Dojmy z hraní House of Ashes
Preview Článek Dojmy z hraní House of Ashes

Dojmy z hraní House of Ashes

Martin Zavřel

Martin Zavřel

5
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Zahájili jsme náš sestup do hlubin.

Reklama

Pokud jde o horory, lidé mají různé oblíbené kategorie - někoho víc děsí paranormální jevy, jiného sérioví vrazi a další si "libuje" v kosmické hrůze a pořádných monstrech. Právě ta poslední skupina si konečně přijde na své ve třetím dílu úspěšné série "Dark Pictures", kterou vývojáři z britského studia Supermassive tak nějak "volně navazují" na svůj kultovní hit "Until Dawn". Zápletka jejich nejnovější hry, nazvané House of Ashes, vypráví o střetu moderního vojenského komanda s podivnými monstry v prastarém podzemním chrámu, zasvěceném démonovi Pazúzu (ano, to je ten z knihy/filmu Exorcista).

O zápletce jsme si povídali již v našich dřívějších dojmech z prezentace hry: píše se rok 2003 a speciální americká vojenská jednotka doprovázená agentkou CIA Rachel King se vydává zasáhnout proti údajnému skladu chemických zbraní. Dojde k bojům, explozím a než se vojáci nadějí, skončí díky proboření země sto metrů pod povrchem. Ve zdejších jeskyních následně objeví rozsáhlý a zachovalý podzemní chrám, plný znepokojivých symbolů. Kromě nich se ale do podzemí propadli i vojáci nepřítele a navíc cosi v temnotách vydává velmi znepokojivé zvuky.

Dojmy z hraní House of Ashes

První hodinu hry jsem mohl vyzkoušet na PC a kromě jiného kvůli její filmové povaze jsem ji hrál s ovladačem - ne že by na tom zas tak moc záleželo, protože se větší část hraní díváte na filmečky a mačkáte tlačítka pro "načasované" QTE výzvy, spíš než že byste hráli v tradičním smyslu. To ale hře nic neubírá z napínavosti a zábavnosti, protože špatně načasované zmáčknutí tlačítka může nechtěně zabít jednu z hlavních postav a zcela změnit váš příběh. Naštěstí je zde mechanika speciální ikony, která vás upozorní na blížící se QTE výzvu ještě předtím, než se objeví.

Speciální ikona vás upozorní na blížící se QTE výzvu.

Jak už jsme si u téhle série zvykli, to hlavní jádro interaktivity vyplývá z nelinearity příběhu a příležitostí pro vaše rozhodování: budete se držet spíše mlčenlivého přemýšlivého kolegy nebo hlučného sebevědomého siláka? Zaútočíte při střetu okamžitě na nepřátelské vojáky, nebo se s nimi pokusíte uzavřít dočasné příměří a čelit tajemné podzemní hrozbě společně? Když hrozí přetrhnutí bezpečnostního lana během sestupu, pokusíte se partnera za každou cenu udržet nebo se rozhodnete neriskovat vlastní život? Hra nabízí pravidelnou kadenci voleb a díky přítomnosti pětice hlavních postav se příběh umí dynamicky přizpůsobit mnoha extrémům.

Autoři lákali pro tento díl série také na vylepšené ovládání - klasicky teď levou analogovou páčkou chodíte, zatímco pravou se rozhlížíte (můžete také ručně zapínat a vypínat svítilnu). S ohledem na velmi "filmové" animace postav ale pohyb nepůsobí zdaleka tak dynamicky, jak jste zvyklí u klasických her z pohledu třetí osoby: vaše pohyby jsou pomalejší, mají větší setrvačnost. Pro účely hry ale stačí a dobře zapadají do animací postav během filmových sekvencí, do kterých hra přechází velmi často. Jednoznačně vyniká vylepšené nasvícení, kdy světlice skvěle kontrastují s temnotou kolem vás. Na mojí sestavě (i7-9700F, 16GB DDR4, RTX 2070 Super) hra zvládala při "ultra" nastavení všech detailů běžet v nějakých 200-500 fps (doporučuji ale zapnout VSync na nějaké rozumné číslo). Za separátní zmínku určitě stojí také zvuková stránka věci, kde vynikají slušné výkony herců i naprosto skvělá filmová hudba.

Jednoznačně vyniká vylepšené nasvícení.

Během první hodiny si stihnete osahat několik členů rozděleného týmu, který po propadnutí do podzemí musí hledat nejen cestu ven, ale také jeden k druhému. Zahrajete si přitom i za nepřátelského vojáka. A víceméně všechny vaše postavy se poměrně rychle setkají také s místními monstry, připomínající křížence lidí s netopýrem, vyhledávající svoji kořist pomocí "echolokace" a disponující téměř neprůstřelnou kůží. Při střídání postav se vám kromě jejich místa a času ukáže také hloubka neboli vzdálenost od povrchu, takže nepochybně budeme sestupovat spíše dolů - alespoň zpočátku díky naději, že tam někde najdeme další jeskyni, vedoucí jinudy na povrch. Později se do toho možná přidá touha odhalit pozůstatky archeologické výpravy z druhé světové války, která zde zanechala svoje vybavení i záznamy. Pokud jste hráli minulé díly série, víte přesně, do čeho jdete - nečekejte žádné velké změny proti minulým hrám studia. Osobně si mne ale zápletka naprosto získala a moc se těším, až sestoupím ještě o pár stovek metrů hlouběji.

Dojmy z hraní House of Ashes
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama