Co víme o - The Evil Within 2
Blogy čtenářů Článek Co víme o - The Evil Within 2

Co víme o - The Evil Within 2

Bruce Wayne

Bruce Wayne

Pokračování úžasného Survival Horroru z roku 2014 nám už klepe na dveře. Doslova... hra, která byla Bethesdou ohlášená na letošní E3 vychází přesně za…

Reklama

Pokračování úžasného Survival Horroru z roku 2014 nám už klepe na dveře. Doslova... hra, která byla Bethesdou ohlášená na letošní E3 vychází přesně za měsíc a studio nás v poslední době zásobuje novinkami. Takže co víme? Pojďme si to shrnout!

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/f7JbFBq4NAo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Vítejte ve STEMu… Znova!

Tři roky po hrůzných událostech vražd ve městě Krimson City a v nedobrovolně navštíveném světě vytvořeným Ruvikovou zvrácenou myslí pomocí stroje STEM se Sebastian Castellanos snaží dát dohromady ve snaze skoncovat s tajemnou organizací Mobius. Nyní už ve skutečném světě se ale setkává akorát s nedůvěrou ze strany lidí neboť není nikdo naživu kdo by mohl hrůzné události dosvědčit. Proto si každý myslí, že se Sebastian úplně zbláznil a tak opět pohlíží na svět očima alkoholika. Mobius ho připravil o všecko… o manželku, o dceru, o přátele, o parťáky.

Nyní se však naskytla nová naděje! Sebastian se dozvídá, že jeho dcera Lily, je stále naživu .Ta měla údajně uhořet po neúspěšném pokusu o odstranění Sebovi ženy Myry, která pracovala na případech únosů a vražd v Krimson City. Co je ale horší je to, že Mobius Lily použil jako jádro STEMu. Přístroj je tedy založen na její mysli a vzpomínkách. Sebastian se za pomocí Juli Kidman dobrovolně vrací do nového světa vytvořený STEMem, který vyobrazuje nové prostředí maloměsta zvané Union.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/sjdVg9gZfzg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Stefano Valentino, Obscuro nebo Gigling Guardian?

Očekávám v The Evil Within 2 pořádnou kupu obrovských a děsivých monster. Ačkoliv se vrací krapet pozměněný Haunted tak všichni víme, že nejsou těmi hlavními co nám bude dělat potíže. Haunted jako potrestaní lidé jsou vedlejším produktem něco jako jsou Zombie z T-Viru. Téměr každé monstrum se pokaždé vázalo k citům jeho stvořitele – Trauma k Ruvikovu nepochopení a neusměrňování rodiči, Sadista z jeho zvrácené sadistické nátury nebo monstra zvaného Keeper chránící Ruvikovu minulost jež ztrestá každého kdo se blízko ní ocitne.

Jakožto hlavní mozek STEMu Ruvik, který měl téměř neomezenou moc nad celým světem vytvářel vlastní monstra, ovlivňoval realitu a dohlížel na své zvrácené hřiště. Tentokrát je ale hlavním mozkem Lily Castellanos. Jakou úlohu v tom, ale hraje Stefano Valentino? Jakto že má ve STEMu takovou moc? Jak se tam dostal? Je snad nějakým výplodem Lilyina mozku (něco jako Laura) nebo je v tom něco víc? Přece jen tak náhodný kolemjdoucí nedostane takové schopnosti. Jisté zřejmě bude akorát to, že ačkoliv nám bude tvořit některé druhy monster, nejvíc se bude vázat k monstru zvané Obscuro.

Stefano Valentino je bývalí válečný fotograf, který během služby přišel o oko. Je takovým tím jiným druhem umělce, jež vidí krásu v něčem jiném než běžní umělci. Rád zvěčňuje lidi ve stavu před smrtí v utrpení a bolestech obzvláště ve světě kde si může dělat co chce. V jeho zájmu má se Sebastianovou dcerou vlastní plány, které jistě nebudou pěkné.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/-0WYA0tVWkU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Jedním takovým zajímavým monstrem, které nám představilo Gameplay video na nás hra uvrhne už v druhé kapitole dívka s černými vlasy v červených šatech a pořádně širokým úsměvem. Už jste si asi říkali, že dívka stejného popisu přece nesmí v takové hře chybět. I když tohle monstrózně zase tolik nevypadá… nebo jo? Podívejte se na video ↓.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/aw_qCz0IsMc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Gigling Guardian aneb jak se monstrum zřejmě bude jmenovat mi svým vzhledem hodně připomíná Alex po užití Uroboros Viru v Resident Evil Revelations 2. Mohutné tělo držící pouze na samotné páteři avšak zde veškerá podobnost končí. Tři hlavy, mohutná černá hříva, cirkulárka na pravé ruce či chapadlo z levé ruky. Monstrum vypadá skvěle, děsivě, démonicky… má všecky mé sympatie.

Od šíleného fotografa a jeho šílenou fotografku, přes broukající si „Mamá“ až po Hihňajícího strážce… No máme se na co těšit.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/STYQwzceWUM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Nový trailer nám ukázal další nové záběry z hraní, nové lidi nebo i nové monstrum, které potkáme. O Stefanovi víme už poměrně dost… O druhém vyšinutém nepřítelovi obývajícím STEM toho na druhou stranu pořádně nic nevíme. Jenom jeho jméno – Theodore.

Theodore se ukázal už na konci ohlašovacího traileru kde se projevoval jako vůdce sekty. Stejně jako Stefano, který se zdá být spojen s monstrem zvané Obscuro bude i Theodore spojen s monstrem ukázaném v novém traileru. Tento humanoidní tvor se zvláštní maskou připomínající plynovou připojeno ke vzduchové bombě jistě preferuje očistu ohněm.

Trailer nám též ukázal, že ve hře celou tu dobu nebudeme jednat samy. Ve STEMu budeme narážet na ztracené agenty Mobiusu, kteří nám v určitých momentech nabídnou pomocnou ruku. Jejich využití se jistě budou víceméně podobat spolupráci s Josephem Odou (copak s ním asi je?). Už můžeme vědět, že hra bude otevřenější než její předchůdce. Lokality budou rozšířenější, více k prohledání zajímavých věcí, střípků příběhu, vedlejších úkolů nebo zdrojů pro tvorbu věcí. Mimo to budeme moci nalézt i Sebastianův psychologický profil mapující nám události během těch tří let mezi první a druhým dílem.

Vzhledem k tomu, že nový STEM je založený na mysli Lily je STEM založený i na Sebastianových vzpomínkách, které mohou silně ovlivnit vše co zde můžeme potkat.

Herní prvky

Dle tvrzení tvůrců bude mít The Evil Within 2 propracovanější psychologickou část hororu. Do hry se vrací systém vylepšování postavy i jistý druh craftingu. Vylepšování schopností postavy se týká pěti možných rozšíření – Health, Stealth, Combat, Recovery nebo Athletism.

  • Health: Není potřeba ani pořádně vysvětlovat – chcete-li ve světě déle přežít, musíte se starat o své zdraví. Zlepšení odolnosti vůči útokům krvežíznivých nepřátel se bude více než hodit.

  • Stealth: Druhé rozšíření potěší trpělivé hráče co si užívají plížení za zády nepřátel a nebo jejich tiché eliminace. Vylepšení nám nabídne možnosti jako rychlejší avšak tišší pohyb při krčení nebo větší dosah na nepřátele při tichém útoku.

  • Combat: Toto dovednostní rozšíření je pravým opakem kategorie Stealth. Nabízí možnosti vylepšení pro boj na blízko nebo pro vaše zbraně. U zbraní nesmí chybět taková vylepšení jako jejich účinnost, kapacita zásobníku, přesnější míření, rychlost střelby nebo šanci na kritický zásah.

  • Recovery: Tato dovednost bude zaměřena na to jak rychle a kolik ze zdraví se vám obnoví po použití léčivé injekce. Též i jejich množství nebo jejich případné automatické použití v případě nouze.

  • Athletism: Stejně jak v prvním díle bylo kolikrát lepší dát se před nepřáteli spíše na útěk než se s nimi střetnout. Nepřátelé jsou nebezpeční, nelítostní a půjdou do nás vším možným. Toto rozšíření nám umožní zvýšit Sebastianovu výdrž nebo šanci na automatické uhnutí před jistými druhy útoků (takový obrácený critical hit).

Vzhledem k tomu, že už je Sebastian ve STEMu dobrovolně tak je přece nutné zajistit si nějakou možnost jak komunikovat s vnějším světem. Hlavním kontaktem je Juli Kidmanová známá z prvního dílu kde byla podstrčena tajemnou organizací jako nováček v týmu vyšetřující případy pohřešovaných osob včetně Sebastianovo ženy. K tomu nám dopomůže speciální zařízení přes které nám bude dávat rady ohledně postupu nebo k hledání schovaných předmětů.

Zajímavosti z vývoje hry

Vývoj The Evil Within 2 začal v březnu 2015 poté co v Tango Gameworks dokončili vývoj posledního DLC pro první hru. Shinji Mikami odstoupil z postu režiséra a stal se producentem a dohlížitelem pro vývoj hry. Režie byla přiřazena Johnu Johanasovi, který byl osobně vybrán Mikamim, který v něm viděl mnoho talentu.

Příběh byl svěřen do rukou Hajime Ishimine a Trentu Hooga. Jejich zaměřením bylo udělat příběh jednodušší jako odpověď kritikům první hry, kteří ji označili jako příliš komplikovanou od začátku do konce. Přecházení lokací a náhlé změny se z první hry též navrátí avšak pod taktem Johanase budou více vysvětlené kdy a jak k tomu došlo.

„Udělat příběh jednodušší jako odpověď kritikům...“. Tohle mne osobně hodně nasírá. Já osobně miluji složité příběhy k jejichž pochopení musím učinit více než hru jednou dohrát. Svým způsobem hra ztratí to co ji podle mne činilo tak skvělou… ehm – super no.

Ohraničení obrazu 2,5:1 vévodící první hře (než ho tvůrci sami odstranili) bylo z dvojky odstraněné úplně z důvodů negativních reakcí hráčů ačkoliv se týmu stojící za hrou líbil. Sám jsem s tím neměl problém… Vysoké FOV je něco co do Survival Horroru skutečně nepatří a právě Letterbox tohle o dost víc umocnil.

Poslední slova na závěr

The Evil Within 2 vyhlížím už od prvního dílu, kde jsem si na konci říkal, že tohle musí dostat dvojku. Zároveň první hra, která mě donutila pořídit si Season Pass abych se více ponořil do příběhu, který mne naprosto uchvátil. Je mi jedno co letos vyšlo nebo vyjde (krom RE7)… ačkoliv očekávám ještě další tři hry – tohle bude číslo jedna tohoto roku!

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama