Dojmy z hraní české sci-fi tahovky Silence of the Siren inspirované Heroes of Might and Magic 3
Preview Heroes of Might and Magic 3 Článek Dojmy z hraní české sci-fi tahovky Silence of the Siren inspirované Heroes of Might and Magic 3

Dojmy z hraní české sci-fi tahovky Silence of the Siren inspirované Heroes of Might and Magic 3

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Platformy Windows PC

Souboj krtků vyvolává návaly nostalgie.

Reklama

Na herní scéně je řada klonů Heroes of Might and Magic 3, které se snaží těžit z toho, že tato série ještě nedostala řádného nástupce. Některé jsou zajímavé, avšak u většiny se dá říci, že nestojí za moc. Jeden duchovní pokračovatel vzniká dokonce také v našich luzích a hájích a nejedná se o nic jiného než o sci-fi tahovku Silence of the Siren, jejíž demo vám detailněji představíme v našich dojmech z hraní.

Tvůrci Silence of the Siren vám dají možnost si vybrat mezi znesvářenými tábory

Demo Silence of the Siren mi nabídlo frakci humanoidních hlodavců bojujících mezi sebou o moc. Děj se totiž odehrával po nevydařené vzpouře. Vzít si tu pod sebe můžete jednu ze znesvářených frakcí a dát se do boje o přežití. Ono vlastně v tento moment ani o nic jiného nejde, protože úkolem vašeho soka je vás zkrátka vyhladit. Hlavní odlišnost je v náročnosti scénářů. Za první stranu totiž máte laťku relativně nízko, zatímco konkurent to má o poznání složitější. Na startu před sebou máte jednoho jezdce a futuristickou základnu, která však ve svých útrobách nabízí koncept, jenž přijde fanouškům série Heroes of Might and Magic povědomý.

Máme tu centrum shromažďující daně, pevnost poskytující městu ochranu, akademii zastupující ve své podstatě magickou věž, různé vedlejší struktury a sedm verbovacích stanovišť s možností vylepšení, která vám nabízí unikátní jednotky. V mnoha ohledech mi tato metropole připomněla Tower říznutý Fortressem. Startovní bojovník totiž po vývoji dostává možnost útočit na dálku, a dojem nebyl evokován pouze tímto faktorem. Někteří válečníci navíc disponovali relativně vysokou odolností. Celková škála bojovníků mi tu přišla rozsáhlá. Bylo zkrátka po čem sáhnout. Nepřátel prezentujících síly ostatních uskupení však v Silence of the Siren nebylo vůbec málo. Do cesty se mi stavěly roboti, agresivní hmyz a také futurističtí draci, s nimiž si nebylo radno zahrávat.

Tahovými bitvami se Silence of the Siren neodklání výrazně od toho, co známe z Heroes of Might and Magic 3. Hrdina je zde primárně jako podpora schopná seslat nějaké to kouzlo, avšak naplno do boje nezasahuje. Jednotky se střídají podle míry iniciativy. Svůj tah mohou vždy odložit. Zajímavé pak je vnímání těl nepřátel. Když totiž zasahuje protivník na víc políček, hra s tím pracuje. Po každé úspěšné bitvě pak generál (hrdina) obdrží zkušeností body, které podobně jako v jiných obdobně laděných titulech investuje do pestré škály schopností a také do trojice statistik navyšujících dosah, sílu nebo „magické“ schopnosti.

 

Při průzkumu světa se mi hodně zamlouvalo jeho celkové zpracování. Vizuálně mi totiž přišel navržený velmi příjemně, stejně tak jsem byl osloven i formátem obchodu s otroky, surovin a také těžby, která je tu komplexnější než v Heroes of Might and Magic 3. Těžební místa je totiž možné vylepšovat, a dokonce vybavit věžemi schopnými jisté míry obrany. Nepřítel je samozřejmě ve finále zabere, jenže už to nebude zcela zadarmo. Vylepšením se nevyhnuly ani oblíbené rozhledny. I ty je tu možné zlepšit, a tak maximalizovat jejich potenciál. Celkově mi přijde myšlenka se zdokonalováním perfektní. Už se nemohu dočkat na to, jak bude její koncept rozvinut ve finální verzi hry.

Silence of the Siren je tahovkou s velkým potenciálem

Demo Silence of the Siren mi nabídlo vše, co bych od nástupce Heroes of Might and Magic 3 očekával. Jedná se totiž o velmi zajímavou tahovou strategii, která pracuje s fungujícím konceptem a převádí ho do aktuální podoby. Najdete tu tím pádem jezdce putující krajinou a sbírající suroviny, mohutné armády bojující v tahových bitvách a města, která vyloženě čekají na to, až v nich dokončíte všechny budovy, a tak nějak si zajistíte dlouhodobý příjem z radnice.

Směr jakým Silence of the Siren kráčí, rozhodně není špatný. Hodně důležité bude, jak se tvůrcům podaří vybalancovat jednotlivé frakce a s čím přijdou v rámci kampaně. Když v obou ohledech uspějí, klidně tu reálně můžeme za pár let mít plnohodnotného nástupce se sci-fi tématikou. Zda se tak ale skutečně stane ukáže až čas. Jediné co bych aktuálně označil za relativně nezajímavé je soundtrack, avšak i ten se dá zlepšit. Strategie Silence of the Siren by měla do předběžného přístupu dorazit příští rok na PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama