DriveClub Bikes nešetří dávkováním adrenalinu
Driveclub Bikes Recenze DriveClub Bikes nešetří dávkováním adrenalinu

Michal Burian

Michal Burian

43

Automobily vystřídaly jednostopé stroje, kterým nechybí téměř nic.

Když se minulý týden před tiskovou konferencí Sony na Paris Games Week mluvilo o tom, že by DriveClub měl dostat přídavek v podobě motorek, nechtěl jsem tomu věřit. Nedokázal jsem si představit, že by to mohlo nějak rozumně fungovat. O pár hodin později Sony oficiálně samostatnou expanzi oznámila a dokonce i uvedla do prodeje. Tou dobou jsem kroutil hlavou a zamýšlel se nad tím, jak se budou jednostopé stroje řídit. Hned při prvním závodě s motorkami se moje obavy nestačily ani rozloučit a byly pryč. Vše totiž funguje náramně a na první pohled je vidět, že si vývojáři ze studia Evolution dali s DriveClub Bikes záležet a nejde o žádný rychlý polotovar.

Pochopitelně přídavek využívá DriveClub a sdílí s ním všechny známé funkce. Nechybí tak klasické levelování a systém klubů. Vše je navíc propojeno s původní hrou. To znamená, že po zapnutí DriveClub Bikes se vám načte profil s DriveClub a vy pokračujete se svým virtuálním závodníkem, získáváte body do prestiže, pomáháte svému klubu dosáhnout vrcholu a odemykáte si nový obsah do DriveClubu – auta, vinyly a další maličkosti. Tedy za předpokladu, že máte koupený DriveClub a ještě jste si nestačili vše odemknout. Samozřejmě si můžete na motorku dát logo svého klubu, aby každý v multiplayeru na první pohled věděl, s kým má tu čest. To trošku přeháním, ale pokud jste v klubu s aktivními hráči, tak to má něco do sebe. Rivalita musí být :-)

Driftování v autě vystřídala dovedností hra, kde máte za úkol jet maximální rychlostí a zvednou přední nebo zadní kolo motorky.

DriveClub Bikes hráče zve na rozsáhlou Tour kampaň, kde postupně navštívíte známé tratě z DriveClub. Projedete se tak postupně Norskem, Indií, Japonskem, Čile, Skotskem a Kanadou, kde zažijete adrenalinové momentky. Motorky totiž disponují velkou akcelerací, takže není problém se během několika sekund řítit maximální rychlostí po zmrzlém asfaltu, případně prašných cestách, úzkými tunely, mokrém povrchu a dalšími lokalitami, které na vás v šesti zemích postupně čekají. Nudit se rozhodně nebudete. Jednostopé stroje se řídí od vozidel odlišně, nezatáčíte volantem, nýbrž řídítky a musíte počítat s tím, že jezdec musí naklonit svou váhu do strany. Proto je nutné včas brzdit a začít naklánět stroj o něco dříve, než byste točili volantem v autě. Při výjezdu ze zatáčky musíte počítat s mnohem větší akcelerací, plný plyn by vás vystřelil ze zatáčky, lepší je vyjíždět hezky z volna.

Celkem můžete získat v Touch kampani 162 hvězd. Pokud se vám to povede, tak si můžete gratulovat. Ze začátku je to hračka, postupně ale bude obtížnost vstoupat strmě vzhůru a ke konci se na výsledku negativně projeví i sebemenší chybička. Budete se muset naplno soustředit, abyste se stali právoplatným šampionem DriveClub Bikes. Hráči, kteří dohráli původní DriveClub, vědí, o čem mluvím. Motivací pro vás jistě bude další platina.

Pokud si myslíte, že vás nic nemůže překvapit a řízení motorek je hračka, tak máte napůl pravdu. Ovládání se rychle dostává pod kůži a po pár závodech budete dravou motorku zvládat vcelku obstojně. Důležité ale je se naučit jednotlivé tratě a vědět, kdy máte začít brzdit a jak si najet do jednotlivých zatáček, abyste na prvním místě dokončili závod nebo si zapsali nejlepší čas v časovce. Drifty zde nehledejte, místo nich přichází na řadu nový mód. V tom máte za úkol potěšit oči a uši diváků na tribunách a okolo tratě. Jde o dovednostní režim, který vás bude nutit, abyste na předem určeném úseku trati dosáhli dané rychlosti a ve vyznačených oblastech jeli po předním, případně zadním kole. Za své počínání jste odměňováni body. Jejich celková hodnota určí, kolik nakonec získáte hvězdiček.

Na výběr máte 12 superbiků značek Yamaha, Ducati, Kawasaki, Honda či BMW. Bohužel všechny se řadí do jedné výkonnostní třídy.

Když dojedete Tour nebo si budete chtít dát chvilku pauzu, můžete využít výzvy vytvořené jinými hráči nebo samotnými vývojáři, případně zkusit své dovednosti v multiplayeru s ostatními hráči nebo si vybrat jednu z téměř 80 tratí, zvolit si podmínky a pustit se do závodu/časovky. Samotný multiplayer funguje bez větších problémů, neopakuje se tak katastrofická situace jako v době, kdy svět spatřil DriveClub. To servery nefungovaly dlouhou dobu a v Evolution měli plné ruce práce.

Jednoznačně musím pochválit atmosféru jednotlivých tratí. Grafická stránka je na velmi dobré úrovni a efekty se rozhodně nešetří. Ať už mluvím o mlze valící se z údolí, všudypřítomného prachu v Indii, vodě ve Skotsku nebo konfetách ve vzduchu. Velké starosti vám ale budou dělat oslepující sluneční paprsky a černočerná tma, kdy budete rádi, když v některých momentech odhadnete, kde začíná zatáčka. Budu se opakovat, ale hráči původního DriveClub vědí, o čem je řeč.

Stejně tak nemohu zapomenout na velmi dobře zpracované zvuky jednotlivých motorek. Osedlat sice můžete pouze 12 superbiků (značek Yamaha, Ducati, Kawasaki, Honda či BMW) z jedné výkonnostní třídy, ale i to málo stojí za to. Akceleraci doprovází řev motoru, zatímco v zatáčkách není problém často slyšet kvílení pneumatik. Při výběru motorky se tak bude rozhodovat spíše podle vzhledu a preferencí značky, jednotlivé stroje se od sebe liší jen nepatrně. To je tak trochu škoda, větší výběr by nebyl na škodu.

Bohužel nelze DriveClub Bikes pouze chválit. Vývojáři zapomněli na větší kolize. Pokud se těšíte, že uvidíte svého jezdce válet se na vozovce, tak vás zklamu. Nic takového ve hře není. Kompletně chybí animace jakýchkoliv kolizí. Když narazíte málo, nic se neděje a jedete dál. Po větší ráně následuje jen logo hry a restart na trať. Stejně tak se nedočkáte žádného poškození motorky. Tyhle dvě věci zamrzí, i když chápu rozhodnutí. Sony chtěla zachovat nízké věkové doporučení, které říká, že DriveClub i Bikes mohou hrát děti od tří let. Pokud by v závodech byly kolize a byl by vidět jezdec válející se na asfaltu nebo v příkopu, tak by komise byla tvrdší a rating by šel strmě vzhůru.

Vývojáři vynechali jakékoliv animace kolizí. Neuvidíte tak jezdce válejícího se po asfaltu. Místo kolize následuje logo hry a restart na trať.

Nedostatek motorek chtějí vývojáři vyřešit dodatečným obsahem. Už 17. listopadu vyjde bezplatný update, který přinese dva nové stroje (Erik Buell Racing 1190RX a Erik Buell Racing 1190SX), šest nových eventů a tři nové trofeje. Časem budou následovat další přídavky.

Abych svůj názor na DriveClub Bikes shrnul. Jde o velmi povedené rozšíření původní hry, které přináší do akce jednostopé stroje. Těm nechybí adrenalin. Potěšil rovněž nový mód s dovednostními hrami. Oproti tomu zamrzí absence animací při kolizi, jen jedna třída motorek a stejné tratě jako v DriveClub. Vše ale vynahrazuje pocit z jízdy, postupné dávkování adrenalinu, chytlavá hratelnost a samozřejmě i grafické zpracování.

DriveClub Bikes se prodává jako expanze pro původní DriveClub za 409 Kč na PlayStation Store. Pokud nemáte DriveClub a chcete jen motorky, tak vás budou stát 549 Kč.

Driveclub Bikes

DriveClub Bikes sice recykluje původní DriveClub, ale to vůbec nevadí. Pocit z rychlosti motorek je jednoduše skvělý a v doprovodu s efekty hra pumpuje do žil pořádné dávky adrenalinu. Nemluvě o stejně kvalitní grafické stránce. Zamrzí akorát absence nových tratí a chybějící animace pro kolize.