Vyzpovídali jsme jednoho z vývojářů hry Hitman 2
Speciály HITMAN 2 Článek Vyzpovídali jsme jednoho z vývojářů hry Hitman 2

Vyzpovídali jsme jednoho z vývojářů hry Hitman 2

Filip Němec

Filip Němec

1
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Nejen o novém Ghost režimu a dalších novinkách jsme si povídali s vývojáři Hitmana 2

Reklama

Náš výlet do Londýna nebyl pouze o hraní nového Hitmana, dostali jsme také možnost vyzpovídat jednoho z vývojářů. Povídali jsme si o novém Ghost módu a jeho zákonitostech ale také o dalších novinkách, které Hitman 2 přináší. Podařilo se nám také zjistit, proč autoři nakonec upustili od epizodického vydávání.

Mám za sebou výživnou ukázku z nového Hitmana a rád bych se bavil o nových prvcích ve vaší sérii. Co je podle vás největší novinkou, na co jste opravdu pyšní?

Myslím, že největší novinkou je Ghost mód, který přináší do série online multiplayer, kdy můžete hrát proti svým přátelům… No, nebo také ne, podle toho, jak se bude souboj vyvíjet. Je to pro nás velká věc, protože Ghost mode přináší nový způsob hraní. Možná to přitáhne nové hráče a ti stávající naopak dostanou úplně nový pohled na to, jak se dá Hitman hrát.

Ghost mód jsem si zahrál jen krátce, můžete ho blíže popsat? K čemu je například ona Ghost mince?

Ghost mód je 1 vs. 1 kompetitivní online režim, kde hrajete proti dalšímu hráči a dostáváte body za eliminaci cílů a naopak body ztrácíte za zabíjení ostatních postav, to je to hlavní. Máme tu systém tzv. ghost truhel, kdy se v truhle nachází různé předměty a když si jeden z nich vezmete, druhý hráč už si tento předmět vzít nemůže.

Ghost mince je jedním z předmětů, které jsme pro tento režim vyvinuli, ale možná jich bude ještě víc. Režim se odehrává v oddělených realitách, kdy se můžeme navzájem vidět, ale ne ovlivnit. Ghost mince však může interagovat se světem obou realit, takže pokud hodím minci třeba na stráž v mé realitě, upozorním tím i tutéž stráž v realitě druhého hráče. Jedině tímto způsobem tak lze interagovat se světem druhého hráče a nabízí se tak velká škála strategií, kdy můžete minci hodit třeba na cíl, který si tak může všimnout, že na něj váš oponent právě útočí a podobně.

Ghost mince najdu v truhlách?

Ne, v této verzi hry každý hráč začíná s jednou mincí, ale všechno ostatní vybavení jako převleky nebo zbraně, to vše je v truhlách.

A dualita oněch truhel spočívá v tom, že pokud já v truhle uvidím samopal a rozhodnu se vzít si ho, můj protihráč si ho už vzít nemůže?

Přesně tak. Takže když se dostanete k truhle, vybíráte si nejlepší věc pro sebe anebo věc, kterou nechcete, aby si vzal váš soupeř. Takže ne vždy je to, co si vezmete, pro vás nejpřínosnější, ale raději si to vezmete vy, než aby to získal protihráč.

Takže je tu více strategií, jak ke hře přistupovat.

Určitě.

Čím déle jsem Ghost režim hrál a čím více si o něm povídáme, napadají mě nové strategie, jak k němu přistupovat, přitom z počátku vypadala hratelnost dosti přímočaře.

Je to tak. Čím více budete hrát, tím více různých způsobů si vymyslíte a co je obzvláště zajímavé, obsah beden není nikdy stejný, takže každá hra je v podstatě jiná. Jednou v ní najdete odstřelovačku a jindy zase pánev, takže je jasné, že tomu budete muset uzpůsobit svůj styl hraní.

Když jsme u toho obsahu truhel, jednou jsem našel muffin. Můžete mi, proboha, vysvětlit, k čemu je?

No jasně, muffin. (smích) Muffin má mnoho využití, můžete ho třeba otrávit.

Aha, tak to mě vůbec nenapadlo. Já ho prostě hodil…

Jo, tak to byla chyba. I když můžete ho jen někam hodit a použít k odlákání pozornosti, ale má i další využití. Za sebe však musím říct, že muffin je asi nejmíň užitečná věc ve hře.

Pojďme se chvíli bavit o nových mapách. Jsou větší nebo třeba detailnější než v předchozí hře?

Mapy v Hitman 2 jsou hodně velké. Ty, které jsme zatím představili, tedy Miami a Columbie jsou opravdu velké mapy ale máme i takové, jež nejsou zase tak velké. Bez ohledu na velikost se však vždy snažíme o prostředí, které je hodně detailní a nabízí velké množství možností, rozličných postav a také více druhů prostředí. Třeba Columbie má hned několik biomů, kdy jste jednu chvíli uprostřed vesnice a za moment se plazíte v polích. Nemáme vlastně moc prázdného prostoru, všude se něco děje, což je na jednu stranu dobře, ale když jde do tuhého, není to vždy výhoda.

Vymysleli jste nějaké nové způsoby či nové strategie jak eliminovat jednotlivé cíle? Nové předměty a podobně.

Rozhodně máme hodně nových předmětů. Přidali jsme do hry například granáty, takže můžete použít flashbang pro odlákání pozornosti nebo omračující granát pro znehybnění cíle. Máme taky hodně variant zbraní na blízko, tedy různé nože, šroubováky a podobně. Máme i předměty, které se vztahují přímo k dané lokaci, takže v Columbii můžete najít třeba kost se zbytky masa, která je rozhodně víc užitečná, než to může vypadat.

Příjemně mě překvapila umělá inteligence. Dělali jste nějaké úpravy oproti předchozímu dílu?

Jo! Změny jsou dvojího druhu. Jednak jsme vylepšili animace, ale také zejména to, jak AI reaguje na určité podněty. Upravili jsme i chování v boji, stráže se tak nyní umí lépe krýt a střílet z poza krytu a jsou více investigativní, pokud třeba něco uslyší kolem sebe. Co jsme také upravili je to, že v předchozí hře byla AI hodně dobrá ve střelbě. Stačilo pár ran a bylo po vás. To jsme teď mírně změnili, takže se stane, že občas může protivník minout. Pokud se dostanete do problémů, pořád máte malér, ale máte o něco větší časové okno pro útěk. Myslím, že hra teď působí trošku více férově.

Všiml jsem si také, že NPC postavy působí více živě a přirozeně, ať už jde třeba o barmany v baru nebo rybáře u vody.

Určitě, udělali jsme mnoho úprav, takže jednotlivé postavy se teď chovají více přirozeně. V Miami pokud se třeba podíváte do davu fandících lidí, uvidíte, jak se drží kolem ramen nebo se drží za ruce a vypadají více živě a také se chovají více přirozeně, pokud jde o interakci mezi sebou nebo v rámci lokace, kde se nachází.

Myslím, že jsem měl možnost zahlédnout novinku v podobě “obrazu v obraze”, to je něco úplně nového, že?

Ano, v druhém díle máme hodně novinek a jednou z nich je právě tato možnost vidět co se stalo na místě, kde zrovna nejste. Novinkou podobného rázu jsou pak videokamery, které vás mohou nahrávat a pokud použijete svůj instinkt, můžete kamery předem zahlédnout nebo sledovat kam vede jejich zdroj a vypnout je, abyste kolem nich mohli projít.

Dokonce mohu nahrávku i zničit, jak jsem se mohl sám přesvědčit.

Přesně tak, záznam jde i zničit, ale má to význam pouze v případě, že za monitorem někdo neseděl v momentě, kdy jste kolem kamery prošel, pak už by bylo pozdě, protože by po vás bylo vyhlášeno pátrání.

Z dalších novinek pak máme nově také tři úrovně obtížnost, zatímco v prvním díle byla pouze jedna. Od zvolené obtížnosti se pak bude odvíjet například to, že pokud rozstřelíte nějakou bezpečností kameru, na vyšší obtížnost bude okamžitě někdo pátrat po tom, co se stalo.

Hrál jsem na PlayStationu 4 Pro - budete mít nějaká vylepšení pro PS4 Pro a Xbox One X?

Pro první díl jsme něco takového měli a co se týče druhého dílu, na něčem podobném pracujeme, ale zatím nemám potvrzeno, že se tak opravdu stane.

Poslední otázka je s mírným ohlédnutím zpět. Proč jste se rozhodli ustoupit od epizodického vydávání?

Měli jsme pro to dva důvody. Tím prvním byla značná část hráčů, kterým se tento přístup nezamlouval. Bylo dost i takových, kteří byli naopak spokojeni, ale rozhodně to nejde říci úplně o všech. Druhým důvodem je pak příběh, který je v druhém díle opravdu dobrý a přišlo nám, že nejlepším způsobem jak ho vyprávět bude vydat celou hru najednou.

Skvělé, to je ode mě vše, díky moc za rozhovor.

Bylo mi potěšením.

Hitman 2 vyjde 13. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama