Dojmy z hraní Indika
Preview Indika Článek Dojmy z hraní Indika

Dojmy z hraní Indika

Filip Svoboda

Filip Svoboda

Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Organizovaný chaos.

Reklama

Kdo je Indika? Co je Indika? Jak se bude Indika hrát a o čem proboha bude? Tyto a spoustu dalších otázek jsme si položili, když jsme zhlédli oznamovací trailer – nebo některý z dalších trailerů – na titul od studia Odd Meter, který vydává renomovaný polský tým 11 Bit Studios. V rámci Steam Next Festu je k vyzkoušení demo, které sice neodpoví na všechny otázky, ale o hře utváří poměrně konkrétní představu.

Nejméně se z dema dozvíme o příběhu. Jednak kvůli délce ukázky, vývojáři mluví o půlhodině, já v ní strávil necelou hodinu, jednak kvůli tomu, že jsme vrženi do dění bez znalosti předchozích událostí. V hratelné části figuruje kromě Indiky ještě jedna postava, se kterou titulní jeptiška vede dialogy, a vnitřní hlas, který protagonistku provází a pokouší. Jde vypozorovat některé střípky příběhu, ale nic, co by se dalo soudit.

Když už je ale řeč o dialozích, tak nejen jejich úroveň, ale také celková prezentace hry je z mého pohledu zatím to nejpřitažlivější. Grafika je na poměry malého studia na velmi vysoké úrovni, a když někde strádá, dohání to stylem a atmosférou. Té pomáhá také hudba, která je přesně taková, jako jsme mohli slyšet v traileru. Sympaticky zvláštní.

Hádanky a průzkum

Jak ale zůstává Indika trochu záhadou, pokud jde o vyprávění a motivy – ruští vývojáři emigrovali ze země a kladou si za cíl kritizovat ruskou pravoslavnou církev s přesahem na aktuální dění – hratelnost se v demu odhalila docela dost. Poměrně snadno lze hru definovat jako 3rd person adventuru založenou na řešení hádanek a průzkumu.

Objevování předmětů, textů nebo oltářů přináší kromě nabytých znalostí také zkušenostní body. Indika bude levelovat, v demu se jí chopíme na úrovni devět. Otázkou je, jaký bude mít toto levelování smysl, protože na několika meziúrovních jsem si volil pouze výhody pro získávání dalších XP. Možná dorazí s novou úrovní nějaký RPG prvek…

Hádanky jsou pak environmentální a poměrně standardní. Nepřišly mi příliš náročné, ale ani nebyly hloupé. V demu narazíme na přemisťování žebříku nebo beden. Dostal jsem i možnost udělovat příkaz svému společníkovi. Prostředí několikrát intuitivně napoví, kudy jít a jak se hýbat, aby byla cesta vpřed úspěšná. V jedné pasáži se dočkáme efektní i efektivní transformace prostředí, kterou můžeme přímo ovládat a je opět součástí environmentálního puzzlu.

Dojmy z dema jsou skoro výhradně pozitivní. Na Indiku se těším víc než před odehráním vybrané ukázky.

V závěru se také utíká před nebezpečím, a tady si dovolím malou výtku. Zaprvé jde do jisté míry o metodu pokus–omyl při volbě cesty úniku, zadruhé není ovládání dostatečně flexibilní, aby byla celá sekvence příjemná.

Nicméně dojmy z dema jsou skoro výhradně pozitivní. Indika stále láká svými tématy, prezentací, příběhem a atmosférou a nově poskytuje poměrně dobrou představu o hratelnosti. Některé záhady si stále nechává pro sebe a plná hra toho odhalí určitě ještě mnohem víc, ale teď můžu s klidem říct, že se na ni těším víc než před odehráním vybrané ukázky. Titul by měl navíc dorazit už brzo, naplánovaný je na druhé čtvrtletí letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama