Battlerite - recenze
Battlerite Recenze Battlerite - recenze

Battlerite - recenze

Redakce

Redakce

3

Tak trochu jiná masivně multiplayerová hra. Uspěje v konkurenci League of Legends a Doty 2?

Po roce v předběžném přístupu vyšla velmi slibná arénová mlátička, která již ve své beta verzi sklidila kladné ohlasy. Nyní je však oficiálně vydána, a tak se před nás staví zásadní otázka - udrží si své místo v již zajetém žánru, kterému kralují hry jako League of Legends nebo Dota 2?

Když jsem se o této hře dozvěděl a udělal si o ní průzkum, byl jsem nadšený. Battlerite je ve zkratce definicí toho, kvůli čemu je MOBA žánr tak zábavný. Celý tento pojem však formuluje z trošičku jiného hlediska: hra se zaměřuje především na akci, nikoliv na taktický aspekt žánru. V jednotlivých utkáních nenajdeme prvky jako levelování postavy, kupování předmětů nebo taktické plnění cílů. Možná to může vyznít, že se nejedná o hru v tomto žánru, opak je ale pravdou. Pořád jde o arénovou mlátičku, ve které si vybíráme svého šampiona, který má určité schopnosti a spadá do nějaké kategorie, je proti někomu silný a zase má své slabosti, kterých dovedou využívat jiní hrdinové.

Hrdinové, povolání a obsah - všeho dostatek

Kategorie, ze kterých lze vybírat jsou tři - melee, ranged a support. V nich bylo v době vydání obsaženo celkem 24 unikátních charakterů. Žádné hlubší rozdělení zde není, avšak variace je velká. Odlišnosti se nejvíce odrazily v hracím stylu, výdrži, silou dovedností a útoků. Bohužel, tyto věci se nedozvíme nikde v herním menu, jelikož postrádá jakékoliv hlubší členění, což je škoda. Každý hrdina je originální a nepřišlo mi, že bych narazil na někoho, kdo by působil dojem, že jsem za něco takového už hrál. Vyvážení mezi postavami je na dobré úrovni, nenarazil jsem na nikoho, kdo by měl navrch proti všem.

„Střety jsou rychlé, akční a většinou netrvají déle než 2 minuty. Tým, který jako první dosáhne tří bodů je vítězem celého klání.“

Co se obsahové složky týče, momentálně jsou k dispozici hodnocená a nehodnocená utkání v režimech 2 proti 2 a 3 proti 3. Střety jsou rychlé, akční a většinou netrvají déle než 2 minuty. Tým, který jako první dosáhne tří bodů je vítězem celého klání. Pravidla jsou jednoduchá, hratelnost velmi chytlavá a otevřená. Ovládání je pohodlné a nijak nebrání zážitku ze hry. Celkově mohu s klidným svědomím říci, že tento koncept je zvládnutý opravdu výborně, nemá omezení a díky absenci složitějších aspektů MOBA žánru se dá do Battlerite snadno naskočit.

Mimo klasických utkání se do hry postupně dostává také mód Battlegrounds, ve kterém již přichází cíle, které rozhodují o vítězství. Zážitek zůstává stejný - utkání v tomto režimu je svižné a zábavné, na rozdíl od tradičního módu ale značně prodlužuje délku jedné hry. Obsahu bylo ve hře v době vydání dostatek a již nyní víme, že bude v budoucnu přibývat.

Truhly a mikrotransakce - správná cesta?

Za dokončené hry dostáváme zkušenosti celkem dvou druhů, jednak pro postavu, za kterou jsme hráli, a také na svůj účet. Za levely lze dostat truhly nebo herní měnu. Tu pak můžeme utratit za hrdiny a kosmetické předměty: skiny pro postavy, vzhled zbraní apod. Přišlo mi, že tento grind model je trochu stereotypní a demotivační. Jediné, co hráčům dodává trochu motivace jsou denní a týdenní úkoly. Náplň bývá jednoduchá a vyžaduje odehrát určitý počet her za určitou třídu nebo vyhrát v daném režimu. Odměny jsou potom více než motivující a vyplatí se plnit úkoly. Získáte truhly s bonusovými předměty, případně herní měnu. Je to určitě i dobrá motivace, jak hráče přimět, aby hráli i za jiné postavy a zkusili jiné módy.

Battlerite je free-to-play, což znamená, že ve hře se nalézá i prémiová měna dostupná pouze za reálné peníze. Naštěstí si s ní můžeme dopřát pouze kosmetické předměty, které nemají žádný vliv na hratelnost. Vývojáři také nabízí balíček pro odemčení všech charakterů, a to i těch nadcházejících. Jedná se o zajímavou variantu, jak podpořit Stunlock Studios a de facto si tak „koupit” celou hru. Jsem rád, že se tento počin vyhnul trendu pay-to-win, jelikož ten zruinoval nemálo nových titulů a značek.

„Vizuál zkrátka funguje více než dobře, nepůsobí přehnaně ani minimalisticky a dokáže zapůsobit.“

Vizuálně vydařený kousek

Když jsem zapnul hru a dostal jsem se do menu a následně do zápasu, byl jsem mile překvapen. Svérázně stylizovaná grafika je opravdu působivá a barevná. Kreslený nádech textur úžasně umocňuje zážitek ze hry a dokresluje tak její jedinečnost. Velmi povedené jsou i animace, level design a různorodost prostředí, vzhledy hrdinů, a to i těch alternativních. Vizuál zkrátka funguje více než dobře, nepůsobí přehnaně ani minimalisticky a dokáže zapůsobit. I přes svojí konzistenci se nejedná o něco náročného na hardware, což je také plus. Dosáhnout vysoký framerate není žádným zázrakem ani na starších sestavách, a to ani při vysokém nastavení.

Zaslouží si Battlerite své místo na poli MOBA her?

Vracím se tak k dosud nezodpovězené otázce - může se tento nováček ucházet o čas hráčů společně s League of Legends nebo Dotou 2? Podle mého určitě ano. Battlerite je díky svému zpracování a hratelnosti opravdu unikátní záležitost, která bere to nejlepší z žánru, reprodukuje ho po svém, a to na výbornou. V době vydání měl titul více než dostatek obsahu i potenciálu se zakořenit. Uvidíme, zda této situace Stunlock Studios využijí. Myslím si, že si jejich počin zaslouží své místo a bůhví, třeba jednou i v profesionálním e-sportu.

Battlerite

Battlerite bere vše zábavné z MOBA žánru, zabaluje do osobitého kabátku a předává dál.

Osobitý vizuál