Black Mesa: Source – začátek konce v novém kabátu
Preview Článek Black Mesa: Source – začátek konce v novém kabátu

Black Mesa: Source – začátek konce v novém kabátu

Martin Cvrček

Martin Cvrček

26

Po letech ticha se probudil k životu nadějný remake původního Half-Life nazvaný Black Mesa: Source. Co všechno vlastně můžeme očekávat?

Reklama

Ukázkové zmrtvýchvstání

Několik let jsme o něm neslyšeli, leckteří si dokonce mysleli, že je s ním konec, ale stejně se vrátil z herního záhrobí, aby nám ukázal, jak se má dělat pořádný fanouškovský remake. A jak nemá vypadat časté odkládání. Samozřejmě mluvíme o samostatně hratelném módu, resp. hře s názvem Black Mesa, také známé jako Black Mesa: Source. A protože existuje možnost, že konečné datum vydání, původně naplánované na rok 2009, může být blízko, nebude od věci si připomenout, co všechno nás vlastně čeká.

Black Mesa má za cíl v nové podobě zprostředkovat původní dobrodružství Gordona Freemana, odehrávající se v komplexu Black Mesa, ukrytém hluboko v poušti amerického středozápadu. Díky tomu znovu zažijeme vše důležité. Úvodní jízda vlakem, první nasazení HEV obleku, spuštění katastrofy jménem Resonanční kaskáda, první kroky s páčidlem v ruce, četná setkání s headcraby, zombíky, Vortiguanty a s dalšími nezvanými hosty z planety Xen, stejně četná setkání s ozbrojenými uklízečkami, tedy s mariňáky a speciálními jednotkami, všechno bude, jako dřív. I když, ne tak docela. Díky Source enginu se z vizuálního hlediska spousta věcí změní, což lze nejlépe vidět na kancelářích, které mají často skleněné zdi. Tím tvůrci určitě nekončí, podstatné ale je, že většinu věcí tvoří od nuly. Black Mesa tak určitě nedopadne jako oficiální předělávka od Valve, Half-Life: Source. V jeho případě je přechod na jiný engine vidět tak maximálně na vodě.

Ještě obtížnější záchrana

Když od nuly, tak od nuly, což platí nejen o samotném prostředí, ale i o všem ostatním, třeba o poznání variabilnějším vzhledu vědců. Proměnou projdou i zbraně, konkrétně páčidlo, MP5, brokovnice, kuše a další, doplněné o několik nových kvérů. Inovovaný vizuál nepřátel pro změnu zastoupí nejen mariňáci a speciální jednotky, ale i ikonická sonická prasata, obry Gargantua nebo potvory Bullsquid plivající kyselinu. Někteří tvorové jsou však shodní s Half-Life 2, takže ty si nejspíš tvůrci jen vypůjčí. Jde hlavně o Headcraby, Vortiguanty a Barnacle visící ze stropu. Pokud se ptáte, jak jsou na tom zombíci, tak i ti jsou tvořeni od nuly, a to navzdory faktu, že by se bíle oděné verze z HL2 do komplexu Black Mesa hodily.

S největší pravděpodobní si také autoři vypůjčí modely postav známých z novějších dílů série. G-Man je jistota, určitě se ale můžeme těšit i na doktora Isaaca Kleinera, Arneho Magnussona (to je ten vědec, jenž vám dělal nedobrovolnou společnost při zničení mikrovlnky) a snad i na Eliho Vance, který vás pro změnu jako první vyslal na povrch, abyste vyhledali pomoc. Když nic jiného, bude fajn s určitostí vidět Eliho v době, kdy měl ještě obě nohy. A také v době, kdy invaze Combine nenastala ani v těch nejčernějších snech.

Nostalgické přežití

Stručně řečeno, všechny herní prvky projdou zásadní vizuální změnou Source enginu. Drobných změn se však dočkají i ostatní aspekty hratelnosti. Podle posledních informací lze počítat i s achievementy, s lepší AI a větším množstvím možných rozhovorů, nebo s několika novými, dosud nespecifikovanými místy. Vývojáři dokonce mluví i o celkovém prodloužení herní doby oproti původní hře. Nové zpracování čeká také multiplayer. Ano, vývojáři se nezastavili jen u předělávky Gordonova tažení za záchranou a ještě horší katastrofou. Remaku se dočká i Deathmatch, ačkoliv je o něm jen velmi málo informací, v podstatě známe jen pár screenshotů. V tomto případě ale bude detailní předělávka map bohatě stačit.

Pořád však zmiňujeme jen vizuální stránku, Black Mesa se přitom dočká i nového ozvučení, jemuž dominuje chystaný soundtrack. Pár skladeb je už nějakou dobu k dispozici, otázka je, jestli se objeví i ve výsledné hře. Jde každopádně o dost atmosférické skladby, a nepochybujeme o tom, že zbytek soundtracku půjde v jejich stopách. Pozitivní také je, že celý soundtrack bude k dispozici zdarma ještě před vydáním samotného titulu.

Je čas si vybrat

V tom je ale ten problém. Nikdo stále netuší, kdy by mohla Black Mesa vlastně vyjít. Autoři už nějakou dobu naznačují, že opravdu nemusí být vydání daleko, ale to naznačovali tolikrát, že se tomu jen těžko dá věřit. Ať už se ale dočkáme kdykoliv, hlavní je výsledné zpracování. To však zatím působí vysoce kvalitně a propracovaně. Otazníky visí snad jen nad designem planety Xen. Že se její prostředí dokonale hodilo do původního GoldSrc enginu ještě neznamená, že se bude vyjímat i na Source. Po pravdě řečeno si planetu ani nedokážeme pořádně představit. O to víc se ale na výsledek těšíme. A vy byste měli také, už jenom proto, že bude Black Mesa: Source zdarma, pokud na Steamu vlastníte alespoň jednu hru z tohoto seznamu. Už jen to je pádný argument k nedočkavému vyhlížení celého projektu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama