Bright Memory: Infinite Recenze Recenze Bright Memory: Infinite

Recenze Bright Memory: Infinite

Martin Pritula

Martin Pritula

22
Platformy Xbox Xbox Series X|S Windows PC

Plnohodnotná hra nebo jen další krátká technická demoverze?

Již před více než dvěma lety vyšla působivá technická demoverze vytvořená jediným vývojářem s názvem Bright Memory, která si odnesla velmi pozitivní ohlasy od hráčů i kritiků zejména za své vizuální zpracování. Právě díky tomuto úspěchu se původnímu vývojáři podařilo rozšířit svůj vývojářský tým o několik dalších zaměstnanců a práce na pokračování mohla začít. Ono pokračování dostalo podtitul Infinite a cílem tvůrců bylo učinit z něj plnohodnotnou hru s herní dobou přibližně tři hodiny, s od základu přepsaným příběhem a zásadně vylepšenou hratelností. Podařilo se ale drobnému studiu dostát vysokým očekáváním? Na to se podíváme v dnešní recenzi.

• Platforma: PC, na Xbox Series X/S vyjde později
  • Datum vydání: 12. 11. 2021
  • Vývojář: FYQD-Studio
  • Žánr: akční FPS střílečka
  • Herní doba: 1.5-3 hod.
  • Přístupnost: 18+
  • Prodejní verze: digitální
  • Cena: 16,79 € (Steam)

Podivná anomálie

Píše se rok 2036, je Nový rok a pohledná Shelia se právě probouzí z postele. Působivý pohled na ohňostroje nad futuristickou metropolí však nemá dlouhého trvání. Nad Zemí se objevila podivná anomálie a vaším úkolem je vše prozkoumat. Krátce na to jste tak přemístěni za hranice města a přemíra akce může začít.

Oproti původní Bright Memory došlo k citelné změně zasazení a čínské prostředí zde na vás opravdu dýchne z každého rohu. Podíváte se do vesnic v těsné blízkosti pobřeží, ale i do bambusových lesů a větších měst. Jen zamrzí, že v upoutávkách ještě nedávno prezentované hratelné úrovně v metropoli se vůbec nedostaly do finální hry, stejně jako některé modely nepřátel. Není to však působivě vypadající prostředí, kde hra kraluje nejvíce, neboť tím nejlepším je samotná hratelnost. Ta působí stejně svižně, jako kdykoliv předtím (s výjimkou velmi nezáživné stealth mise) a znovu se tak můžete za pomocí výrazných úskoků téměř bleskovou rychlostí klouzat po celých herních arénách. To vše doprovází zběsilá akce, kdy kombinujete speciální útoky pěstí a mečem (kterému se rozhodně nevyhnou ani vzdálení nepřátelé) s palnými zbraněmi, které zde nalezneme celkem čtyři. Pistoli, útočnou pušku, brokovnici a odstřelovací pušku, přičemž všechny jmenované zbraně nabízí ještě možnost střelby speciální municí, která nejen, že je doprovázena odlišnou animací, ale také je podstatně silnější. Za hratelnost se, zejména ve druhé polovině hry, kdy již máte dostupný veškerý arzenál, nemusí autoři vůbec stydět. Jen je škoda, že samotná kampaň skončí dříve, než se vůbec stihnete s hratelností naplno seznámit, čímž se dostáváme k příběhu.

Příběh Infinite byl od začátku přepracován, ovšem jeho kvalitám to bohužel nepřidalo vůbec nic. Zápletka je naprosto otřesná, postavy si nebudete pamatovat už několik minut po skončení hry a celkově se jedná o opravdu výrazný podprůměr. Velká část těchto problémů je zřejmě způsobena krátkostí kampaně, kdy přibližně jedna a půl až dvě hodiny dlouhý první průchod prostě nedává vývojářům dostatek prostoru a i Infinite tak opět působí jen jako krátké technické demo. Nejzajímavější částí hry, která však není nijak blíže vysvětlena, jsou tak anomálie počasí, při kterých dochází k prolínání dvou světů, díky čemuž narazíte kromě nepřátel humanoidních i na nepřátele, jejichž design čerpá mnohé z čínské mytologie.

Úchvatný vizuál a nevydařený technický stav

Už původní Bright Memory si odnášela velmi pozitivní ohlasy na vizuální zpracování a nejinak, tedy vlastně ještě lépe, je tomu i u Infinite. Už na začátku kampaně jsem si bez nadsázky připadal, jako bych hrál jakousi alternativu Crysis vytvořenou na Unreal Enginu 4 opravdu malým vývojářským týmem. Většina prostředí vypadá opravdu parádně, dobré péče se dočkali i postavy a drobný tým tak odhalují jen tristní animace obličejů, což však vzhledem k jejich nečastému výskytu na celkovém dobrém dojmu neubere. Za vyzdvihnutí jistě stojí i velmi zdařilá implementace RTX a DLSS.

Co se týče ozvučení, dabingu a hudby, tak zde bych vše označil za průměrné.

Na rozdíl od vizuálního zpracování již bohužel nelze kladně hodnotit technický stav hry. Během přibližně hodiny a půl dlouhé příběhové kampaně mi hra čtyřikrát spadla, přičemž jednou dokonce došlo k poškození uložené pozice a já tak musel restartovat celou kapitolu. Dalším problémem byla rozbitá úvodní cutscéna, kdy jsem se v letounu zjevil výše, než bylo zamýšleno, takže byl jasně patrný okraj mapy (vše je zachyceno na třetím snímku níže) a setkal jsem se i se zaseklými protivníky v prostředí a s prolínáním textur. Hra zkrátka nepůsobí zrovna vyladěně a drobný odklad by jistě vývojářům v tomto směru pomohl.

Zda se dočkáme dalšího pokračování či úplně jiné hry od těchto vývojářů je v tuto chvíli nejisté. Nejen díky prodejnímu úspěchu původní demoverze i Infinite však pevně věřím, že jsme o studiu FYQD neslyšeli naposledy. Potenciál v této značce, zejména díky vizuálnímu zpracování a hratelnosti, totiž rozhodně je.

Hru si můžete zakoupit ve službě Steam. Na konzole Xbox Series X/S vyjde brzy, přesné datum vydání zatím oznámeno nebylo.

[sc name="reklama_lynx" ]

Bright Memory: Infinite

I plná verze hry bohužel působí jen jako další krátké technické demo, které stahuje problematický technický stav a špatně napsaný příběh. Po vizuální stránce hra působí velmi dobře, ovšem i tento dojem srážejí neuspokojivé animace a mimika postav. Tak jako tomu bylo u demoverze, i tentokrát zůstává zdaleka nejlepší částí hry rychlý a zábavný soubojový systém. Hra bohužel končí krátce poté, co se s ovládáním plně sžijete.

Vizuální zpracování
Poměrně zábavný soubojový systém
Velmi krátká herní doba