuje ještě nějakou dobu, aby si na novou fyziku zvyklo. Zatím to vypadá, že vychází ze stereotypů Arma 2 a občas nějakou tu zatáčku nevybere, jelikož se do ní řítí stovkou. Obsahově toho v Alphě taky moc nenajdete, pár zbraní, pár aut a 4 singleplayerové a 2 multiplayerové mise, avšak ostrov Stratis je větší, než jsem očekával. Občas taky může hra padat, hlavně tedy v multiplayeru.

 

Pár Screenshotů navíc

 

 

 

 

 

 

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama