Dojmy z demoverze Mass Effectu 3
Speciály Mass Effect 3 Článek Dojmy z demoverze Mass Effectu 3

Dojmy z demoverze Mass Effectu 3

Martin Cvrček

Martin Cvrček

10

Dlouho očekávané demo Mass Effectu 3 je konečně na světě, a my přišli jak singleplayerovou, tak i multiplayerovou část. Z obojího jsme si následně odnesli celou řadu dojmů.

Reklama

Země nestačí

Podle očekávání obsahuje singleplayerová ukázka úvod na Zemi a záchranu kroganské samice na planetě Sur’Kesh, domovském světě Salarianů. Ostatně, pokud jste byli na letošním BioConu, obojí jste si už mohli osobně projít. Pokud jste ale nebyli a zároveň vám unikl report celé akce, měli byste zbystřit.

Demoverzi samozřejmě startuje tvorba postavy, jež se od minula prakticky nezměnila, až na to, že si tentokrát můžete zvolit styl hry. Action je zaměřený spíš na akci a RPG funkce jsou značně omezené, Story naopak výrazně zjednodušuje boj a Role-Playng je klasika. To je ale naprosto nepodstatné, protože kdo zvolí něco jiného než Role-Playing, nemůže si říkat pravý fanoušek Mass Effectu. Z této funkce mohou být nadšení tak maximálně nováčci, zkušení hráči ale určitě sáhnou po ověřené klasice.

I když už jsem ho několikrát viděl, úvod na Zemi pořád působí bombasticky. Minimálně z hlediska epičnosti. Shepard je za své ne zrovna záslužné skutky v DLC Arrival povolán před soud, při němž mu dělá společnost Anderson, a před jeho začátkem i vymóděná Ashley Williams a nový parťák, James Vega. Ihned po začátku jednání se ale ukáže děsivá skutečnost. Reapeři udeřili. Nejdřív to schytal měsíc, a o pár okamžiků později už nezvané hosty vítá i samotná Země, včetně města, v němž se zrovna hlavní protagonisté nacházejí. Jak se dá čekat, jednání je tak trochu přerušeno, a tak se Shepard s Andersonem rozhodnou jít přímo do boje, zatímco Ashley s Vegou se zkouší probojovat k lodi Normandy. Válka začíná.

Jak už bylo řečeno v článku o BioConu, ihned poznáte, že prostředí je opravdu mnohem více vertikální, často seskakujete z vysokých říms nebo na ně naopak pomocí žebříků šplháte, sem tam nějaká díra atd. Zároveň ale ihned poznáte, že ovládání i uživatelské rozhraní v porovnání s druhým dílem zůstalo prakticky při starém. Opět se prakticky všechno ovládá stisknutím mezerníku, případě A na gamepadu Xboxu 360, a zbytek ovládacích prvků se také nijak nemění. Ani melee útok v podobě nové omni-čepele, jíž můžete vyzkoušet brzy po startu na odporných Huscích. Proč zbytečně plácat municí.

Během krátkého pobytu na Zemi navíc máte možnost vyzkoušet si útočnou pušku, zhlédnout pár působivých cut-scén, sejmout několik dalších Husků, a na závěr nevěřícně zírat na fantasticky provedený odlet Normandy ze Země. Škoda jenom že celý úvod je až moc naskriptovaný, celé to působí spíš jako interaktivní film.

Staří známí

Zbytek třetího Mass Effectu tím naštěstí netrpí, což názorně předvádí druhá část z planety Sur’Kesh. Tu jsme v různých článcích zmiňovali už tolikrát, že nemá cenu ji nějak výrazně rozpitvávat. I když se snažíte informacím o hře uniknout, stejně určitě víte, o co v ní přesně jde. V průběhu ukázky se každopádně můžete setkat s řadou starých známých, zejména s Wrexem, Liarou, Garrusem a Mordinem, přičemž jako spolubojovníci fungují jen Liara a Garrus. Na všech hrdinech je vidět určitá změna, hlavně na Liaře a Mordinovi, kteří vypadají, že už opravdu vyspěli. Mě osobně ale stále zajímá, kdo bude na scéně místo nich, pokud vám postavy v předešlých dílech zemřeli, což se stalo i mě. Wrex, Mordin a hlavně Garrus můj průchod oběma díly tak nějak nepřežili, takže doufám, že se místo nich dočkám nějakých důstojných zástupců. Následky rozhodnutí z prvního i druhého dílu mají přeci také být klíčovým prvkem trojky, tak snad na něm BioWare pořádně zapracovalo.

Dobrá zpráva ale je, že obrovský mech Atlas na konci singleplayerové ukázky je očividně výrazně těžší, na střední obtížnost už nestačí jenom dřepět v jednom krytu a neustále střílet. S tímhle přístupem jdete brzo k zemi, místo toho je lepší se občas přesunout, a hlavně cíleně využívat schopností Liary i Garruse. Vypadá to tedy tak, že zatímco předešlé díly jste i na střední obtížnost snadno prošli bez potřeby manuálně vyvolávat schopnosti parťáků, tentokrát můžete mít při stejném postupu docela problém. Tím lépe.

Shepardovo kvarteto

V případě demoverze je ale možná nejdůležitější ukázka multiplayeru, do nějž měli jako první přístup vlastníci limitované edice Battlefield 3. Tedy i já. Demo umožňuje zkusit si pouze dvě mapy pro Survival, přičemž proti vám stojí vojáci Cerberu. Třídy jsou naštěstí přístupné všechny, můžete si proto vyzkoušet nejen Soldiera, ale i Vanguarda, Engineera, Sentinela a Infiltratora. Na classu se pak váže i jedna ze čtyř ras. Člověk je okamžitě přístupný v případě všech šesti, ale u dalších ras se můžete s využitím ve všech třídách rozloučit. Když nic jiného, aspoň vás to přiměje vyzkoušet všechno a pořádně levelovat. Správně, klasické levelování všech tříd samozřejmě nesmí chybět.

Rozdělování skill pointů je stejné jako v singleplayeru, ještě k tomu ale může vaše postava disponovat až třemi zvláštními schopnostmi, principiálně srovnatelnými s perky v Call of Duty, jako je třeba větší účinnost útočné pušky. Když už zmiňuju zbraně, většina tříd může mít kvéry dva, naštěstí nechybí ani jejich upgrade, taktéž shodný s hrou pro jednoho. A kde upgrady berete? Můžete je získat ze speciálních balíků, které si můžete koupit za patřičný počet kreditů (ty pro změnu získáváte za milníky v průběhu hraní), a jejich obsahem je kromě vylepšení zbraní třeba i zpřístupnění nové rasy nebo i nová zbraň. Všechno však závisí na náhodě. Jen tak mimochodem, vaši postavu si můžete vzhledově přizpůsobit, demoverze umožňuje zvolit si zabarvení zbroje. Můj Soldier vlastnící útočnou pušku a sniperku tak běhá v temně rudé zbroji.

První vlna

Ale teď už k samotné hře. Výraz Survival snad mluví za vše, ve společnosti maximálně tří dalších hráčů se stojíte proti nekonečným vlnám nepřátel. Některé sestávají z náporu klasických řadových vojáků, jiné proti vám pošlou výše zmíněného mechanoida, a jindy musíte kromě samotného boje třeba aktivovat několik počítačů. Právě to jsou ty milníky, za něž dostáváte patřičný počet kreditů. Nakonec stojí za to zmínit i obtížnost. Ta se přirozeně stupňuje s každou další vlnou, zároveň ale závisí i na nastavení samotné hry, k dispozici jsou totiž tři stupně obtížnosti, konkrétně Bronze, Silver a Gold. Už na Silver je přitom hra zatraceně obtížná.

I když mě multiplayerová ukázka bavila, vlastně pořád baví, z demoverze je jasné, že jde opravdu jen o takový bonus, jenž ale může nenásilně dost prodloužit herní dobu. Navíc vážně nejde o nic přelomového, nenabízí prakticky nic, s čímž bychom se už jinde nesetkali. Jak ale říkám, multiplayer určitě zabaví. Očividně tak zabaví celá hra, což je jen a jen dobře. Když si k tomu připočtu to, že soudě dle dema je PC verze skvěle odladěná a optimalizovaná, vypadá to, že třetí Mass Effect nezklame. Na druhou stranu, Dragon Age II vypadalo podle dema taktéž fantasticky, a jak nakonec selhalo. Tak uvidíme.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama