profile-image

Rapier

Pavel Ondruch
Registrace 15. 12. 2016
ID 1903125673
Level 1
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100
Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Články

Dojmy z hraní Comanche: Conflicts

Dojmy z hraní Comanche: Conflicts

Jak se povedl první kousek z dílny brněnských Ashborne Games?

19. 4. 2021 20:00
12
The Keep - po letech na PC

The Keep - po letech na PC

Jak se povedla PC verze dungeon crawleru The Keep od českého Cinemaxu, který vyšel už v roce 2014 na Nintendo 3DS?

5. 7. 2017 10:40
1
Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů

Výlet do historie a současnosti leteckých simulátorů

Letecké simulátory nejsou mrtvým žánrem. Přesvědčíme vás o tom.

26. 3. 2017 14:50
24

Komentáře

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
9. 12. 2022 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Jako roční majitel PS5 verze s mechanikou to vidím úplně stejně! Kupováno jen kvůli GT7, už na ní jen utírám prach + sem tam aktualizace. Nejspíš by se dala stále prodat za nákupní cenu. Cross-gen hry tenhle jinak výborný HW od AMD nedokážou využít zdaleka naplno, bohužel platí i pro XSX, ale tam je větší diverzita her a především Microsoft Flight Simulator 2020 (ovšem jen na Xbox Series), jenž je přesně ten next-gen titul co zmiňuješ a který chybí na PS5. Též je fajn, že vývojáři Forza Motorsport 8 se nechali slyšet o podpoře jen pro Xbox Series. Ovšem naznač PS komunitě anebo CZ herním novinářům, že není na PS5 co hrát a uvidíš jak to schytáš. :) Jinak souhlas, není nad PC.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
19. 10. 2022 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ondro u Tvojí sestavy (věř nebo ne) je výrazný bottleneck na straně CPU. Intel Core i7-4790K je CPU čtvrté generace (Haswell) bez ohledu na písmeno K v názvu, a bez ohledu na kolik jej přetaktuješ Mhz je už dnes beznadějně zastaralé, samozřejmě stále lepší než např. AMD Phenom II X4 3,8-4Ghz na kterém lidé dodnes hrají nové hry. Jen za poslední 3 roky (od vydání Ryzen 3000 series) CPU udělaly takový mezigenerační skok, že cokoliv staršího je dnes prakticky za zenitem. AMD i Intel výrazně zvýšili IPC, cache + frekvence + novější architektura + novější a rychlejší čipsety + rychlejší DDR4(5) RAM. Adekvátní CPU k dané GPU GTX 1080 Ti je min. Ryzen 3000 series, nebo jeho ekvivalent od Intelu. Cokoliv staršího bude bottleneck pro GPU. Můžeš se mnou nesouhlasit ale tohle je prostě fakt. Propady mohou být způsobeny špatnou optimalizací hry a dost možná skutečně i jsou ale v Tvém případě se na tom velkou měrou podílí technologicky i výkonnostně zastaralé CPU. Mám Ryzen 3700X + X570 chipset + 32GB DDR4 3600Mhz (3 roky stará sestava) a CPU rozhodně není brzdou poměrně výkonné RX 5700 XT 8GB (která je dokonce pokud pomineme RT+DLSS kombinaci rychlejší než novější RTX 3060 12GB), což je defacto téměř stejně výkonná GPU (v hrubém výkonu) jako GTX 1080 Ti bez ohledu na 7nm a celkově novější architekturu RDNA 1.0. PS: před výměnou celé sestavy jsem cca 10 let fungoval s Intel Core i5-2400 3,8Ghz all cores + MB s Intel P67 chipset + 12GB DDR3 1600 Mhz + Pascal GTX 1060 6GB a užíval si neuvěřitelné propady fps v simulátoru DCS World který je známý svými nároky na HW. Jen po výměně MB+CPU+RAM fps stouply na 2-3 násobnou hodnotu se stávající Pascal GPU, nemluvě reálně o eliminaci "náhodných" propadů fps z 50-70 na 10-20. Nevěřil jsem vlastním očím! Člověk má tendenci sám sebe přesvědčovat, že upgrade CPU+MB+RAM není nutný ale opak je pravdou! Lidé mají často výkonné GPU (klidně i o 2-3 generace novější) a k tomu starší a slabší CPU. Tato kombinace je technicky možná, ovšem daní za ní je cena v podobě výrazných propadů (min. fps) v náročných scénách a detailech + nižších max. fps, protože GPU jede na půl plynu.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
14. 8. 2021 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autore. Napsat senzační nadpis, že se RX 6600 XT nepovedl je trochu tendenční nemyslíte?! Taky bych mohl říct (a zcela oprávněně), že se RTX 3060 (12GB) moc nepovedla, protože sotva dotahuje na výkon mé 2 roky staré RX 5700 XT (8GB). A že má Ray Tracing (RT)? Nebo DLSS 2.0? Co má jako být? Dnes jsou to reálně celé 2, respektive 3 hry u kterých bych si RT opravdu užil, a to jmenovitě: Cyberpunk 2077, Control (nejsem tak zcela cílovka, ale dal bych hře šanci) a Metro Exodus (post-apo střílečka, budiž, téma mě zaujalo, a to se počítá). V okamžiku kdy vyjde update The Witcher 3 pro nové konzole s podporou RT a předpokládám, že se to týká i PC, kde už Cyberpunk podporuje RT na RX 6000 řadě, zde bych si dovolil říci, že už jsou na PC/konzolích celé 4 hry kde bych rád viděl, respektive hrál hru s Ray Tracing on. Ubisoftí WDL nebo nový Bethesda Doom nepočítám, protože ani jedna z těch her mě nezaujala. První jsem s RT ON na Xbox Series X zkoušel, a po počátečním nadšení hru odinstaloval. V jednom s Vámi souhlasím. Ceny nových GPU jsou úplně mimo mísu, a platí to jak pro AMD, tak pro Nvidia. RTX 3060 Ti je určitě lepší volbou, u RTX 3060 bych ovšem brzdil. Ta se na 3060 Ti nechytá nikde. PS: doporučuji zhlédnout celé video na HW Unboxed. Najednou zjistíte, že v některých hrách nepovedená novinka od AMD má vyšší nejnižší fps než konkurence. Překvapivě tenhle parametr je pro hráče důležitější, než max. fps, kterou vidíte v závěrečných grafech. Kamarád z fa. koupil RTX 3060 12GB celý nadšený, a já mu na to říkám: Tak jako dobrý no. Dostal jsi se po dvou letech na výkon GPU jakou už mám dávno doma, ale uznávám na rozdíl ode mě máš dnes již použitelný bonus: RT v Cyberpunk 77 + RT v budoucím update pro The Witcher 3 (slíbeno letos 2021). A to se počítá, jinak nic moc. PPS: každopádně závěr z HW Unboxed video je opravdu sympatický: RX 5700 XT zraje jako víno. V 1440p, min. fps jen 2 minus a max. fps jen 1 munis proti RTX 2070 Super, ale nebývalo tomu tenkrát... rozdíl býval okolo 15-20% ve hrách.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
19. 4. 2021 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Troll Norris Nezbývá mě nic jiného než souhlasit. Comanche 3 byl jednoznačně trefa do černého, Comanche 4 mě také přišel jednodušší. Osobně bych raději viděl simulátory jaké kdysi dělali mistři řemesla z Digital Image Design: EF-2000, F-22 ADF/TAW nebo z dílny Jane's: IAF, USAF, WW2 Fighters, USNF nebo Razorworks série Enemy Engaged: Apache Havoc/Comanche Hokum, a nebo Digital Integration: Apache, Hind, F-16. Tedy hry kde hráč nemusí strávit desítky hodin studiem manuálu a zkoušením postupů ale přitom byť se zjednodušenou avionikou, zbraněmi, letovým modelem, apod. má hráč stále pocit že hraje regulérní letecký simulátor. Protože má k dispozici briefing s mapu, fotky cílů, waypointy, atd. Virtuální pilot si může sám vybrat zbraně do mise. Avionika je značně zjednodušena ale stále poskytuje základní prvky jako režimy radaru (AG, AA, mapování země), rádio atd. Pilot má možnost ovládat wingmany. Z nějakého důvodů se vývojáři vyhýbají leteckým simulátorům a přitom nikdo nežádá aby se jednalo o hyper realistický letecký simulátor jako DCS World. Podle mě zde existuje mezera na trhu ale nenajde se očividně vydavatel, vývojář který by se ji pokusil zaplnit.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
19. 4. 2021 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Díky. Nejedná se tak úplně o recenzi protože hra je stále v early access na steamu a kdo ví zdali vývojáři nakonec nepřidají ještě něco navíc co nemají v plánu.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
19. 4. 2021 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sypačenkos Vzhledem k tomu jak málo vychází leteckých simulátorů, které nejsou jen ultra-realistické simulace vyžadující desítky, respektive spíše stovky hodin jako např.: DCS World nebo naopak úplné letecké arkády, je téměř zázrak když vyjde solidní letecká hra byť v mých očích (dlouhodobého hráče leteckých simulátorů) tak úplně nedokázala naplnit potenciál.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
19. 4. 2021 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jvempire Díky jsem rád že se článek líbil. Létat s joystickem lze, pravděpodobně by to vyžadovalo přemapovat HAT klobouček na rozhlížení. Lítání s joystickem mi subjektivně přišlo složitější kvůli jiné citlivosti vstupního zařízení. Je docela možné že vývojáři ještě joysticky a HOTASy doladí ke spokojenosti virtuálních pilotů. Pilotáž Comanche na joysticku vyžaduje více plánovat každý manévr, nicméně precizní let (čistý průlet) není úplně jednoduchý ve vysoké rychlosti ani na myši a klávesnici. Obzvláště pokud má pilot kolem sebe stísněné prostory kaňonu a např. při aktivování maskování vrtulníku nesmí hráč zavadit ani trochu o terén nebo cokoliv jiného, v opačném případě ztratí dočasně výhodu krytí a musí počkat několik sekund než ji bude moci znovu využít. Těch několik sekund je v kritické situaci kdy již byl vrtulník poškozen palbou pekelně dlouhá doba. :)

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
14. 3. 2018 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @M1L4N

Souhlasím. Dirt 4 je Rally simulátor, a to obzvláště na gamepadu, WRC 7 je vemi slušná arkádová Rally.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
7. 3. 2018 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Razzak

To je sice pravda ale např. v Forza Motorsport 7 na PC není split screen, zatímco na konzoli si můžeš zahrát lokálně s přáteli. Takže to není úplně totéž.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
26. 2. 2018 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @romando

Může být. Tady je návod na edici co se u nás dala běžně koupit před léty. A pochopitelně funguje to i pod Windows 10: [ odkaz ]

1. Going to install Age of Empires plus Expansion Pack, without Administration rights or compatibility mode

2. Download from Internet the Age of Empires Upatch, a fan patch to update the games with higher resolutions and so on and it fixes some compatibility issues, than run it normally. Follow the instructions

3. Go to the Programs and Features window from Windows 10 (you can find this menu in the applications menu of the settings) and activate everything under "legacy components" with DirectPlay , wait a second

4. Start the game

Zdroj: [ odkaz ]

Nebo stačí mít doma starší PC s Windows 95/98/ME a máš vystaráno.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
26. 2. 2018 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím jak vy ale mám doma někde placku AoE 1+2 se všemi datadisky. Mám odzkoušeno, že to lze naistalovat a rozjet na Windows 7, 8. 1 a velmi pravděpodobně i ve Windows 10 (musel bych to znovu zkusit, už je to dlouho co jsem to naposledy instaloval) . Za mě je tento remaster naprosto zbytečný.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
19. 12. 2017 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @bejvalo

Nevlastním, je to dost nákladné. Jsem si vědom potenciálu jaký to má. Vím, že do DCS existuje WWII Assets Pack vesměs s pozemními jednotkami s výjimkou B-17 a samostatné moduly: BF-109, FW-190, P-51 a Spitfire ale pokud se nepletu, tak stále platí, že lepší Bitvu o Británii si nezalétáš. K dispozici máš éra z té doby a pak mapu severní Francie, kanálu, Londýna a části Anglie.

DCS Normandy obsahuje "jen" mapu Normandie (Francie) , jasně že skvělou, i výběr letadel odpovídá rokům 1944-45. Nepochybuji o tom, že hlediska simulace letadel (příklon k maximální realitě) je na tom DCS lépe.

Určitě DCS WW2 World má dlouhodobě před sebou perspektivu stát se v budoucnu jedničkou.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
18. 12. 2017 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

IL-2 COD Blitz je simulátor. Na hraní bych určitě doporučoval min. joystick s kroutícími pedály, lépe HOTAS a samostatné pedály. Srovnání s War Thunder není na místě, WT je arkáda bez ohledu na to zdali máte režim simulace nebo ne.

Ti kluci z Team Fusion na tom makali několik let a snažili se opravit všechny ty chyby co tam Oleg (autor původního IL-2 Sturmovik) se svým týmem nasekal po vydání. A, že jich bylo, o brutálních HW nárocích v době vydání nemluvě. Jistě multiplayer zatím není ideální (lagy) ale to vše by měli vývojáři opravit.

Momentálně není možno létat lepší Bitvu o Británii, leda, že by někdo chtěl retro, tzn. Rowan Sofware a jejich vynikající Battle of Britain.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
26. 11. 2017 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žádný z původních Sturmoviků, tzn. IL-2 Sturmovik, IL-2 Sturmovik Forgotten Battles, Pacific Fighters, IL-2 Sturmovik 1946, IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover, nezobrazoval nikdy tělo pilota při pohledu z kabiny letadla.

Gaijin Entertainment IL-2 Sturmovik Windows of Prey (Birds of Prey) je úplně jiná hra, než původní čistě PC Sturmovik od Olega. War Thunder vychází de facto z IL-2 Sturmovik Windows of Prey (Birds of Prey) .

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
17. 10. 2017 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pravděpodobně letos nedám žádnému závodnímu titulu přednost a pokud přeci jen, tak spíše Project Cars 2. Forza Motorsport 7 demo mě přišla vizuálně skvělá, ale jako majiteli stále nedohrané Forza Motorsport 6 tak trochu zbytečná a ani dynamické počasí není důvod pro koupi.

GT Sport je prakticky čistě online záležitost, opravte mě pokud se pletu ale klasická offline kariéra tak jak jí prezentoval GT 6 zde prostě není a nebude, takže nejspíš vynechám. Původně jsem si chtěl pořídit PS4 a marně roky čekal na GT, teď když tu GT je. tak se nemohu zbavit dojmu, že tomu stále něco chybí.

VR je pochopitelně stále v plenkách.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
30. 3. 2017 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @bejvalo

Nic co by jsi nevěděl.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
29. 3. 2017 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gran Turismo byla hra kvůli které jsem si chtěl koupit svou první PS, jenže Polyphony jak "naschvál" vydali GT6 na už tehdy zastaralou PS3. Ať už to byl marketingový tah jak zvýšit prodeje PS3 nebo cokoliv jiného bylo to tenkrát pořádné dilema.

A tak jsem nakonec zakoupil konkurenční Xbox One S s Forzou Motorsport 6 + Forzou Horizont 2/3 kde se dalo vsadit na jistotu.

Vědět tenkrát, že další GT vyjde až o mnoho let později na PS4, nejspíš bych PS3 koupil. Nyní je na PS4 spousta dobrých her ale pro mě osobně je hlavní tahák Gran Turismo. Ovšem pokud bude opravdu bez kariéry...to bude znovu dilema.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
29. 3. 2017 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Arvaer

O něco podobného se pokusili bývalí programátoři z DID (v té době už odkoupení RAGE) v jejich posledním leteckém simulátoru Eurofighter Typhoon do nějž celá řada hráčů, co hrála původní EF 2000, vkládala velké naděje. Dokonce jeden z vývojářů po létech sám přiznal, že chtěli mít simulátor ještě více přístupný široké veřejnosti a tak tam naimplementovali "jakýsi život na základně" aby hráč měl pocit, že lítá za konkrétního (ne anonymního) pilota (z mnoha dalších) , který když umře tak ho jednoduše nenahradíš dalším anonymním pilotem někde z letky. Upřímně nedopadlo to tak úplně, jak si tvůrci představovali. Ale můžeš si to zkusit zahrát a sám si tak udělat názor. Třeba se Ti to bude líbit.

Ostatně více si můžeš přečíst zde: [ odkaz ]

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
27. 3. 2017 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @bejvalo

Tak předně, okolo původního Microprose Falcon 4. 0, alias okolo jeho následovníků: Falcon Super Pack 1-4, Free Falcon, Open Falcon a nejnovějším Falcon BMS se točí celá řada lidí včetně řady bývalých pilotů. Komunita má k dispozici reálné operační manuály USAF, a dle nich je simulátor maximálně věrně zpracován. Ano, v případě Falcon BMS se nejedná o komerční produkt jako v případě Eagle Dynamics DCS A-10C, ale je nutné si uvědomit, že ve Falconu máš např. radar a všechny jeho režimy. Ovládat stíhačku F-16, respektive její avioniku je tudíž těžší, než ovládat avioniku bitevníku A-10C. Ve Falconu funguje také každá páčka v kokpitu, všechny ty věci, co pravděpodobně znáš z A-10C, jako např. nastavení odhozu bomb (kvantita, rozptyl, výška, atd. ) , navigace, startovací proceduru, apod. , to vše Falcon (min. z velké části) měl už dávno před tím, než A-10C vůbec vyšel, což nijak pochopitelně nesnižuje jeho kvality. Ostatně doporučuji zkusit Falcon BMS 4. 33 v dynamické kampani.

Pro představu ovládání Falconu BMS se mrkni na tyto CZ stránky [ odkaz ]

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
26. 3. 2017 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @M1L4N

Upřímně nešlo vypsat všechny letecké simulátory co kdy vyšly. To by bylo na dalších několik stran a zrovna Tebou zmíněný WarBirds byl prakticky "pouze" online WW2 simulátor s ne příliš dobrou grafikou, ano svého času mezi WW2 piloty leteckých simulátorů velmi oblíbený. Mým cílem bylo především představit ty klíčové letecké simulátory, které přitáhly k létaní mainstreamové hráče (nebo sváteční piloty) , což zrovna z té WW2 splnily spíše Jane's WW2 Fighters nebo Microprose European Air War. Nicméně je pravdou, že jsem vždy tíhl spíše k moderně a vrtulníkům, mimo zmíněné WW2 simulátory mě od Falcon 4. 0 a Flanker 2. 5 reálně dokázal na několik let odtrhnout až IL-2 Sturmovik Forgotten Battles.

Mimochodem Tom Clancy's H. A. W. X. je spíše leteckou arkádou než simulátorem.

Reklama
Reklama