8-Bit Hordes – jednoduché válčení
Recenze 8-Bit Hordes – jednoduché válčení

8-Bit Hordes – jednoduché válčení

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Vyrovná se nízkorozpočtový klon Warcraftu své AAA předloze?

Reklama

S vývojáři z nezávislého studia Petroglyph jsme měli v minulosti již jednou tu čest. Jejich realtimová strategie Grey Goo nás uchvátila v mnoha směrech. Celek disponoval zajímavým příběhem a relativně slušnou hratelností. Na smůlu jeho tvůrců se hodně podobal kultovnímu StarCraft II, což mu v recenzích moc nepomohlo, přesto se toto dílo dalo považovat za nadprůměrné. Nyní se jeho autoři vrací na scénu s 8-Bit Hordes, který je opět zasazen ve světě, jenž se značně podobá jednomu z univerz legendárního Blizzardu. Podaří se jeho stvořitelům tentokrát s jejich novým klonem známé hry uspět, nebo dopadnou podobně jako minule?

Mezi světy

Domovský svět lidí byl napaden nemilosrdnou Hordou, která začala hned po svém příchodu plenit a ničit vše, na čem zástupci našeho druhu a jejich spojenci po celá staletí pracovali. Spojeným armádám lidí, elfů a trpaslíků se nakonec povedlo po pár bitvách stabilizovat zpočátku bezvýchodně vypadající situaci. Horda byla prozatím zastavena, její náčelníci se ale pomalu připravují na další sérii útoků, s jejíž pomocí ovládnou svět, který není doposud plně pod jejich kontrolou.

„Balance elementárních armád se vývojářům z nezávislého studia Petroglyph povedla na jedničku. Oba herní národy mají své silné a slabé stránky. Vytknout se autorům ve směru balance nedá prakticky nic.”

Příběh 8-Bit Hordes je, až na některé detaily, hodně podobný scénáři prvního a druhého dílu Warcraftu. Kampaň máte možnost hrát buď za krvežíznivou Hordu nebo za Alianci Lightbringerů, která je složena z vojsk lidí, elfů a trpaslíků. Obě frakce mají svou paletu misí, které rozvíjejí osudy hlavních protagonistů tohoto dobrodružství. Zajímavým prvkem kampaně je obtížnost, která definuje přísun nových jednotek v následujících misích. Při nastavení vyšší obtížnosti a splnění všech výzev, vás v nadcházející mapě čeká větší počet jednotek či budov. Pokud je nesplníte či hrajete na nižší obtížnosti, začínáte naopak bez těchto benefitů, díky čemuž jste mírně oslabeni.

Rudá letka

Každá herní frakce vám nabídne originální paletu jednotek. Vůdci Hordy do pole povedou orky, kostlivce, Kyklopy a jezdce na vlcích. Lidé budou naopak disponovat paladiny, elfími mágy, trpasličími sapéry a fénixy. Za sebe mohu říct, že jsem si nejvíce oblíbil rudé draky, kteří byli velmi efektivní proti většině druhů jednotek. Vedle specifických válečníků vám 8-Bit Hordes nabídne také řadu osobitých budov, které bude možné použít jak k obraně, tak i k útoku. Určité stavby jsou totiž schopné vrhat na nepřátele šípy a destruktivní kouzla, která se dokáží postarat o desítky odhodlaných válečníků.

Balance elementárních armád se vývojářům z nezávislého studia Petroglyph povedla na jedničku. Oba herní národy mají své silné a slabé stránky. Vytknout se autorům ve směru balance nedá prakticky nic. Naneštěstí se jim moc nevydařil prvek frakčního vývoje, který je velmi nevýrazný. K dosažení úspěchu vám stačí jen stále vytváření elementárních jednotek, které jsou schopné ve větším počtu zničit prakticky cokoliv, co jim stojí v cestě. Vedle tohoto nedostatku je tu ještě mírně problematické budování. Stavět můžete v reálném čase totiž jen jednu budovu, což vás nejednou značně omezí. Osobně bych uvítal klasický vývojový strom a zažité produkování budov a jednotek známé z jiných titulů.

Bitva čtyř armád

Vedle hlavní kampaně tu máme také kooperační mise. V těch spolu mohou hráči bojovat proti umělé inteligenci. Úroveň AI je na velmi slušná, její akce jsou rychlé a efektivní. V bitvách od ní můžete čekat užití různých typů strategických manévrů a kombinací jednotek. Většinou se s vámi vůbec nebude mazlit. Pokud se vám podaří zdolat primární scénář a většinu kooperačních misí na vyšší obtížnost, můžete bez většího otálení skočit do méně přístupného multiplayeru, kde budete mít možnost střetnout se až se sedmi protivníky.

„8-Bit Hordes je přístupná strategie, která je určena hlavně pro fanoušky rychlé a nekomplikované zábavy. Pokud hledáte komplexnější dílo, upřete svůj pohled jinam.”

Multiplayer vám v současnosti dá k dispozici deset oficiálních map, na kterých se utká maximálně osm hráčů. Tvůrci navržené lokace jsou značně podobné mapám, které jsem měl možnost vidět v kultovním třetím dílu Warcraftu. Osobitost bych zde zřejmě hledal marně. Lépe na tom jsou už komunitní mapy, které mají na rozdíl od těch oficiálních rozhodně co nabídnout. V rámci hry pro více hráčů je možné hrát celkem za čtyři herní frakce. Krom již zmíněné Hordy a Aliance, tu máme také armády současnosti, které si vývojáři vypůjčili ze své strategie 8-Bit Armies, jenž se na Steamu prodává za podobnou cenu jako 8-Bit Hordes. K hraní uvedených uskupení potřebujete vlastnit zmíněné dílo.

Jednoduchostí neoslníš

Nový projekt od tvůrců relativně vydařeného Grey Goo je průměrným dílem s nedostatkem kvalitního obsahu. Celý koncept by lépe zapadl před deseti až patnácti lety, nyní nemá 8-Bit Hordes prakticky nic, čím by oslovil současné hráče. Za sebe tenhle titul mohu doporučit jen hráčům, kteří hledají jednoduchou příliš nekomplikovanou hratelnost. Jedinci prahnoucí po komplexnosti, by se tomuto kousku měli vyhnout obloukem, nenabídne jim totiž nic, co by je udrželo na delší dobu.

Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.

8-Bit Hordes – jednoduché válčení

Verdikt

8-Bit Hordes je přístupná strategie, která je určena hlavně pro fanoušky rychlé a nekomplikované zábavy. Pokud hledáte komplexnější dílo, upřete svůj pohled jinam.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

balance jednotek
rychlá hratelnost
přílišná recyklace cizích titulů
nedostatek obsahu
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama