Fallout 3 - analýza V.A.T.S.
Blogy čtenářů Článek Fallout 3 - analýza V.A.T.S.

Fallout 3 - analýza V.A.T.S.

Jan Šulovský

Jan Šulovský

Třetí pokračování slavného RPG titulu, který nás přivádí do světa zničeného jadernou válkou, není třeba blíže představovat. Je tu ale jedna věc, které…

Reklama

Třetí pokračování slavného RPG titulu, který nás přivádí do světa zničeného jadernou válkou, není třeba blíže představovat. Je tu ale jedna věc, které bych chtěl věnovat pozornost.

Hej, emzáku, kam to chceš?

 

Soubojový systém nám nabízí jednu zvláštnost, tzv. V.A.T.S.. V průběhu běžné přestřelky nebo rvačky lze hru "zapauzovat". Hra v tomto režimu rozdělí protivníkovo tělo na několik oblastí možného zásahu. Pak si stačí jen vybrat část těla, do které se bude střílet. U každé této části se navíc zobrazí procentuální pravděpodobnost uštědření vážného či smrtelného zranění. Tato funkce je hodně užitečná hlavně v situacích, kdy se hráč ocitne v početní nevýhodě, je těžce raněn nebo když už nemá dostatek munice a zdraví na běžnou férovku.

 

Sakra, tohle mě fakt vysává!

 

Dneska už ale není nic zadarmo a ve světě Falloutu to platí snad i trojnásob. Za každý úder nebo kulku vyslanou v zapauzovaném režimu nám ubývá energie, která se sice postupně obnovuje, ale rozhodně ne v takové rychlosti, jaká by byla potřeba. Je zde i možnost si tuto energii průběžně doplňovat různým jídlem, nápoji, injekcemi, prakticky vším, co se dá sníst, vypít nebo napíchat do těla jehlou. Většina těchto energetických bombiček má ale mizivou hodnotu, takže energie vám tak opět brzo klesne k nule.

 

Už žádná pauza, střel se do hlavy.

 

VATS se v mnoha případech může zdát jako nejlepší řešení komplikované situace. Skutečně tomu tak je a jeho omezení je v tomto případě na místě. Jenomže to by nesměla narazit kosa na kámen. On totiž celý způsob boje stojí ve Falloutu 3 jednoduše a slušně řečeno za prd.

 

Můžu ti přiložit pistoli k hlavě? Já se totiž jinak netrefím!

 

Pánům z Bethesdy se zřejmě VATS natolik zalíbil, že mu přisoudili tu největší prioritu v soubojích. Jakmile se pokusíte zabít protivníka jiným způsobem, než zapauzováním hry, většinou se předem odsuzujete k pohledu na loadingovou obrazovku nebo k brzkému vyplýtvání veškerých zdravotnických potřeb a munice. Zejména na vyšší obtížnost vám nebude dělat problém srát se s jednou přerostlou mouchou třeba i deset minut. AI je totiž až nereálně přesná. Zatímco bandita se vám s čínskou pistolkou trefí do hlavy klidně i z padesáti metrů, vy budete mít co dělat zasadit mu obyčejený hit na méně jak polovinu této vzdálenosti s jakoukoliv zbraní. A když už se vám to podaří, účinek je většinou zanedbatelný a nepřítel nebude jevit známky poranění, dokud mu nevezmete poslední špetku života.

 

Mám nejolšovější ruce ze všech přeživších...

 

Aby toho nebylo málo, při onom slavnostním zapauzování se pravděpodobnost zásahu rapidně snižuje s narůstající vzdáleností. Takže pokud je vzdálenost mezi vámi a protivníkem větší než ta ideální (většinou musíte být hodně blízko), VATS rovněž ztrácí účinnost.

 

Zkrátka jsem nebezpečný jako krabice s koťatama

 

Fallout 3 je dobrý RPG žánr. Zakomponovat do něj moderní prvky se ale podle mě vůbec nepodařilo. VATS je nezbytnou sloužkou soubojů. Já osobně bych byl mnohem spokojenější, kdyby byl brán jen jako jistá forma poslední záchrany a ne jako klíčový prvek. Paradoxně tak největší specialita hry je dle mého názoru zároveň největším záporem.

 

... zde pokračujte v psaní ...

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama