Dojmy z hraní Assassin’s Creed: Odyssey
Preview Assassin's Creed: Odyssey Článek Dojmy z hraní Assassin’s Creed: Odyssey

Dojmy z hraní Assassin’s Creed: Odyssey

Adam Dvořák

Adam Dvořák

31
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Na tři hodiny jsme si zahráli řecké dobrodružství.

Reklama

Před pár dny jsme byli pozváni na prezentaci nového Assassin’s Creed. Celá akce probíhala v útulném prostředí Vnitrobloku v Holešovicích. Příjemná atmosféra, kvalitní občerstvení a kolegové z dalších nejen českých redakcí. Přítomen byl i polský zástupce Ubisoftu, který nám ovšem řekl jen pár vět a na konci jeho monologu obsahující magickou formuli „nebudu vás dlouho zdržovat, pusťte se do hraní“ jsme netrpělivě stiskli křížek na našich konzolích PlayStation 4. K vyzkoušení nám byly nabídnuty první zhruba 3 hodiny hraní, což akorát vystačilo na obsáhlý úvod do příběhu a nějaké ty vedlejší mise. Už při prvních krůčcích po řeckém ostrově je zřetelné, že se atmosféra oproti Origins změnila. Řecko je více uvolněné než Egypt a vyzařuje z něj ona pověstná středomořská nálada. Všude samé olivovníky, kozy, modro-bílé vesnice a krásné, všemi barvami hrající chrámy. Je ale očividné, že při tvorbě Odyssey byl využíván stejný engine jako u předchozího dílu, a tak si připadáte, že jste jen přepluli moře a pokračujete ve svém dobrodružství dál, byť s jiným hrdinou. Na začátku si vyberete jednu ze dvou hratelných postav. Hrát můžete za udatného Alexiose anebo sexy Kassandru. Jedná se ovšem jen o kosmetický rozdíl. Oba hrdinové zažívají stejný příběh, řeší stejné dialogy a ani v cutscénách nenajdete žádný rozdíl. Postava je celkem sympaticky drzá (působila na mne jako takový sparťanský darebák Han Solo) a na rozdíl od Bayeka ji kupředu nežene žádná osudová pomsta ani vyšší poslání (alespoň na začátku ne). Po akčním úvodu se konečně pouštím do hraní. Nejdříve si tedy navolím hrdinu a pak i to, jak chci hru hrát. Na výběr je z klasického herního stylu, ale i objevitelské hraní, které značně omezí většinu ukazatelů a jiných vizuálních pomocníků. https://www.youtube.com/watch?v=H23mk3Zgtpk

Pojďme si povídat

Novinkou v Odyssey je dialog, kterým přímo ovlivňujete děj. Na výběr máte většinou ze tří možných odpovědí, a tak si víc připadáte, že osud vašeho hrdiny leží na vašich bedrech. To, jak se v dialogu zachováte, bude mít dříve či později nějaké následky. Odmítnete pomoc kamaráda nebo se z vás stane samaritán? To je jedno z mnoha malých rozhodnutí, které může mít vliv na spoustu dalších událostí. Nemusíte se bát, že by vám nějaké to slůvko uteklo. Hra je komplet lokalizována a musím říct, že překladatelé odvedli opět dobrou práci. Co se týče dialogů (a že jich je ve hře požehnaně), pozastavil jsem se na začátku nad takovým nešvarem; řecké charaktery chtějí působit autenticky, ale jejich akcent je spíše východního ražení. Ono, udělat přízvuk, který zní řecky, je určitě fuška, ale já se nemohl zbavit dojmu, že většina lidí, se kterými jsem se setkal, mluví s ruským nádechem. Po čase si ale zvyknete a přestanete to naštěstí vnímat.

Boj! Boj! Boj!

Další novinkou je „rozdílný“ soubojový systém. Respektive je trošku jiný, než jsme byli zvyklí u Origins. Tam šlo a taktické vyčkávání a schovávání se za štít. Nyní je o něco akčnější a hlavně svižnější. Už nemáte totiž nic, co by vás krylo. Místo toho uskakujete a uhýbáte. Je důležité časování - počkat si hezky na to, kdy je nejlepší prolomit obranu. Samozřejmě záleží i na zbrani. Delší kopí či sekery vás udrží dále od nepřátel, ale manipulace s nimi je pomalejší. Na druhou stranu s krátkým mečem jste hbití a více obratní. Není určitě na škodu si zkusit obojí a pak se rozhodnout co člověku víc sedne. Škála zbraní je jako vždy „odzbrojující“. Pro vylepšení charakteru a jeho bojového umu tu stejně jako minule máme dovednostní strom, tentokrát rozdělený na tři kategorie. Asasín je na tiché, plíživé zabití, Válečník na brutální sílu a Lovec se věnuje převážně vlastnostem luku. Opět je tu možnost vybrat si, kterou cestou se vydáte. Já sem zvolil kradmý boj a udělal jsem dobře, protože hodně misí je o plížení a nenápadném pohybu v houštinách.

Důležitou kapitolou jsou lodě. Tentokrát je jim věnována větší pozornost díky tomu, že se pohybujeme mezi řeckými ostrovy na mapě, která je více než o šedesát procent větší než v egyptském příběhu. O ŠEDESÁT procent! Princip lodí je taková kombinace mezi Black Flag a Origins. Lodě si sice můžete vylepšovat, najímat lepší posádku, upravovat vizuál, ale nečekejte žádné velké taktické bitvy na otevřeném moři. Všechno je zjednodušené. Celkově kroužíte kolem nepřítele, kryjete se a pálíte zapálené šípy. Účinná je taky taktika kladiva, kdy to vší silou naperete do soupeře kýlem vlastní trirémy. Lze také klasicky připlout k boku a nalodit se na palubu a hezky ručně oponenta dorazit. Prostě klasika, která neurazí. Na to, jak zábavné bude dění kolem lodí, si ale musíme ještě nějakou chvíli počkat. V naší malé ochutnávce šlo spíše o seznámení s materiálem, než abychom se námořní tématice mohli věnovat tak, jak bychom chtěli.

Světe div se

Musím říct, že se opravdu těším. Těším se na to, až se opět vrátím do asasínovského světa. Jistě, nový díl může působit jako takové řecké dobrodružství, ke kterému jste si odskočili z Egypta, ale komu to vadí? Origins jsem si užil a po třech hodinách hraní Odyssey mohu s klidným svědomím říct, že nás čeká další silný příběh, plný nelítostných soubojů a důležitého rozhodování, u kterého strávíme desítky hodin. A nejlepší na tom je, že tentokrát je jen na vás, jak tahle odysea dopadne.

Těšíme se na

:

  • Že naše činy budou mít nějaký dopad
  • Objevování gigantického světa
  • Svižný soubojový systém
Bojíme se

:

  • Že s loděmi nebude tolik srandy, kolik mohlo být
  • Rusky znějících postav
Shrnutí

: Jako fanoušek série se opravdu těším na návrat do tohoto universa. Čeká nás kvalitní příběh a síla rozhodování konečně leží na naších bedrech. Co na tom, že se grafika neposunula dále než předchozí díl. Fungovala tehdy a fungovat bude i teď. Příští rok si dává Ubisoft s Assassin’s Creed sérií pauzu, aby se posunula ještě dál. Tento rok budeme ale trávit v zasluněném Řecku. Tak hurá pro gyros! Assassin’s Creed: Odyssey vychází 5. října s českými titulky na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk s dvojicí exkluzivních dárků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama