Dojmy z hraní kooperace Syndicate
Speciály Syndicate Článek Dojmy z hraní kooperace Syndicate

Dojmy z hraní kooperace Syndicate

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

Nejen singleplayerovou část zajímavě vypadající akce Syndicate jsme během pobytu v Londýně podrobili testu <strong>+ nový trailer</strong>.

Reklama

Do rukou se nám dostala i připravovaná kooperace, v níž jsme si mohli vyzkoušet misi trefně pojmenovanou New England. Vzhledem k nedávno se objevivšímu článku o Syndicate předpokládám, že alespoň ta nejzákladnější fakta o hře už máte v malíku a rovnou přeskočím k tomu nejdůležitějšímu … jak se to vlastně hraje? Pokusím se vyvarovat rádoby vtipné poznámky o tom, že gamepadem (či myší a klávesnicí) a hned z fleku vám v prvním odstavci vmetu do obličeje, že dobře. Dokonce moc dobře.

Na rozdíl od Mass Effectu je Syndicate titul, kterému kooperativní mód nesmírně sluší, už z povahy žánru, a od první chvíle je jasné, že si toho jsou tvůrci moc dobře vědomi. Ve čtyřech se tak můžete prohánět po zajímavě řešených lokacích, přičemž za úkol máte něco podstatně rafinovanějšího, než jen čelit nepřátelským vlnám a čas od času zmáčknout jeden knoflík. Jednotlivé kooperativní mise sice asi nebudou bůh ví jak rozvrstvené, ale rozhodně nelze říct, že by šlo o přímočarou záležitost sprintující z bodu A do bodu B bez ohledu na hráče.

Naopak, primární úkol sice zůstává od začátku až do konce stejný, ale během hraní se postupně vyrojí celá řada podúkolů, které vás bez problému zabaví a hlavně vytrhnou z rutiny. Jednou tak budete muset vyčistit cestu spoluhráčům, jindy se postarat o zneškodnění obranného systému či hacknutí do libovolné blbosti, vše orientováno na týmovou hru. Na té vývojářům podle všeho záleží nejvíc, což nám posléze v interview jeden z nich potvrdil. Pokud tedy rádi všechno řešíte sami a pak si před týmem honíte triko, asi byste se měli poohlédnout spíš po něčem jiném.

Autoři si od kooperace hodně slibují, čemuž nasvědčuje i skutečnost, že půjde o zcela samostatnou součást hry. Nebude se tedy nijak prolínat s klasickou singleplayerovou kampaní, což mnohé možná zamrzí, ale když zmíním, že to krom jiného znamená další příběhovou linku, mohla by vaše srdce alespoň trošku pookřát. Nepůjde samozřejmě o stejně narativní zážitek jako v případě klasické kampaně, mělo by to však nabídnout dostatečné zázemí pro hezkých pár hodin kvalitní zábavy navíc. A to je v době neustálého zkracování hry jednoho hráče něco, na co slyší spousta lidí.

Otázkou ovšem zůstává, jak se tvůrcům podaří vybalancovat kooperaci, aby byla hratelná i s cizími nemehly. Když jsem totiž zmiňoval, že je vše vyvíjeno v duchu teamplay, nedělal jsem si srandu. Nepřátel je totiž tak akorát, abyste žádný z předpřipravených levelů neprošli na jeden život (navíc nejsou na poměry žánru vůbec hloupí), což znamená, že jste přímo závislí na svých spoluhráčích, jejichž schopnost léčení (tu má k dispozici každý) je klíčová. Systém uzdravování je navíc velice prostý, aby se ho naučila i ta největší kopyta, ale zda-li to bude fungovat i v reálu lze jen těžko odhadovat.

Stejně tak se můžeme pouze domýšlet, jak bude přesně vypadat systém vylepšování vašeho charakteru, který jsem sice měl možnost na okamžik zahlédnout, ale to bylo tak všechno. Postavy pro nás byly předpřipravené a jediné co jsme snad mohli ovlivnit, byl výběr zbraní. Každý pimprlák však bude mít k dispozici i celou řadu speciálních schopností, s nimiž teprve začíná to správné peklo. Nebudu vám lhát, už se docela těším na příští rok, abych zjistil jak se s tím ve Starbreeze popasovali.

Syndicate vychází v Evropě 24. února 2012 na PC, PS3 a Xbox 360. Přečtěte si také naše dojmy z hraní singleplayeru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama