Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout
Preview Článek Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

Dojmy z hraní sci-fi hororu Ripout

Martin Zavřel

Martin Zavřel

3
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Inspirace Vetřelci a Věcí je nepopiratelná.

Reklama

Jako nejspíš většina příslušníků mé generace mám velkou slabost pro "creature-feature" filmové horory z osmdesátých let, v čele s ikonickou dvojící filmů Vetřelci a Věc. Nová indie hra od srbského týmu Pet Project Games mi tedy padla do oka ihned po jejím odhalení, jelikož tématem je prolézání potemnělých koridorů vesmírných lodí v nedaleké budoucnosti (2080), zamořených biomechanickými monstry, schopnými fúzovat biomasu s technologií, i sebe samotné navzájem. Naštěstí má podobnou schopnost také vaše zbraň a navíc se do tohoto boje nemusíte vydávat sami, ale můžete si sebou vzít jednoho nebo dva kamarády, čemuž se dynamicky přizpůsobí obtížnost hry.

Zápletka a prostředí hry také nejsou špatně vymyšlené. Ve snaze zastavit mimozemský útok lidé v roce 2080 stvořili technologii přezdívanou "Cell" (Buňka), umožňující smrtící kombinování biomasy s technikou. Jenže Cell nabyla vlastního vědomí a obrátila se proti všem, včetně svých tvůrců. Následky pro planetu Zemi byly devastující a zoufalí lidé se pokoušejí uniknout ve flotile vesmírných lodí. Jenže i na tenhle konvoj Cell pronikla a postupně zamořuje jednu loď po druhé. Vaším úkolem je podnikat opatrné výsadky na zamořené lodě (jedna mise trvá zhruba 10-20 minut), sbírat klíčové zdroje a likvidovat biomechanickou hrozbu.

Vaším úkolem je podnikat opatrné výsadky na zamořené lodě.

Důležitým pomocníkem je přitom vaše unikátní zbraň, takzvaná "Pet Gun" (Puška Mazlíček). Její součástí je organická bytost, kterou můžete během boje vyslat za nepřáteli, aby je pocuchala nebo z nich dokonce vyrvala kus jejich arzenálu (např. náramenní laserové dělo jako z Predátora nebo třeba ničivý extra pařát pro boj zblízka) a přinesla ho vám. Pet Gun zároveň můžete přepínat do různých režimů, jako je útočná puška či brokovnice apod. S ohledem na relativně vysokou obtížnost většiny střetů s nepřáteli se schopnost vysílat vaši zbraň do boje stane důležitou součástí vaší taktiky. Nicméně také nepřátelé umí vyrvat použitelné části ze sebe navzájem, takže se k vašemu zděšení budou občas posilovat a morfovat dohromady přímo během boje před vašima očima.

Velkou součástí hratelnosti má být náhodné generování herních map, ať už jde o rozmístění dveří, nepřátel, předmětů nebo cílů mise. Z aktuální ranné verze hry to ale vypadá, že mnoho místností bude na pohled vypadat velmi podobně, což na pocitu variability poněkud ubírá. Také ovládání na mě dělalo dojem, že mu ještě chybí nějaké to vyladění (a na ovladači zatím nefunguje skoro vůbec). Přesto hra už teď dýchá zajímavou atmosférou a pokud se tvůrcům povede postavit slibovanou příběhovou kampaň zajímavě, moc rád si tenhle indie kousek dám líbit.

Hru si můžete přidat do Wishlistu na Steamu, kde najdete také její demo. Vyjít by měla ještě letos.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama