Čtyři tisíce Čechů přispělo na Kingdom Come
KC: Deliverance Novinka Čtyři tisíce Čechů přispělo na Kingdom Come

Čtyři tisíce Čechů přispělo na Kingdom Come

Michal Burian

Michal Burian

25

Dan Vávra v aktuálním rozhovoru odhalil detaily o Kickstarter kampani a rozpovídal se o vydavatelích.

Reklama

Redaktor serveru Borovan.cz si sedl na slovíčko s Danielem Vávrou, spoluzakladatelem českého studia Warhorse, kde vzniká nadějné a ambiciózní středověké realistické RPG Kingdom Come: Deliverance. V rozhovoru se dočtete zejména detaily o samotné kampani na Kickstarteru, stejně tak o vydavatelích a vývoji hry.

,,Po uzavření kampaně má Kickstarter čtrnáct dní na výběr peněz. Někdo si platbu rozmyslí, některým fanouškům zaplatit nejde. Na základě podobných kampaní se dá říci, že „odpadne“ několik procent plateb," vysvětlil Vávra s tím, že minimálně čtvrtina peněz padne na odměny pro podporovatele v kampani. Navíc z vybraných peněz budou muset podle všeho zaplatit daň. Zůstane jim tak přibližně 60 procent. To znamená přes 650 tisíc liber.

,,Nejvíce příspěvků přišlo ze zemí s velkými herním i trhy. To znamená ze Spojených států (odhadem 15 procent), Velké Británie, německy mluvících zemí, z Francie. Na Čechy připadá asi 10 procent, to znamená asi čtyři tisíce lidí, což je relativně dost."

,,Loňský rok byl pro velké vydavatele přelomovým a do značné míry nepříznivým obdobím. Herní průmysl zasáhly změny, které procházejí celým zábavním průmyslem. Televize mají problémy, noviny mají problémy, hudební průmysl má problémy. Internet mění celý trh, umožňuje lidem věnovat se tomu, co je zajímá, a ne tomu, o čem jim někdo řekl, že by je mělo zajímat. Ukazuje se, že dosavadní trendmakeři jsou do určité míry mimo. Věci, které byly doposud pokládány za úzký výsek trhu, jsou ve skutečnosti nesmírně populární. Herní průmysl toto zasáhlo ještě více, než kterékoliv jiné odvětví," konstatuje Vávra.

,,Vývoj počítačových her jsou relativně drahá a riskantní záležitost, takže publisheři raději preferují vyzkoušené věci. Sázky na jistotu však překročily takovou míru, že velké množství hráčů je odmítá hrát. Najednou se v této branži díky internetu a sociálním sítím objevili lidé, kteří hry vyvíjejí a prodávají mimo hlavní kanály. Přes vlastní webovou stránku jsou schopni prodat za miliony dolarů produkty, které by jim předtím nikdo nikdy nevydal. To se teď láme. Velké firmy jsou nejisté a garážoví vývojáři již z principu věci s velkými publishery nechtějí spolupracovat. A do toho jsme přišli my s velkou hrou, která je „divná“."

Přečtěte si celý rozhovor nejen o Kingdom Come na serveru Borovan.cz.

Michal Burian je šéfredaktor Zingu, sledovat ho můžete na Twitteru @BurianMichal nebo na Google+ MichalBurianCZ.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama