Brink – návrat na nepřátelské území
Preview Brink Článek Brink – návrat na nepřátelské území

Brink – návrat na nepřátelské území

Michal Maliarov

Michal Maliarov

9

Tvůrci, jež nám přinesli skvostné multiplayerové kousky Enemy Territory a Quake Wars se vrací se svým dalším dílem, které má nabídnout stejně intenzivní a novátorskou zábavu, jako jeho předchůdci.

Reklama

Už je to dlouho, co nám studio Splash Damage přineslo něco čerstvého. Přilákalo pozornost multiplayerovým dodatkem Enemy Territory ke klasice Return to Castle Wolfenstein, a poté v roce 2007 přineslo ambiciózní střílečku Quake Wars. Tentokrát chce Splash Damage podniknout výpravu do cest zcela neprobádaných a přinést svůj vlastní multiplayerový projekt – Brink.

Hop nebo trop

Brink tentokrát nestaví na příběhu, který je tak spíše pozadím a základním kamenem konfliktu dvou stran. Budoucnost tu nevypadá zrovna růžově a poté, co globální oteplování poznamená téměř celou planetu se hráči dostávají do posledního útočiště lidstva, futuristického města zvaného Arc. Zde vládní síly bojují s povstalci o nadvládu nad městem a právě to bude ten hlavní důvod, proč se opřít do akce. Velká rozlehlá prostranství předchozích titulů tak nahradí úzké uličky, přechody a prostory domů, což více sedí soubojům tělo na tělo a především dávají prostor jedné z předních vychytávek titulu – systému volného běhu zvaného S.M.A.R.T. Ten vám v zásadě dovolí po vzoru Mirror's Edge držením jediného tlačítka překonávat v běhu většinu překážek a využívat tak prostředí mnohem více, než to dovoluje konkurence.

Parkour je tu ale veskrze praktický a rozhodně neočekávejte ptačí lety po vzoru výše zmíněné inspirace. Tady jde hlavně o akci a té si užijeme dosyta. Stejně jako většina současných multiplayerových akcí využívá Brink systému příběhu a plnění misí. Zatímco jeden tým tak např. musí hacknout počítačový terminál, druhý mu v tom musí zabránit. Pokud se to prvnímu týmu povede, úkol přeskočí na něco jiného na mapě a akce se posouvá zase někam jinam. Systém je velmi podobný tomu z Bad Company 2 a vůbec to není na škodu. Hráč má totiž pocit, že se spolu s kolegy posouvá příběhem a plní smysluplné úkoly, než jen zmateně pobíhá a zabírá vytyčené body.

Chci to a to a to

Ve své době byly upgrady zbraní a postavy v multiplayeru dostatečnou motivací, proč zůstat u bezhlavého střílení. Brink toto tvrzení posouvá o něco dále. Paleta možných odemykatelných zbraní, upgradů a vylepšení je totiž nevídaná a každý si tak toho svého miláčka přizpůsobí obrazu svému. Aby toho nebylo málo, kompletní facelifting je možný provést i na postavě. Nestane se tak, že budou vaši spoluhráči vypadat na chlup stejně, jako vy. Změňte si oblečení, tetování, fešnou kšiltovku a okované boty, míra přizpůsobení je zcela na vás.

Je ale jasné, že to zadarmo nebude. Hráč dostává body zkušeností za správné plnění úkolů a hlavně povinností té které třídy. Třídy najdeme celkem čtyři a ty jsou věrné všem multiplayerovým titulům. Máme tu útočníka, medika, inženýra i ostřelovače. Povinnosti každého jistě není třeba představovat, Brink ale přichází se systémem vylepšování tříd. Inženýrovi tedy časem přibude schopnost stavět obranné věže a rychle opravovat vybavení, medik bude moci oživovat nejen padlé kamarády, ale také sebe atd.

Velmi užitečné je i uživatelské prostředí, jež prostřednictvím interaktivních ikon prakticky ukazuje, co je kde, jaké úkoly jsou zadány a dokonce pomáhá s navigováním prostředím. Dalším příjemným překvapením jsou i sekundární, vedlejší úkoly a možnosti dosažení hlavních příběhových misí. Vždy tu totiž máte frontální útočnou cestu na váš cíl, o kterou se může postarat hrstka útočníků, ti chytřejší ale objeví skryté pasáže a cesty, díky nimž vpadnete obráncům do zad a počechráte zadky olovem. Hra vás samozřejmě za podobně chytrý postup odměňuje větším počtem bodů, tudíž budete muset více přemýšlet, pokud chcete ten drahý kabátek.

S lidmi nebo boty?

Dle studia bude rozdíl mezi multiplayerem a singleplayerem opravdu minimální. Je pouze na vás, zda se do příběhu vrhnete sám s boty řízenými umělou inteligenci, nebo skočíte online a necháte si je nahradit hráči z celého světa. Singleplayer tak skvěle poslouží jako menší trénink, než se vydáte do světa a budete se ztrapňovat před sousedy. Naštěstí boty jsou dle posledních informací opravdu inteligentní, snaží se jít za vytyčeným cílem a využívat své schopnosti podle potřeby.

Pokud tak vše dopadne podle plánu, brzy se dočkáme další prvotřídní střílečky od chlápků, co svému řemeslu rozumí. Originálních stříleček je na trhu stále jako šafránu a i když Brink nedosahuje očekávanosti Quake Wars, rozhodně to může dopadnout na výbornou. Necháme se překvapit a nashle v květnu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama