Next Car Game - dojmy z pre-alpha verze nelítostného závodění
Preview Wreckfest Článek Next Car Game - dojmy z pre-alpha verze nelítostného závodění

Next Car Game - dojmy z pre-alpha verze nelítostného závodění

Martin Cvrček

Martin Cvrček

14

Vyzkoušeli jsme si pre-alpha verzi nadějného Next Car Game, abychom omrkli, jestli mají autoři FlatOutu pořád šanci vytvořit stejně šílený závodní titul plný zdemolovaných aut jako před lety.

Reklama

Když byl Next Car Game před nějakou dobou oznámen, ihned se začalo mluvit o pořádném nástupci série FlatOut, která proslula pošahaným stylem závodění, v němž má snaha o čistou jízdu pravidelně za následek skládku šrotu podél celé závodní trati. Koneckonců, kdo jiný by mohl tento styl vrátit mezi živé než BugBear Entertainment, z jejichž dílen vyšel nejen Ridge Racer Unbounded, ale i oblíbené první dva díly série FlatOut. A také poněkud rozporuplný Ultimate Carnage, který byl nejdřív portem FlatOutu 2 na konzole a následně odbytým PC portem konzolového portu. Tím si BugBear trochu pošramotil pověst, a tak se nabízí otázka, jestli ji Next Car Game zase dokáže zlepšit. Pro zodpovězení této otázky jsem se proto vydal zlikvidovat pár aut do pre-alpha verze, která se nedávno objevila na Steam Early Access.

Jako za starých časů

Dobrá zpráva je, že se základní hratelnost Next Car Game od dob původních FlatOutů nijak nezměnila. Pre-alpha nabízí dvě víceméně standardní tratě, a to prašnou a bahnitou Gravel a asfaltovou Tarmac, přičemž si na nich můžete vyzkoušet klasické závodění, kdy se sice můžete sebevíc snažit jezdit jako profík, ale stejně to do vás dříve nebo později někdo napere v plné rychlosti. Což bude mít určitě za následek snahu to tomu parchantovi oplatit. Z klasického závodu s 12 nebo 24 oponenty se tak stává spíš závod o to, kdo do cíle dojede s nejmíň poškozeným autem a kdo se tam ani nedostane a zůstane se svým vrakem v nějaké zatáčce.

Připravte se tedy na to, že vaši oponenti jsou pěkně agresivní a velmi rádi vás vyšoupnou mimo dráhu nebo vám rovnou pořádným nárazem zlikvidují půlku auta. Dobrá zpráva však je, že jsem si zatím nevšiml "efektu gumového lana" tedy jevu, při němž můžete jet sebelíp, můžete mít sebevětší náskok, ale stejně se vám protivníci budou dříve nebo později lepit na paty. Což byl jeden z hlavních problémů Ultimate Carnage. Tady se to naštěstí neděje, pokud máte náskok, máte náskok a pokud někomu zařídíte hodiny, už vás jen tak nedožene.

Oponenti jsou pěkně agresivní a velmi rádi vás vyšoupnou mimo dráhu.

Závodní dráha je pro chudáky, praví chlapi řádí v arénách

Agresivitu protivníků si každopádně můžete ověřit nejen na závodních tratích, ale i v poctivém demoličním derby, které pre-alpha taktéž nabízí. Opět si lze zvolit, jestli se má v aréně prohánět 12 nebo 24 jezdců (eventuálně můžete zvolit i duel proti jedinému vozu) a pak už jen stačí sem tam vrazit do protivníka, sem tam uhnout a pokud možno zůstat jako jediný vůz v aréně, jemuž nehoří motor. A i když nevyhrajete, aspoň se můžete radovat z toho, že jste zlikvidovali několik oponentů.

Pokud nepočítám fakt, že nemůžete řidiče vystřelit předním oknem, dá se zatím hratelnost Next Car Game skutečně považovat za velmi slušný odkaz FlatOutu. A to i kvůli chování aut. Pre-alpha nabízí dva vozy, jeden americký, druhý evropský, a buďte si jisti, že vám oba dají při snaze o přesnou jízdu pěkně zabrat. Neopatrné brzdění s vámi může pořádně zamávat, stejně tak moc nedoporučuji jet mimo dráhu, kde se z vašeho auta stane neřízená střela, která má větší šanci doletět na Mars než zpátky na dráhu. Nemluvě o přítomnosti agresivních protivníků, kteří vám snahu o ovládání auta rozhodně nezpříjemní. Nechci však říct, že by byly vozy neovladatelné. Když se naučíte citlivě zacházet s brzdou a odhadnete, jak správně vjet do zatáčky, je vše bez problémů, jenom to chce zkrátka cvik, stejně jako za časů FlatOutů. A navíc podle všeho BugBear chystá ovladatelnost aut zlepšit.

Není nad pár sešrotovaných aut

Zatím jsem však nemluvil o hlavní přednosti Next Car Came, a to o velmi, velmi propracovaných možnostech destrukce. Před tím, co BugBear vytvořil, musí i Frostbite engine zblednout závistí a zahrabat se hluboko pod zem. Možnosti demolice ROMU enginu, který NCG pohání, jsou opravdu působivé a efektivní, jak můžete vidět na screenshotech níže. Ty nepochází přímo z pre-alpha verze na Steamu, ale ze staršího technologického dema, které o vánocích BugBear uvolnil zdarma. Tady zkrátka obrazy vydají za tisíc slov a věřte mi, že i během závodů nebo derby je pohled na realisticky sešrotovaná auta pastva pro oči. Při takhle propracované destrukci jde samozřejmě občas realita stranou a tak můžete ve hře sem tam jezdit, i když je celý předek vozu jedna velká placka. Ale s tím si snad BugBear časem poradí, už nyní je v pre-alfě oproti tech demu vidět slušné zlepšení, díky němuž má destrukce nemalý vliv na jízdní vlastnosti auta.

Destrukci navíc podléhá i prostředí. Možnost zlikvidovat nějaký billboard nebo sloup je samozřejmost, já si ale všiml i realistického poškození betonových zábran podél trati, v nichž vznikaly praskliny a odlamovaly se z nich drobné úlomky.

Závěrem bych ještě rád řekl pár slov o audiovizuální stránce. Zvuky víceméně odpovídají kvalitě FlatOutu, každou chvíli tak slyšíte hlavně řev motorů a nárazy a také trochu kvalitní hudby. Pokud jde o grafiku, za tu musím vývojáře pochválit. Některé věci ještě potřebují zlepšení, hlavně interiéry aut (pohled z vnitřku kabiny naštěstí nechybí), skla a diváci na tribunách, ale jinak je zatím Next Car Game slušná podívaná, která se za svůj vzhled nemusí stydět. A pokud jde o optimalizaci, při maximálním nastavení a závodu s 24 jezdci se FPS na mém PC s procesorem Intel Core i5 s frekvencí 3,1 GHz, grafikou Nvidia GeForce GTX 660 a 8 GB RAM pohybovaly mezi 40 a 60 FPS. Běh hry na slabších strojích bohužel posoudit nemohu, nicméně i optimalizace je prý věc, kterou se bude BugBear dále zabývat.

Možnosti demolice ROMU enginu jsou opravdu působivé a efektivní.

Ráj pro zuřivé závodníky

U Next Car Game jsem se každopádně skvěle bavil. Závody jsou sice obtížné, ale zábavné, derby je klasika, se všemi možnostmi destrukce se člověk může dosyta vyřádit a i audiovizuální stránka zaslouží minimálně drobnou pochvalu. Jenom je tu problém, že zatím v zásadě hra nenabízí nic, co by nenabídly už FlatOuty. Pokud v tuhle chvíli zvažujete koupi, připravte se zkrátka na to, že jde vážně o pre-alphu, která sice postrádá bugy (alespoň jsem si ničeho vážného nevšiml), ale která zatím postrádá obsah. Máte tu prostě jen dva závody, dvě auta, derby arénu a možnosti destrukce. Tohle všechno vás určitě zabaví, ale pokud hledáte po stránce obsahu něco skutečně nového, radši ještě počkejte. Ačkoliv je otázka, zda to pomůže. BugBear v tuto chvíli slibuje přidání více aut a tratí, správu garáže v čele s upgradem vozů a jejich prodeji či nákupem, více dynamického obsahu na tratích, ještě lepší destrukci aut a grafiku a lepší uživatelské rozhraní. To všechno je sice fajn, ale opět to není nic, co bychom už v nějaké podobě neviděli dříve.

Next Car Game se tak zatím spíše jeví jako next-gen obdoba FlatOutů, slibující "jen" obohacení klasiky o lepší technickou stránku a pokročilejší destrukci, než jako nástupce, který by měl přinést zásadní novinky. Ale kdo ví, třeba to bude stačit. To ale bude možné posoudit až při vydání plné verze, které se snad dočkáme ještě v letošním roce.

Velké díky si zaslouží čtenář ondr4h, který nám zapůjčil svůj Steam účet s koupeným Next Car Game. Díky tomu nebylo nutné řešit, jestli čekat na poskytnutí hry BugBearem nebo jestli hru koupit za redakční peníze. Díky tomu si šéfredaktor mohl konečně koupit to Ferrari.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama