Naprostý souhlas. Běží mi to dokonale plynule ve 4K, žádné problémy s bugy nebo padáním. HW je to naprosto nenáročné ve srovnání s moderními hrami. Vždyť i doporučené požadavky na PC jsou docela srandovní. Mě to naprosto nadchlo. Ta předělávka je lepší, než jsem čekal!
První dvě mapy ještě celkem jdou. Třetí a hlavně čtvrtá jsou fakt obtížné. Třetí kvůli problémům uživit kolonisty. Čtvrtá snad ani nejde vyhrát, protože nepřátelé jsou daleko aktivnější kvůli teplému počasí. První dvě mapy jde poměrně snadno vyhrát vypilovanou taktikou. Na Steamu vyšel šikovný návod pro netrpělivé nebo začínající hráče. Když podle něj postupuješ, dá se to naučit. Samozřejmě po spoustě nevyhnutelných porážek.
Starostové jsou moc o náhodě. Třikrát po sobě jsem dostal úplně geniální sestavu. A pak několikrát v řadě úplné nýmandy. To je další prvek, který musí spravit.
Já jsem psal vývojářům, ať udělají do hry realtime počítadlo zabitých zombies. To mi chybí citelně. Jedno číslo po dohrání, to není ono. Z mého pohledu by měli také vybalancovat výkon elektráren a několika dalších budov, protože to rozšiřování základny je sice strašně fajn, ale na druhou stranu je to až přehnané. Musím zabrat obrovskou plochu, abych byl schopen uživit pár lidí. Cíl, co autoři sledovali, sice chápu, ale mohli by lehce ubrat. Nahrál jsem myslím okolo 27h a vyhrál snad třikrát, prohry ani nepočítám. A potíž je taky v tom, že hodně často je ten Survival režim o náhodě, jak dobře generovanou mapu dostanu.
Ale to jsou drobnosti. Jsem rád, že jste si této hry všimli. Těším se na kampaň. Těch 20€ nelituji. Před Vánocemi byla sleva.
Hra je výborná, ale na pozdějších mapách skoro až brutálně těžká. Taky bych ji doporučil, ale vývojáři mají ještě co balancovat. Člověk neustále bojuje s místem pro domy, nedostatkem potravy, nedostatkem elektriky, nedostatkem surovin, nedostatkem kolonistů. Je to nikdy nekončící boj, který často dost nemilosrdně ukončí útok nepřátel. Nicméně, v této hře mě prohra až tak moc nevadila, sám nevím proč. Určitě je co zlepšovat, ten Save pozice chybí citelně, ale zábava je to i přesto fenomenální.
Jsem rád, že někdo tento nápad oprášil. Ale první dojem mi kazí určitá sterilnost, která ze hry přímo čiší. Přemíra pastelových barev, nevýrazné postavičky, šablonovitost místností, chybějící vtip, celkově je to takové nemastné a neslané. Berou tu oblast zdravotnictví zbytečně moc vážně, to by hře mohlo ublížit.
V 2K Czech přece kdysi bylo velké vyhazování lidí, psalo se o tom na netu. Už je to pár let zpátky. Taky ty nekonečný předělávky Mafie 2 a 3, přesuny obsahu do DLC, jsou tam takové náznaky.
Ten článek podle mě sedí na 2K Czech. Mluvil jsem o tom s člověkem, který mi dal tip a ten to naznačil. Sám ale nebyl autorem. Ale už jen z toho, co jste tu napsali vidíte, že to sedí prakticky na kterékoliv studio v ČR a to je docela smutné.
Před nějakou dobou jsem četl tenhle článek popisující vývoj her v českých studiích. Myslím, že dobře ilustruje, proč tahle hra dodnes není dokončená. Asi se netýká přímo této konkrétní hry, ale bavil jsem:
Víš, co je možná problém? Že to ti lidi, co natáčí videa, neumí hrát. Anebo je hra nutí hrát strašně opatrným způsobem, kdy pořád ustupují a čekají na ten správný okamžik. Jinak pokud se trochu zajímáš o historii, pak možná víš, že rytíři ve středověku byli dost nabušení. O Karlu IV. se říkalo, a jeho kostra to potvrzuje, že to byl doslova těžký atlet. Tzn. tehdejší rytíři opravdu něco vydrželi a měli neskutečnou fyzičku. To nemůžeš srovnávat s partou dnešních nadšenců, kteří se občas sejdou po práci a hrají si na středověk.
Ad přezdívka - do obojího ses trefil, ale Krabathor je už pro mě dávná historie.
Ty by ses měl zamyslet nad tím, proč apriori nazýváš všechny internetovou spodinou jen kvůli tomu, že vyjádří své zklamání nad tím, jak hra vypadá. Nemít půl roku před vydáním dobrý soubojový systém, to je prostě mega průšvih. Je to jeden ze základů hry. Ani mě nenapadá, co by s tím měli udělat. Chybí tomu dynamika, rychlost, na první pohled je pohybově strašně chudý. že je to zcela designově nezvládnutý herní element je vidět i na střelbě z luku. Všechny tyhle mechaniky mají být zábavné, ale působí nudně a toporně. Jasně, že spousta fanoušků v tom bude hledat jiná pozitiva, ale bojím se, aby hru nepotopily negativní recenze, které je za to strhají. Ti fanoušci už totiž za hru zaplatili. Ostatní čekají, jak to dopadne.
Přečti si někdy, jak probíhali souboje ve středověku. Já vím, že jsou to zápisy ve starých kronikách, kde se často lhalo, ale shodují se v jednom - bitvy byly strašlivě řeže, kde se umíralo nehezky a krvavě. Viděl jsem už spoustu šermířských soubojů od profíků, alespoň to o sobě tvrdili. Všichni taky víme, co nám podsouvají filmy a seriály. Ty nás hodně ovlivňují. Ale tahle hra je první, která nás přesvědčuje, že to všichni dělají špatně, protože jediný realistický styl souboje na meče je Kendo. Sorry, jinak ten prapodivný soubojový systém nazvat ani nejde. Já opravdu odmítám uvěřit tomu, že v bitvě, kde šlo o život a kolem mě se to mlátí hlava nehlava, budu přešlapovat zleva doprava, couvat a sem tam máchnu takticky mečem s nadějí, že unavím protivníka. Ukázky, co jsem dal GeSto, jsou dokonalým příkladem, co měli vývojáři zkusit napodobit. 😠
Samozřejmě, že je to jen můj subjektivní dojem. A pozor! Já nepíšu, že hra je fail, ale že zatím vypadá na fail. Mohu soudit jen podle videí a krátce jsem si zkusil rozpracované demo. Bohužel konstatuji, že je to nuda. Nestrkejme před tím hlavu do písku jen kvůli tomu, že ji dělají Češi. Tohle zveřejnit Ubisoft, tak je všichni rozcupují na kousky. Vývojáři celé roky ukazují stejně nepovedený soubojový systém. Kritiku na něj jsem četl od začátku. Asi se to někomu líbí, ale většina lidí je z toho přinejmenším rozpačitá. Jestliže za celou dobu nedokázali přijít s něčím lepším, co tak asi můžeme čekat od posledního půlroku vývoje? Že zázračně celý systém předělají a on bude najednou zábavný? Jsem optimista, ale ne naivní. Celý potenciál vyplýtvali na krajinu a zapomněli na hru. Opět je to jen můj názor a pokud se pletu, je to dobře pro všechny hráče, kteří se na tohle pořád těší.
Trochu se dej do klidu. Ta hra zatím vypadá na epic fail. Hezký vizuál se zoufalou hratelností a necharismatickým hrdinou. Nebo mi chceš říct, že ty prapodivné souboje jsou v pořádku? Já se na tuhle hru strašně těšil, ale skutečnost je taková, že ještě ani jedno video neukázalo něco zábavného. Pěknou grafiku ano, ale v podstatě nulovou hratelnost. Zdlouhavé přesuny z místa na místo s komickým přešlapováním a zoufale pomalým mácháním meče. Obávám se, že tohle se už nezlepší. Herní designéři totálně selhali a zpackali jeden z nejdůležitějších herních elementů. A jestli to nevidíš, tak si to jen odmítáš připustit, jsi členem vývojového týmu nebo ses právě vrátil z Marsu a neviděl jsi jiné hry snad posledních deset let.
Já jsem z představení celkem dost zklamaný. Je evidentní, že MS pořád nechápe, v čem jsou konzole unikátní. Je to v nabídce her, ne v papírovém výkonu. Čekal jsem, že ukáží Must Buy tituly, ale oni slibují, že staré hry dostanou patch zdarma na 4K. 😲 To jsou fakt kašpaři, jinak se to nazvat nedá. Jinými slovy, kupte si novou konzoli, kupte si 4K TV a můžete si zahrát ty samý starý hry ve vyšším rozlišení. Stokrát radši bych tuto investici udělal, kdyby současně ukázali něco jako The Last of Us 2. Takhle budu jen čekat , co z toho nakonec bude.
Já mám hru na Xbox One a je to první hra, která mi už snad 4x nebo 5x crashnula. 😲 OMG, co tam dělal testovací tým, že tohle prošlo? Jinak úvod skutečně super, je hodně, opravdu hodně dobrý. Trochu prvoplánový závěr přátelství gangsterů, ale mělo to koule.
Bohužel, potom to jde do kytek. Asi bych sáhl po vyšší známce než 5/10, takový průšvih to zase není. Ale ten stereotyp misí, to je na facku. Kvůli tomu je hra strašně rozvláčná a utahaná. Nahraje se špatně, ale chybí tomu nápady. Skutečně podtrhují autorovu poznámku, že nemá smysl předávat městské čtvrtě svým společníkům. Každá pitomá zbraň nebo vylepšení jsou strašně drahé a stojí mnoho tisíc dolarů. Kdežto můj podíl, který od společníků dostanu, jsou vyloženě drobné. Potom, co jsem vyčistil celou čtvrť od gangsterů, předám výhodný byznys někomu jinému, abych občas dostal pár stovek, pro které si ještě musím přijet? ? ? To si fakt dělají jen srandu.
AI je bohužel srandovní, na to nemá smysl psát komentář. Podle mě čiší ze hry snaha udělat ji přístupnější širšímu spektru hráčů, jinak si to nedokáži vysvětlit. No a grafika - na Xboxu to ještě není taková tragédie. Štvala mě hlavně nehezká voda, zrcadlení je strašně lowres. Když si vzpomenu, jak na Xboxu vypadá mnohem starší GTA 5, pak je s podivem, že 2K vypustí tohle.
Na závěr jen poznámka, že jsem hru ještě nedohrál, ale mám za sebou asi 14-15h.
Pro mě je to jednoznačný signál, že nemají vlastní nápady, jak hru udělat jinou a originální. Výsledkem bude jen špatná kopie SOTC. Nezazlívám jim, že chtějí zkusit něco ve stylu SOTC, ale první hratelnou ukázkou prezentovat tohle? To je fakt směšné. Design monstra je úplně bez komentáře, jakoby jej kreslilo dítě.
Přitom mohli zachovat základ boje s velkými monstry, ale udělat jiné mechaniky nebo ztvárnění obrů. Např. pohrát se s živly a udělat bahenního obra, dřevěného, který by byl tvořen částmi pokroucených stromů apod. Okamžitě by mohli pracovat s ohněm a spoustou jiných prvků a hned by to bylo alespoň trochu originální. Ale zkopírovat tuhle legendu bez špetky tvůrčí invence, to je fakt fušeřina.
Není to překvapivá zpráva. Hra má dost problémů, takže odklad je logické a rozumné rozhodnutí. Vývojáři si nemohou dovolit neúspěch, jinak to bude jejich konec a to by si snad nikdo nepřál. Stěžejním problémem hry je podle mě chabý gameplay design. Tvůrci si očividně nevědí rady s tím, jak udělat souboje a jak udržet dynamickou hratelnost. Středověký simulátor zní skvěle na papíře, ale ve hře to většinu hráčů neudrží déle než pár hodin. Zaklínač, ale i jiné hry, ukazují, jak udělat špičkovou hratelnost. I když Kingdom Come nemusí nutně jít jejich cestou, nějakou inspiraci převzít musí.
A na závěr bych ještě dodal, že hlavní hrdina je nesympatický trouba s průměrným ksichtem. Já jsem sice četl jejich zdůvodnění, že to je obyčejný chlap, ale zkrátka tak nějak obyčejní jsme všichni. A ve hrách tuhle průměrnost většiny chceme opustit a stát se tím cool hrdinou, který vyřeší všechny problémy světa. Hrát za toho jejich panáka mě neláká už teď, i když to není prvek, kvůli kterému bych hru odstřelil.
Maestrodk: Přesně tak. Oni musí do té hry dostat ten chaos, zmatek, bitevní vřavu. Je to i zvukově strašně chudé. Zbraně moc neřinčí, nikdo tam neřve, nesténá. Přitom je známo, že bojový pokřik byl naprosto běžný, o pověstném zpěvu Husitů ani nemluvě. Před bitvou se třeba troubilo na trubky, protože bylo zvykem oznamovat zahájení útoku - bylo to tzv. rytířské. To neplatilo samozřejmě vždy, zejména poté, když nám pak v Evropě Turci ukázali, jak je tichý přepad účinný a může rozhodovat bitvy.
Ale pěkný příklad chaosu ukazuje třeba Ryse, i když je to takové římské "Call of Duty". Tohle oni sice nikdy udělat nemohou, protože mají otevřený svět, ale musí se o to aspoň pokusit.
Maestrodk: Oni se sice chlubí, že jim pomáhají odborníci na středověký šerm, ale podle mě jim zcela zásadně ulítla jedna věc. Ti odborníci je možná naučili, jak by bojovali dva osamocení muži proti sobě. Tam věřím, že se vyčkává na chybu toho druhého. Ale na tomto základě nemohou stavět celé bitvy. To prostě nebude fungovat, nebude to vypadat dobře. Budou to takové podivné realtime šachy.
Já mám z ukázek značně rozporuplné dojmy. Držím vývojářům palce, ale jak už jsem napsal i na jiném webu - hra je zatím taková nemastná, neslaná. Nemá to dynamiku, pohyb, ten boj vypadá jako nějaká strategie. Hlavně se mi nechce věřit, že ve středověku bojovali tímhle stylem. Připomíná mi to Kendo. Já vím, že jsem pod vlivem soudobých filmů a her, ale celkem se o historii zajímám. A středověcí kronikáři často popisují strašlivé a krvavé řeže. Bitvy začínaly střelbou lučištníků, po níž následovala obvykle železná jízda obrněných rytířů, která měla za úkol prorazit postavení nepřítele. Opravdu nevěřím tomu, že tam všichni stáli jako statisté a sem tam máchli mečem. Podle mě v takovém chaosu zvítězí pud sebezáchovy a na takové taktické obcházení se a postávání s mečem rozhodně není čas. Zvítězí ten rychlejší a přesnější.
Mimochodem, nedávno běžel v televizi dokument, jak Japonci za druhé světové války řádili v Mandžusku. A byl tam krátký záběr, jak vtrhli s meči mezi baráky. Bohužel to až příliš připomínalo současné historické velkofilmy a ne příručku pro začínající šermíře. Ale co je podstatné. Na prvním místě by měli vývojáři pamatovat hlavně na to, aby hra byla zábavná. Bohužel mám zatím ze všech ukázek dojem, že je to herně celkem nuda. Snad se nad tím zavčasu zamyslí a přijdou s nějakým řešením.