Dojmy z hraní Concord
Preview Concord Článek Dojmy z hraní Concord

Dojmy z hraní Concord

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

9
Platformy PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Generická střílečka se slušnými základy.

Reklama

Pokračování úspěšných her to nemají snadné. Své by o tom mohl vyprávět Overwatch 2, jehož vstup na herní scénu byl provázen řadou kontroverzních momentů. Vlastně lze konstatovat, že ani dnes není v úplně nejlepší formě. Není proto divu, že se různá herní studia snaží vytvořit kus, který by mohl slavné značce konkurovat.

Jedním z dosti podobně laděných děl je kupříkladu i 5 vs 5 střílečka Concord, která je pevně spojena se Sony, jež se v tomto případě zhostila role vydavatele. Sami jsme si ji mohli během tohoto víkendu vyzkoušet, díky čemuž tu nyní pro vás máme dojmy z toho, jak se vlastně hraje.

Zpracování hrdinů hraje v Concordu prim

Ve své podstatě představuje Concord další z řady multiplayerových stříleček, které dost sází na zpracování postav a jednoduchý formát map. V tomto případě mi přišlo, že tu hrdinové a jejich detailní návrh hrají daleko zásadnější roli než jinde. Každý je totiž ve své podstatě skutečným unikátem, jenž se od ostatních účastníků bojů liší nejen po stránce schopností a zbraní. To by vlastně nebylo až tak překvapivé. Všichni ale mají navíc jinou pohyblivost než jejich konkurenti.

Jakožto příklad vezmu postavičky, které se od sebe liší stejně jako noc ode dne. Na jedné straně je nesmírně rychlá mimozemšťanka IT-Z. Ta za pomoci své mrštnosti dokáže hravě utéct svým pronásledovatelům, načež jim nemá problém při první příležitosti vpadnout do zad a udělat nemalé škody. Úplným opakem této postavy je do zbroje zasazená Emari, která je na tom po stránce pohyblivosti dost špatně a na rozdíl od Reinhardta z Overwatche nedisponuje žádným zásadním urychlením, takže když někam jde, dost to trvá.

Právě pohyblivost je dle mého názoru jedním z faktorů, které v Concord rozhodují to, zda uspějete či nikoliv. Tedy přesněji řečeno pochopení toho, že se všichni hrdinové nepohybují stejnou rychlostí. Pokud se totiž tým při skupinových střetech odmítá „podrobit“ tempu některého z těžkotonážních tanků, může to pro jeho členy špatně dopadnout. Pohybově nadanější specialisté totiž nemají v Concordu obdobnou výdrž jako jejich těžkotonážní bratři, takže většinou zhasnou stejně rychle jako svíčka pod náporem větru.

Dalším prvkem, který rozhoduje o tom, zda v týmových střetech uspějete, je pochopení zbraní. Každý z hrdinů má svůj vlastní nástroj, což ovšem neznamená, že by byla paleta, s níž tu operujete, výrazně omezená. Někteří mají k dispozici pistole s tlumičem, kuše, samopaly nebo granátomety. Prezentovaná Emari má v Concordu kupříkladu po ruce rotačák, který snadno roztočíte, avšak jen těžko zastavíte. Osobně jsem si však nejvíce zamiloval borce s raketometem, jehož výstroj se promítla také do speciálních schopností, které měl možnost použít proti svým nepřátelům.

Jeho dovednost vystřelit se do vzduchu a následně drtivě přistát dokázala konkurenci občas dost znepříjemnit život. Někteří hrdinové do boje míří s vyloženě ofenzivními dovednostmi, jiní zase reálně posilují zbytek týmu skrze neprůstřelné zdi, štíty nebo mobilní lékárničky, které dost připomínají formát, s jakým přišel Quake III Arena. Aktuálně nabízené mapy, na nichž se boje odehrávají, nejsou navrženy špatně. Vlastně svým formátem odpovídají tomu, jaký byl zvolen design hrdinů, takže tu máme menší destinace nabízející hráči řadu bodů k obchvatům a různým formám taktiky. Do kolen z nich ovšem pravděpodobně nepůjdete, a stejné je tomu i v případě herních režimů.

Concord má slušné základy, ty však úspěch nezaručují

Jestli je aktuálně na herní scéně žánr, který opravdu nemá o neustálé přírůstky nouzi, jsou to bezpochyby multiplayerové FPS. Na své si díky velkému přetlaku přijdou fandové dynamičtějších projektů, realistických stříleček i kousků majících blízko ke Call of Duty. Vlastně nenajdete skupinu, která by si v aktuálním spektru nenalezla titul, který by jí určitým způsobem vyhovoval. Concord mi ve své podstatě dost připomíná LawBreakers.

Že si danou hru už nepamatujete? Moc se vám nedivím, jednalo se totiž o další obdobně laděnou FPS v řadě. Sice měla silné základy a slušnou hratelnost, avšak k úspěchu jí to nestačilo. V tomto případě může nastat hodně podobná situace. I novinka od vývojářů z Firewalk Studios totiž skrze betu ukazuje, že po stránce hratelnosti v ničem neselhává. Problém je ale v tom, že v porovnání s Overwatchem 2 nebo Valorantem neprezentuje nic skutečně výrazného. Dost jí pak může uškodit faktor nutnosti si hru koupit. Je ovšem možné, že při vydání tvůrci přijdou s unikátními režimy nebo jinou cestou, jak dát své hře tvář. Příliš bych tomu ale nevěřil.

Concord vyjde na PC a konzoli PlayStation 5 už 23 srpna 2024.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama