No ono by to mohlo být silnější, ale SONY si to nechalo dost utáhnout. Ta grafická karta je fakticky Radeon RX 480 8GB, jenže SONY asi nechce, aby to žralo celé v zátěži ke 200W (spotřeba celé konzole) . Takže tu grafiku stáhla. Desktopový Radeon RX 480 má stejné jádro, ale na 1266MHz a 8GHz nesdílených 8GB GDDR5, PS4 NEO má to GPU jen na 911MHz a 8GB sdílené paměti může být využito jen část a navíc mají asi 6, 4GHz. Takže ta grafika by klidně mohla být tak o 20-25% výkonnější než jak si to SONY nastavilo.
GTX 1070 je předražený a nezajímavý produkt a to se ještě ani neprodává. Navíc, psát o GTX 1070 a nezmínit RX 480 právě den po představení Radeon RX 480 ( [ odkaz ] ) za 6 tisíc (199 dolarů) , co v nových hrách pod DX12 bude téměř na úrovni GTX 1070, které DX12 moc nejde a propadá se na úroveň R9 390X (viz vámi postovaný test třeba Hitman v DX12) kterou RX 480 právě výkonem nahradí - a to GTX 1070 stojí 13 tisíc (449 dolarů) .
NVIDIA nezvládá nástup DirectX12 a AMD na téměř dorovnání výkonu GTX 1070 za 13 tisíc, stačí grafika za polovic (! ) 6 tisíc. Copak asi předvedou nové "VEGA" Radeony které na rozdíl od RX 480 (POLARIS) zamíří cíleně do vyššího segmentu? Kam se propadne i ta 20tisícová GTX 1080? Nespěchal bych teď s nákupem nové grafiky ...
GTX 670/760 nikdy nebyly super výkonné a dnes tak mají výkon na úrovni low endu (GTX 950) , takže co po nich chcete? Hra je náhodou optimalizována skvěle! Ve 4K rozlišení si ji plynule zahraju nejen na úplném high endu (mám levný Radeon R9 390) , což se o mnoha nových hrách říci nedá. Některé grafiky nejsou technicky dobře vybaveny, takže ty optimalizace, které hra má, na nich nemohou fungovat. Problém není u optimalizace hry, ale u grafik, takže pláčete na špatném hrobě. S cenově dostupnou grafikou jako AMD R9 380/390 (= staré R9 285/290) si můžete hrát krásně a plynule téměř na plno v 1920 i 2560 rozlišení bez sekání: [ odkaz ] ... ale to epizodické vydávání hry je pěkná otrava.
Schválně jsem se díval: Skoro všude v sestavách má Intel CPU i jeho vlastní PC dle podpisu má Intel procesor a i v tom testu Division je Intel a ještě jej uvádí jako přímého partnera webu a je tam také pár reklam na Intel produkty hned nahoře! To je tedy pěkný odpůrce Intelu, nedokáži si představit, že by Intel podporoval fanatika do AMD. Testuje počítače s kombinací Intel+NV a mají skvělá hodnocení od něj, což nějak nesedí s tvým tvrzením. Každý člověk si může udělat názor, ale tvoje tvrzení je v rozporu s realitou na první pohled a každý se o tom může přesvědčit sám. Přijde mi ale hloupé jej označovat za odpůrce Intelu a NV, když v jejich testech mají jejich produkty i velmi dobrá hodnocení a dokonce doporučení. Proč tedy nebrat vážně testy na DDWorld, když odpovídají výsledkům jaké mají i na zahraničních webech. V ČR navíc řadu produktů nikdo jiný než DDWorld dnes už ani netestuje, což je dostatečný důvod brát jej velmi vážně. Souhlasím, je dobré brát v potaz více testů, jak píšeš a pokud to myslíš vážně, tak nemůžeš ignorovat DDWorld, zvlášť když jeho testy potvrzují realitu uvedenou i jinde.
To LAZY: Podle čeho posuzuješ jestli je web solidní nebo není? Máš nějaký patent na pravítko solidnosti? Výsledky a testy mají zjevně v pořádku, korespondují i s výsledky měření na zahraničních magazínech, ale je to česky a přehledně. Jejich komentáře můžeš brát/nemusíš, ale solidnost webu s tím přeci nesouvisí. Mají právo na komentář, stejně jako ty na názor. Solidnost přeci ale nemůžeš posuzovat podle toho, jestli se ti ty názory líbí nebo ne. Já dal jen odkaz na český test s více grafikami a procesory a v několika rozlišeních, což doplňuje poněkud omezený rozsah testů v tomto článku (což je pochopitelné, Zing je herní magazín, kdežto odkazovaný je HW magazín, každý dělá svoje) . Pro všechny čtenáře přínosné ať už fandíš zeleným modrým nebo červeným a kdokoliv nesídlí tvůj team je u tebe nesolidní
Tady není o čem mluvit ... Laru může hrát jen Camilla Luddington ... ta ji ostatně hraje i obě poslední dvě hry takže prostě není co řešit. Tedy pokud to s tím filmem a jeho kvalitou myslí vážně.
Nechci se nikoho dotknout, ale dělat "profesionální" testy/recenze nových her s tak šíleně zastaralou grafickou kartou pod úrovní totálního low endu? Kolik let je na trhu současná drsně přesluhující 28nm generace grafik? Třeba taková R9 285 (dnes 380/380X) by dávno byla zlepšení, ne-li R9 290 (dnes 390) ... při minimální investici, protože se ještě nedávno dala ta 660 slušně prodat. Nejde jen o ten výkon, ale fakt, že GTX 660 je i velmi zastaralá technologicky, s optimalizací na tyto karty nepočítejte, i NVidia už ovladače pro tuto sérii nijak neoptimalizuje.
BETU KCD hraji a nemám žádný problém. Šlape to slušně i ve 4K (Sestava: Core i7-5960X + 32GB RAM+ Sapphire Radeon NITRO R9 FURY OC) . Vypadá to pěkně (ale dech bohužel nevyrazí) a nezdá se mi to nijak náročné. Nicméně souhlasím s tím, že by to mohlo/mělo vypadat graficky ještě líp ... každopádně už tahle BETA šlape líp, než řada jiných již vydaných "hotových" her!
Problém vidím v tom, že herně to bude .... propadák. I z toho už tak omezeného publika, pro které je to určeno, to bude nakonec podle mě bavit málo lidí. Vůbec nechápu, že uvažují o konzolových verzích ... ztráta času. Tahle hra není pro mainstreamové spotřebitele.
Souhlasím také s tím, že vydání hry by měli odložit. A to ne na konec tohoto roku, ale na konec roku příštího. Vydávat to na kapitoly nemá smysl a jen tím naštvete ty, které to třeba bavit bude. Rozhodně by ale chtělo udělat 3-4 další veřejné bety letos a trochu ustoupit od té ultrarealističnosti obsahu/herní náplně a přidat trochu víc zábavnosti. Nemají podobné hry hlavně bavit? ! Miluji náročná RPG a tohle se mi v hodně věcech líbí, ale já se tam strašně nudim! Bojím se bojím, že pokud s tím něco neudělají, tak tahle hra bude figurovat v mnoha žebříčcích a anketách jako jedna z nejnudnějších her a RPG které kdy vyšly ... snad se pletu.
TECHNICKÁ připomínka: To FABLE vyžaduje Windows 10 proto, že běží nativně na DirectX12 a tohle API prostě z mnoha důvodů nemůže běžet pod Windows 7/8, protože by to vyžadovalo i částečné přepracování jádra těchto starých systémů, což se samozřejmě dělat nebude (je to zbytečný, navíc když většina majitelů Windows 7/8 má nárok na to přejít na mnohem modernější a technicky lépe řešené W10 zdarma! )
TOMB RAIDER je pro PC stále jen DirectX11 hra, takže může běžet na W7/8/10 ...
A co majitelé Radeon grafik ? Budete taky stejně samostatně v aktualitě informovat o tom, že AMD [ odkaz ] vydala ovladače pro tuto hru, dokonce ještě dříve než NV a že opravují některé problémy v této velmi špatně optimalizované hře?
Patch zatím nepřinesl zlepšení výkonu, naštěstí ale existují minimálně dva snadné postupy, se kterými podstatně zlepšíte chod hry s HairWorks na GTX a hlavně Radeon grafikách: [ odkaz ]
Jestli pak se objeví i aktualita o tom, že AMD také vydalo odpovídají "GTA5" ovladač ( [ odkaz ] ) , aby si někdo nemyslel, že je nějaký rozdíl mezi AMD a NV v oblasti kvality ovladačů a nevznikaly kolem toho nemyslné diskuse? Mimochodem GTA 5 bylo nejprve uděláno pro novou generaci konzolí, takže muselo být už v základu uděláno na AMD Radeon grafiky stávající architektury, protože jak PS4 tak Xbox One mají právě Radeon GCN grafické karty (a dokonce i AMD procesory) . Takže by s hrou neměl být žádný problém ani bez ovladačů .... .
Jsem zpět: Specifikace GPU v Xbox One a PS4: ( [ odkaz ] )
PS4 má Pitcarin jádro (skutečně na HD 7800/R9 270 řadě - sorry za můj omyl) , niméně aktivních je tam 1152SP, tedy víceméně odpovídá spíše HD 7850 než HD 7870 (R9 270) . Výkon 1, 84TFLOPS (HD 7850 má 1, 76, HD 7870 má 2, 56) .
Xbox One má Bonaire grafiku (tedy HD 77xx řadu) - aktivní je jen 768SP, tedy zhruba o něco víc než na HD 7770 (640) , ale ne tolik jako HD 7790 (896) . Výkon toho GPU je pak 1, 31TFLOPS (HD 7790 má 1, 79) .
PS4 má tedy technologicky stejný, ale jasně výkonnější GPU navíc má výhodu 8GB GDDR5 pamětí. Xbox One má slabší GPU a ještě navíc 8GB DDR3 pamětí, což grafický výkon dost omezuje. Proto na PS4 častěji uvidíš 1080p s 30FPS než na Xbox One. Obecně jsou ty GPU na úrovni nižšího mainstreamu. V kombinaci s tím CPU by ale třeba s API MANTLE a dalšími optimalizacemi, neměli mít se současnými hrami v 1080p s FPS kolem 30, žádný velký problém. Samozřejmě PC verze vždy bude vypadat lépe, běhat lépe na výkonnějších GPU a tak dále ...
ANCIABL: "Tak že za to může Nvidia že ot běhá špatně na konzoli"
To myslíš vážně nebo si z nás děláš blbečky? Tu hru udělala NVIDIA? Neudělala! NVIDIA maximálně přispěla k tomu, že to nejede dobře ani na tom PC, žádné optimalizace se z její strany nekonají - jistě můžete potvrdit mnozí z vlastní zkušenosti. Hra jede mizerně i na jejích grafikách. Samozřejmě za to, že hra jede mizerně může UBISOFT, a to proto, že nespolupracuje s AMD, ale jen s NV, která jí však nemůže být partnerem jako AMD, protože v konzolích je AMD, takže bez AMD nejsou optimalizace a vzhledem k tomu, že UBISFOT neuměl nikdy pořádně optimalizovat, tak má problém o to větší.
To je ale "překvapení" .... důvod je ale snad jasný. Jmenuje se "UBISOFT spolupracuje s NVIDIA".
V současnosti téměř všichni vývojáři her spolupracují s AMD, které táhne současný grafický vývoj, někteří velmi úzce, takže technologie AMD mají herní engine už v základu - nativní podpora API MANTLE, nativní podpora TressFX atd. . Schválně si spočítejte, kolik velkých her letos vyšlo pod značkou a spoluprací s AMD a kolik s NV, ten nepoměr je značný. Podívejte se na to, jak skvěle vypadá třeba nové Dragon Age, a jak skvěle jede i na slabších CPU pokud máte AMD grafiku (MANTLE) (viz: [ odkaz ] )
Proč vývojáři spolupracují s AMD a skoro všechny hry jsou optimalizovány na AMD? No protože nejsou padlí na hlavu - většina. Protože v konzolích PS4 a Xbox One, je 8jádrový AMD Jaguar procesor (v podstatě 8jádrová verze Athlon 5350) a hlavně AMD Radeon GCN grafika (v PS4 je Radeon HD 7790 v XboxOne je Radeon HD 7770) ! A to je problém pro UBISOFT, jež jako jediný velký vydavatel, s AMD nespolupracuje. Ba hůře, spolupracuje s NVIDIA a tak jeho hry jsou bez optimalizací na technologie a architekturu AMD (tedy pokud za optimalizace nepovažujete to, že do hry přidají Gameworks fičurky od NVIDIA, se kterými ta hra jede ještě hůř než bez nich - mnozí asi už můžete posoudit, že i když máte GTX grafiku, hra jede mizerně, no co se divíte? Optimalizace nespočívá v tom přidat tam hlouposti typu PhysX, TXAA a další pitomosti, které běh hry ještě ztíží ne ho zlepší) a tady vidíte výsledek ...
Inu kdo chce kam .... Každopádně fakt, že ta hra nejede na konzolích pořádně a jak negativní to dělá reklamu, si u UBIOSOFTu někdo rozhodně pořádně vyžere. Dejte tomu pár týdnů, UBISOFT pravděpodobně brzy oznámí odchod od NV a snahu o nějakou spolupráci s AMD (bez ní ty hry lépe nepoběží) , se kterou nespolupracuje jen proto, že je uražený, protože by neměl stejné extra podmínky jako EA a další, kteří to s AMD táhnou dlouho .... jenže okolnosti jsou prostě jasné. Nespolupracuješ s AMD, hry ti pořádně nepojedou, konkurence bude mít výhody a ty budeš mít problémy. O tom to celé je ... politika! A na politiku doplácejí hráči. Pokud by UBI nedělalo uraženého a spolupracovalo s AMD alespoň trochu, tak má ve hrách i to MANTLE, hry jedou na konzolích bez problémů a na PC ještě lépe a vypadaly by lépe ...
Ano, hra má od optimalizované daleko ale s Radeonem R9 290X jedu naplno bez potíží a žádných problémů s texturami jsem si také nevšiml ... pravdou je, že soused se slabou GTX 760/670 je na tom o poznání hůře pokud jde o stabilitu FPS. Použitý herní engine navíc nejede na DirectX11 ani MANTLE ale na OpenGL, což věci trochu komplikuje, přeci jen se tohle API pro velké hry už moc nevidí, a samotný engine už dělal problémy právě u RAGE. Ale hra jako taková na slušném HW funguje OK.
jen tak mimochodem .... Na ATi se už určitě nedostane, protože společnost ATi zanikla v roce 2006, kdy byla odkoupena společností AMD. Definitivně pak značka ATi zmizela a přestala se používat v roce 2010.
Jinak dobrá zpráva pro všechny uživatele a potencionální zákazníky.