Final Fantasy XIII-2 – legenda se vrací
Speciály Final Fantasy XIII-2 Článek Final Fantasy XIII-2 – legenda se vrací

Final Fantasy XIII-2 – legenda se vrací

Daniel Kremser

Daniel Kremser

2

Neházejme Final Fantasy po jedné špatné hře do odpadkového koše. Tahle značka má totiž stále co nabídnout a v L.A. se prezentovala jen tím nejlepším způsobem.

Reklama

Když se řekne "japonské RPG", jen málokoho nenapadne nesmrtelná série Final Fantasy. Ano, to je ta věc s poměrně chaotickým číslováním, kterému rozumí jen skalní fanoušci. Pojďme ale pro tentokrát tyto lapálie, stejně jako nepovedené MMO, hodit za hlavu a užít si nefalšovanou porci téhle japonské legendy.

Dvojka jak se patří

Ukázky se v Los Angeles chopil sám producent Motoru Toriyama a bez zbytečného vykrucování a chvástání se pustil rovnou do připraveného dema. To začalo efektní cut-scénou, která nám představila novou postavu jménem Noel a jeho růžovovlasou společnici Serach. Po filmečku následovala pro sérii typická šarvátka s pár potížisty. Podle očekávání jsme si prohlídli docela květnatá komba s dvojicí mečů a ke konci samozřejmě nesměl chybět boss. Tím nebyl nikdo menší, než obr Atlas, a že nebyl zrovna krotký snad ani nemusíme zmiňovat. Ještě, že hrdinům na pomoc přispěchal Moogle, který Serach posloužil jako zbraň.

Bojování zůstává při starém

Během boss fightu jsme si nemohli nevšimnout soubojového systému, který se oproti FF XIII téměř nezměnil. Základním kamenem úspěchu je znovu přepínání mezi útočným paradigmatem, které nám umožní větvit na sebe zkázonosná komba a tím obranným, kterým naopak blokujeme a jež nám taktéž doplňuje ztracené zdraví.

Naopak novým elementem v bojových sekvencích je takzvaný Live Trigger. V podstatě se jedná o převlečené quck-time události. Demo tuto funkci využilo jen jednou, a to když jsme potřebovali vztáhnout z Atlasovy paže zaseklý meč. Zajímavě ovšem zní proměnlivost hry v závislosti na tom, jak úspěšní v mačkacích pasážích budete. Kdybychom tedy meč třeba nevytáhli, mohly by se následující události ubírat trochu jiným směrem. Všechno se však nakonec zvládlo bez větších problémů, a tak obr velice rychle zmizel v nenávratnu.

Fantastické prostředí

Vývojáři si ale uvědomují, že souboje nejsou všechno, a tak patřičně vylepšili i grafiku. Jen o pár okamžiků dále se nám naskytl pohled na úchvatnou scenérii do půlky ve vodě ponořených ruin. Navíc musíme vyzvednout nebývale zpracované počasí. Například při dešti se každá kapka realisticky rozprskne a dotvoří již tak dokonalý dojem. A co teprve blesky!

Nic tady ale není jen na okrasu, a tak se vydáváme ruiny prozkoumat. Pokud bude hráč opravdu pozorný, může objevit nespočet tajných lokací se zajímavými bonusy. Než jsme však něco objevili my, vrátil se náš starý známý potížista. V podobných chvílích hra staví před hráče důležitou volbu. V tomto konkrétním případě bylo nutné se rozhodnout mezi přímým střetem, nebo úskokem spočívajícím v nalezení přístroje, jež by Atlase zneškodnil. Jelikož naše parta nebyla ani zdaleka dostatečně nabušená, rozhodli jsme se pro trocha mravenčí práce. Než jsme ale mohli dojít k výsledku, obr znovu vystrčil růžky a tentokrát nás skrze vír vtáhl do jakési sub-reality podobné vesmíru.

Třeba je i mozkových závitů

Jediná cesta z problému vedla skrze vyřešení pár jednoduchých hádanek, jež byly založeny na červených plošinkách poletujících prázdnotou. Problémem bylo, že pokaždé, když na nějakou postava vstoupila, za pár okamžiků zmizela. Nutným tedy bylo vše dobře naplánovat, ale jakmile to jednou dostal člověk do oka, šlo to jako po másle.

Samozřejmě ale plošinky nepředstavují jediný typ logických oříšků. Toriyama prozradil, že podobné vložky budou docela časté a jejich náplň se bude dynamicky měnit. Ostatně se ve hře vyskytují především kvůli rozbití stereotypu, takže by samy neměly být stereotypní.

My chceme víc!

Samotný závěr dema se točil okolo epického boss fightu s Atlasem, který jsme pochopitelně s pomocí v ruinách ukořistěné zbraně hravě zvládli. Motoru si však připravil ještě jednu neplánovanou ukázku. Zcela nečekaně se na obrazovce objevila hlavní hrdinka Lightining a její antré bylo vskutku působivé. Přeci jen přílet s dosednutím přímo na koně Odina nevidíme každý den. Bohužel jsme se ale nedočkali boje ani ničeho podobně dramatického. Dostalo se nám pouze ukázky, v níž hrdinka prchá před obrovitým a nebezpečným Bahamutem. Ovšem i během těch pár okamžiků jsme si stihli všimnout, že Lightining má na rozdíl od protagonistů první ukázky mnohem větší zdraví.

Toriyama to zdůvodnil jejími hrdinskými činy v předchozí hře. Vzhledem k tomu, že již jednou zachránila svět, má Lightining mnohem silnější schopnosti a bude začínat na mnohem vyšší úrovni, než ostatní. Ve Square Enix věří, že to všechny fanoušky světa Final Fantasy náležitě nadchne.

Silnější, než kdy dříve?

Final Fantasy se zase předvádí jen v tom nejlepším světle. Obzvláště možnost vydat se vícero cestami kvitujeme s ohromným aplausem. Pět oslavné ódy na grafiku nebo soubojový systém pak ani nemá cenu, stejně to už každý zná. Tohle je prostě hra, která dá všem zapomenout na pošlapání značky s tím tolik špatným MMORPG.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama